חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הקמת ביה’’ס למען אחי הגיעה לבית המשפט

 

בית המשפט הורה לעירייה לכנס צוות מקצועי לבדיקת הקמת בית הספר התורני "למען אחי" במודיעין. ההורים לא מבינים מדוע יש התנגדות למסגרת תורנית

 

בדיון שהתקיים אתמול, ד', בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ביקשה השופטת מעיריית מודיעין להקים צוות מקצועי לבדיקת נושא הקמת בית הספר התורני "למען אחי" במודיעין.

מדובר בתביעה שהגישה עמותת "למען אחי" כנגד עיריית מודיעין וראש העיר משה ספקטור בבקשה לחייב את העירייה להקצות מקרקעין להפעלת בית ספר תורני-מדעי. בקשה שהגישה העמותה לעירייה במרץ 2007.

בכתב התביעה טענה עמותת "למען אחי" כי כבר בחודש יוני 2007 התחייבה עיריית מודיעין לכנס צוות בדיקה מיוחד לנושא הקמת בית ספר תורני במודיעין אך עד כה הצוות לא התכנס.

בכתב הגנה טענה העירייה כי הצוות המקצועי לא התכנס מכיוון שהאנשים אליהם פנו בבקשה להצטרף סירבו לעשות זאת. מטעם העירייה הגיעו לדיון היועצת המשפטית לעירייה וראש מינהל החינוך החדשה חיה שיטאי.

נציג ההורים ואחד התובעים, ברוך בוחניק, מסר כי השופטת חייבה את העירייה לכנס את הצוות המקצועי באופן מיידי, כך שכל הדיונים וההחלטות יינתנו עד 15.5.08. לדבריו העירייה גם חויבה לאפשר לנציג העמותה לשאת דברים בפני חברי הצוות המקצועי. במידה ולא ימצא פתרון יתקיים דיון נוסף בעתירה ב-25.5.08.

בוחניק: "העמותה מקווה כי יימצא פתרון מיידי בעיר מודיעין למצוקת תלמידיה, אשר יאפשר לה לפתוח כיאות את שנת הלימודים הבאה. לא ברור לי מדוע יש התנגדות לביה"ס אם אוריינטציה חרדית שמשלב בליבתו לימודי חול מהרמה הגבוהה ביותר כבר מכיתה א'."

"כפי שציינתי פעמים רבות, אנו אנשים עובדים. איננו מתאימים או שואפים לגור בקרית ספר כשם שאיננו שואפים לגור בקיבוץ. כשם ששאר התושבים הגרים בעיר מקבלים שירותים שונים ומגוונים אף בחינוך (יחד, יוזמה, דמוקרטי), כך ישנה רבגוניות בעולם הדתי ולכן השאיפה שלנו היא יותר מלגיטימית."

"אני מקווה שתתעורר ההבנה שישנו ציבור שחי בעיר עם צרכים בסיסים שהינם דרך חייו. אין זו גחמה או פינוק אלא פשוט דרך חיים. והראיה, ביה"ס גדל משנה לשנה".

קראו עוד בבלוג "מודיעין ווטש".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות