חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

האם ייפתח כביש 443 לתנועת פלסטינאים?

 

בג"ץ יחל היום לדון בעתירתם של הכפרים הסמוכים לכביש 443 המבקשים לעשות שימוש בכביש. אלוף פיקוד המרכז הגיש תצהיר שמצדד בהמשך האיסור

 

היום, (ד'), יקיים בג"ץ דיון ראשון בעתירה שהגישו תושבים משישה כפרים שלאורך כביש 443, בדרישה לפתוח את הכביש לתנועת כלי רכב פלסטינאים.

העתירה הוגשה לפני כשנה באמצעות האגודה לזכויות האזרח. בהמשך לעתירה נדרש צה"ל להסיר את החסימות הפיזיות שהוצבו בדרכים המקשרות בין הכפרים לבין הכביש.

בתצהיר לבג"צ שהגיש אלוף פיקוד המרכז, גדי שמני, הוא טוען כי כביש 443 מהווה "יעד מרכזי ואסטרטגי מועדף לפעילות ארגוני הטרור". עוד נאמר כי בתקופה האחרונה חלה עלייה חמורה ומסוכנת בפעילות טרור והפרות חוק חמורות על ידי הכפרים שלארכו.

עוד מציין האלוף שמני, בתצהירו לבג"ץ, כי פתיחת כביש 443 לנסיעת פלסטינאים מהווה איום בטחוני על חייהם של עשרות אלפי נוסעים ישראליים העוברים בכביש מידי יום.

שמני מזכיר בתצהיר את נסיבות קבלת ההחלטה לסגור את הכביש, לפני מספר שנים. בהקשר זה הוא אומר כי "הכביש הפך לאחד המקומות המסוכנים והמאויימים ביותר לתנועה. היו בו פיגועי מטען, מחבלים מתאבדים, ירי, ידוי אבנים ובעיקר פיגועי ירי מרכב חולף. בפיגועים אלה נהרגו 5 ישראלים ונפצעו עשרות.

"לכביש 443 מאפיינים ייחודיים ואיומים חמורים", מציין האלוף שמני ומאז החלת האיסור לא היו בו פיגועי טרור. ומוסיף כי זהו צעד סביר, מאוזן ומידתי מול צרכי התושבים הפלסטינאים.

מנגד נטען בעתירה כי: "קבלת עמדת המשיבים (מערכת הביטחון), ואישור איסורי התנועה שהטילו על תושבי האזור הפלסטינים, תהווה קפיצת מדרגה מסוכנת שמשמעותה - מתן הכשר לשימוש במשאבי השטח הכבוש לצרכיה של מדינת הכוח הכובש".

עוד נטען כי: "פעולת המשיבים להפקעת כביש 443 לצרכיה של אוכלוסיית מדינת ישראל בלבד איננה מהווה אך הפרה של אחד מהעקרונות הבסיסיים של דיני הכיבוש, אלא אף הפרה של אחד האיסורים הבסיסיים במשפט - האיסור על אפליה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות