חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בוקר טוב תושב מודיעין יקר. משרד השיכון שואל לשלומך

 

משרד השיכון מעוניין בקיום סקר שביעות רצון של התושבים בעיר. הועדה האיסטרטגית תטפל בסוגיית תכנונה העתידי של מודיעין. ד"ר עפרה אורבך טוענת כי ’תכניות העיר זוייפו’ ובכלל צריך לדון בעצם נחיצותה של תכנית שלב ב’. ואולי עדיף שכל השטח יהיה פארק טבע ונוף ענק שיקיף את העיר הקיימת למען איכות החיים של אלו שכבר גרים כאן ?

 

משרד השיכון מעוניין לבצע סקר שביעות רצון בקרב תושבי העיר. מטרת הסקר היא לבחון את שביעות הרצון של תושבי העיר בתחומי החיים השונים אשר מושפעים מתכניות הבינוי של מודיעין. במשרד השיכון כבר עוסקים כיום בתכנון שלב ב’ של העיר. לשם הבהרת הנושא, נציין כי העיר מודיעין תוכננה להיבנות בשני שלבים: שלב א’ עד לגודל של 120 אלף תושבים. ושלב ב’ עד לאיכלוס של כ 250 אלף איש. הבניה המתבצעת כיום בעיר נעשית במסגרת תכניות שלב א’. שלושה מתחמים נוספים, N,L,P שטרם נבנו, נכללים אף הם בשלב א’.

נושא המשאל עלה לדיון בישיבת הנהלת מועצת העיר ביום שני. מחזיק תיק התכנון והבנייה, חיים ביבס אמר כי הדיון בהנהלה היה על הסקר שרוצה לעשות משרד השיכון ולא כפי שנמסר קודם לכן על הפסקת או עצירת שיווק האכלוס. ביבס: "אין מה לדבר על שלב ב’ לפני שהושלם שלב א’ וגם בתוך שלב א’ צריך להחליט האם ממשיכים את השיווק, מאיטים או לחלופין מקפיאים עד אשר ימצא פתרון לכל בעיית התשתיות הציבוריות מודיעין".

ביבס הדגיש כי לפני הסקר צריך לקיים דיון מעמיק באשר לבעיות הקיימות במתחמים המאוכלסים במודיעין מכבים ורעות ורק לאחר הצגת כל הפתרונות האפשריים לבעיית התשתיות הציבוריות ניתן לחשוב על תכנון שלב ב’ שלדבריו אפילו לא נמצא באופק: "בטח שאין לנו שום כוונה לבוא ולקדם דיון בנושא על מנת שמשרד השיכון יקבל את המנדט להתחיל לתכנן את שלב ב’ לפני שנפתרו הבעיות של שלב א’". בסיום הדיון הוחלט להעביר את הנושא לבדיקת הוועדה לתכנון אסטרטגי בראשותו של עופר גלנץ.

בתגובה לדברים אמרה היום יו"ר העמותה לשימור אתרים ונוף במודיעים, ד"ר עפרה אורבך כי " משרד השיכון בונה את מודיעין מזה עשור ויותר בפיקוח לקוי. הוא מתכוון להמשיך בכך. אנחנו, 60 אלף תושבי מודיעין איננו נחשבים. נזכיר כי ועדת תכנון מיוחדת הוקמה למודיעין עם ראשית בניינה והיא כבר נסגרה עם הקמת הועדה המקומית שמורכבת מנבחרי ציבור! עתה, בדלת האחורית, מקים משרד השיכון מחדש את הועדה המיוחדת למודיעין, עם פקידים ועובדי ציבור, כאילו אין נבחרים במודיעין.

בשלב א’ של העיר זוייפו תוכניות ומשרד השיכון בנה את העיר בניגוד לחוקים שנקבעו במסמכיה. עתה מתכננים ביצוע סקר תושבים לאחר שהסוסים כבר ברחו מהאורווה. מדוע לא נעשה עד כה בועדה המקומית ולו דיון אחד בעצם נחיצותה של תכנית שלב ב’ ובעצם נלחיצותה של ועדת משרד השיכון?! לא צריך סקר. צריך רק לקרוא עיתונים של השנה החולפת. את דו’ח מבקר המדינה על הפסולת בעיר, את דו’ח הטכניון על תשתיות הכבישים (בדגש על כביש 2 מ.ב.). מה שצריך ליזום כיום זהו דיון אמיתי בשיתוף ערי הסביבה ומומחים מכל הארץ על גודלה הרצוי של מודיעין."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות