חיפוש

 

 
לדף הבית >>     מורשת >>

70 שנים לשחרור מודיעין

 

השנה מלאו 70 שנה למבצע דני שבמהלכו נלחמו לוחמי חטיבת יפתח מול חיילי הליגיון הירדני ושחררו את אזור מודיעין מכבים רעות. הכתבה פורסמה לראשונה ע"י יעל בן דרור בשנת 2007.

 

 לפני 70 שנים במהלך מלחמת העצמאות התנהלו באזור מודיעין קרבות מול הליגיון הירדני בביר מעין ברעות, באל בורג’ בגבעת התיתורה ובאום רג’ומן שבגבעת הברושים במכבים.

הקרבות לשחרור מודיעין נודעו בשם "מבצע דני" על שם דני מס, מפקד מחלקת הלה"ה שניסתה להעביר אספקה לגוש עציון הנצורה.

מטרותיו של "מבצע דני" היו הרחקת האיום על תל-אביב וסביבתה מצד הלגיון הירדני שחנה במרחב רמלה - לוד. הרחבת הפרוזדור אל ירושלים הנצורה והטרדת הלגיון הירדני בגזרת רמאללה להפחתת הלחץ על ירושלים. במהלך פעולות אלו נכבשו שטחי מרחב העיר מודיעין מכבים ורעות של היום.

חבר המועצה וינרב: "תוצאות קרבות אלו היו ממש חשובות שכן הן קבעו את גבולה המזרחי של המדינה שבדרך באזור זה. בכוונתי להנחיל מורשת זו גם לתלמידי העיר ולתושביה מדי שנה. לכן החלטנו לקיים כל שנה אירועים לכבוד "מורשת תש"ח" בו נציג את הנושא לתושבים בערבי עיון, סיורי מורשת קרב או מפגשי לוחמים".

במאי 2006, נערך לראשונה ערב הוקרה לחיילי חטיבת יפתח, באירוע שהתקיים בפארק חטיבת יפתח, פארק שמועצת העיר אישרה לקרוא בשם זה בעקבות המלצת וועדת השמות שבראשותי לכבוד פעילות החטיבה בקרבות בתש"ח."

הפארק נמצא למרגלות גבעת התיתורה במודיעין, בה נערך קרב אל בורג’, בין בית הספר אופק לדרך יאיר פרג.

"חשוב מאד בעיני שתושבי ותלמידי האזור יכירו את המורשת שלהם", אומר וינרב, "מהמקבים ועד לוחמי תש"ח שכן כפי שאמר מפקד הפלמ"ח יגאל אלון: עם שאינו מכבד את עברו , ההווה בו הוא חי - דל, ועתידו לוט בערפל. רק עם שמכבד את עברו בארצו, יכול לפתח עתיד בארצו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות