חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הנפילה בקניון עזריאלי: תאונה טראגית

 

משטרת מודיעין חוקרת את הנפילה של תושב מזכרת בתיה מדרגנוע בקניון עזריאלי במודיעין. סרטי מצלמות האבטחה מתעדים את הרגעים הטראגים

 

משטרת מודיעין חקרה בימים האחרונים את הנפילה של תושב מזכרת בתיה שהתרחשה בקניון עזריאלי במודיעין במוצאי שבת. במסגרת החקירה הועברו לידי המשטרה סרטי מצלמות האבטחה בקניון שתיעדו את הארוע. מצבו של הפצוע שנפל מגובה שלוש קומות ממשיך להיות קשה.

צילומי מצלמות האבטחה אינם מותירים ספק ביחס לנסיבות ודרך השתלשלות האירועים בתאונה הקשה שבמהלכה נפל תושב מזכרת בתיה אל פיר המדרגות הנעות מגובה של 3 קומות אל רצפת קומת החניון.

שתי מצלמות אבטחה קלטו באופן ברור את מהלך האירועים. המצלמה הראשונה, המוצבת מול המדרגות הנעות בקומת החנויות, קלטה את האירוע החל מראשיתו. עפ"י הצילומים תיקה של נערה נשמט אל שולי פיר המדרגות הנעות בצמוד למעקה הזכוכית השקוף ונותר תלוי.

בצילום נראה אדם כשהוא מגיע בניצב, מאזור חלונות הראווה שממול. בניסיון הראשון להרים את התיק שנתפס ככל הנראה בפס מתכת שבקו הרצפה, הוא נראה בבירור מתכופף מעל למעקה הפלסטיק השקוף ומנסה להגיע עם אחת מידיו אל התיק התלוי, בעודו אוחז בידו השנייה במעקה הקשיח. הוא אינו מצליח להגיע לתיק. ניסיון ראשון זה לחילוץ התיק נכשל.

בהמשך, פונה האיש אל איזור המדרגות הנעות שבצמוד למעקה, בעודו עומד על החלק העליון של המבואה למדרגות הנעות, הוא נראה כשהוא נשען בידו השמאלית על פס מעקה הגומי הנע. במקביל הוא מתכופף לעבר התיק שעתה ממוקם ממולו, וממשיך להיות תלוי באותו המקום.

מצלמת האבטחה הזו קלטה בבהירות רבה כיצד מתכופף האיש לעבר התיק, ובבת אחת מאבד את שיווי משקלו ולמעשה "נשאב" אל הפיר הצר. נפילתו אל תוך הפיר נגרמה כתוצאה מאחיזתו את המעקה הנייד שנמצא בתנועה מתמדת. מיד עם נפילתו, נראים הסובבים אותו אוחזים בראשיהם ופונים בצעקות עזרה לכל עבר.

המצלמה השנייה, ממוקמת מול גרם המדרגות היורדות אל קומת החניה, מצלמה זו קלטה את רגע הנפילה והפגיעה בקרקע.

התמונות קשות מאוד לצפייה. ניתן להבחין בבירור בדרך נפילתו. שניות ספורות לאחר הפגיעה במשטח התחתון נראה אדם המגיע בריצה במורד המדרגות. המדרגות במקום הנפילה אינן נעות אלא עומדות. לדברי המשטרה, יתכן ובכך נמנעה פגיעה נוספת.

לדברי ראש משרד החקירות, רפ"ק גרונין, התמונות חדות ובהירות ומתוכן ניתן לראות כי אין כל בעיה בטיחותית עם מעקה הבטיחות. ההיפך הוא הנכון - עובדתית מנע מעקה זה את נפילתו של האיש בניסיון ההרמה הראשון של התיק, למרות שהוא התכופף מעליו עם פלג גופו העליון.

רפ"ק דוד גרונין, עדכן אמש (ד') כי בניגוד להנחה שחוקר תאונות מטעם משרד העבודה יצורף לצוות החקירה, נקבע כי מדובר בתאונה שנחקרת בלעדית על ידי חוקרי תחנת מודיעין.

תיק החקירה נותר בשלב זה פתוח מטעמים פרוצדוראליים, זאת למרות שהנתונים ברורים ואין ספק ביחס לדרך השתלשלות האירוע.

מדוברות בית החולים תל-השומר נמסר אתמול (ד') אחה"צ, כי מצבו של הפצוע המאושפז אצלם הוא "יציב, מונשם ומורדם".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות