חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

צרות בקו המהיר לירושלים

 

חשבתם שבקרוב תיסעו ברכבת ממודיעין לירושלים? מנהרות עוד אין, הכסף - הוקפא, חברת הרכבת בחריגה של מיליארדים. 443 נשאר בינתיים הפתרון המהיר ביותר

 

משרד האוצר לא העביר בשבוע שעבר לחברת רכבת ישראל את תקציב הפיתוח החודשי. העברת הכספים הופסקה על רקע חריגה של כ-4 מיליארד שקל בתקציב. חריגה שלמעשה "תוקעת" את אישור הסכם הפיתוח של הרכבת.

מדובר בהסכם פיתוח שנחתם בשנת 2003 ובמסגרתו הוקצבו לרכבת 20 מיליארד שקל לביצוע פרויקטים. אולם בשנתיים האחרונות התגלו חריגות תקציביות בתחשיבי עלות הפרויקטים בהיקף של כ-9 מיליארד שקל. תקציב הפיתוח של הרכבת ל-2008 הוא כ-2.5 מיליארד שקל.

מקור הגידול באומדני העלויות של הפרויקטים נמצא ברובו בפרויקט הקו המהיר לירושלים. עלותו של הפרויקט, שהוערכה תחילה ב-3.8 מיליארד שקל, השתנתה ותוקנה לאחרונה לכ-6 מיליארד שקל.

נזכיר כי העבודות על גשר הרכבת מעל עמק איילון נמצאות לקראת סיום. מאידך, טרם החלו עבודות כריית המנהרות.

בתוך כך, פרסם דה-מרקר כי ביום ד' האחרון נערכה במשרדי הרכבת פגישה בין הנהלת החברה לראשי קבוצת "שפיר הנדסה" וחברת הכרייה האוסטרית "אלפינה", האמורות לבצע את עבודות הכרייה בקו הרכבת בקטע שבין שער הגיא לעמק הארזים, בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקל.

החברות הללו זכו במכרז לביצוע הפרויקט לפני יותר מחצי שנה, אך תחילת העבודות עדיין לא אושרה. עפ"י אותו המידע, נציגי החברות רמזו שייאלצו להגיש נגד הרכבת תביעות כספיות בגין העיכוב וייקור תשומות העבודה בזמן שחלף מאז הזכייה.

עוד דווח בידיעה כי באוצר אישרו את הדברים ומרכבת ישראל נמסר: "מפתיע שהאוצר בוחר לקצץ דווקא בחברה הממשלתית היחידה שמראה נתוני צמיחה חסרי תקדים. משמעות ההחלטה היא שהפריפריה תישאר מנותקת מהמרכז וממוקדי התעסוקה עוד שנים רבות, והבירה תישאר רחוקה מתל אביב. בעוד פקידי האוצר ימשיכו לנסוע ברכבם הפרטי לירושלים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות