חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

זהירות חצבת

 

עליה משמעותית במספר חולי החצבת. למרות שמשרד הבריאות אינו מתייחס למצב כמגיפה, בשטח, בעיקר בקרב קהילות לא מחוסנות, המחלה מתפשטת

 

במהלך החדשיים האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר חולי החצבת במגזר החרדי. מנתונים של משרד הבריאות העדכניים לחודש שעבר (אוקטובר), רק בירושלים הגיע מספר החולים במחלה לכ-140, רובם ילדים ופעוטות. מה קורה בקרב האוכלוסייה הפלסטינאית, אף אחד לא יודע

בראיון עם מ"מ ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר מיכאל דור, הוא אמר בין השאר כי רבנים שעומדים בראש אותן קהילות מסרבים בתוקף לשתף פעולה עם נציגי המשרד ולפעול לחיסון הילדים מפני המחלה וכן לתת לילדים שחלו בה טיפול הולם.

למרות ששאלנו, משרד הבריאות נמנע מלתת נתונים על היקף המחלה שהתגלתה גם בקרב הקהילה החרדית במודיעין עילית. נזכיר כי קיימת מעורבות רבה של תושבים וילדים הגרים במודיעין עילית עם תושבי העיר מודיעין הלא חרדיים, אם בנסיעות באוטובוסים, ברכבת, באזורי קניות וכו'.

ממשרד הבריאות נמסר כי "משרד הבריאות עוקב אחר מקרי התחלואה בחצבת וממליץ על הצורך בחיסון למי שבא במגע עם אותם החולים. בעקבות הדיווח אודות החולים במודיעין עילית, משרד הבריאות, בשיתוף קופות החולים, יבצעו מבצע חיסונים בתאריכים 8-9 בנובמבר בטיפות החלב בעיר. במהלך מבצע זה יחוסנו לחצבת תושבי מודיעין עילית וקריית ספר אשר אינם מחוסנים".

תסמיני המחלה הם חום גבוה, זיהומים בדרכי הנשימה, שיעול, צינון ופריחה בצבע אדום על שטחים נרחבים בגוף. מדובר במחלה ויראלית שלרוב חולפת אך קיימת סכנה להסתבכותה למצב של דלקת במוח או לדלקת ריאות חריפה.

בעקבות התפרצות התחלואה בחודשיים האחרונים, הגיעו לפחות שני ילדים במצב קשה לאשפוז בבית חולים. עם מתן טיפול רפואי, חל שיפור במצבם והם שוחררו לבתיהם. ההידבקות במחלה קלה ומהירה ונגרמת בשהייה קרובה לנשאי הנגיף. אחוזי התמותה ממנה הם 1 לאלף.

רוב הפעוטות במגזר החילוני והלא חרדי חוסנו כחלק מחיסוני השגרה בטיפות החלב. בתגובת משרד הבריאות המתייחסת גם למודיעין, נאמר: "משרד הבריאות ממליץ על הרכבה בשגרה של כל הילדים מעל גיל שנה בחיסון אחד כנגד חצבת, וכל הילדים מעל גיל 6. מבוגרים עד גיל 50 צריכים לוודא כי קיבלו את שני החיסונים לחצבת. חיסון ילדי בתי ספר מתבצע החל משנת הלימודים תשס"ט על ידי ספק חיצוני, "האגודה לבריאות הציבור". ספק זה הונחה לבצע חיסוני חצבת לילדי כיתות א' ו-ב' עם תחילת שנת הלימודים."

סגן ראש העיר מודיעין ומחזיק תיק הבריאות, מיכאל חרל"פ, אמר אתמול בתגובה לנושא, כי האגודה לבריאות הציבור פועלת במרץ רב לסגירת פערי החיסונים שנוצרו בשנים האחרונות במודיעין. למיטב ידיעתו, "אינני מכיר שום מקרה של חצבת בעיר מודיעין מכבים רעות". לבקשתנו, יבדוק עם האגודה לבריאות הציבור, את תמונת מצב החיסונים בקרב תלמידי העיר.

ממשרד הבריאות נמסר כי: "תושבי העיר מודיעין, בדומה לשאר תושבי הארץ, מתבקשים לוודא כי הם מחוסנים כמקובל".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות