חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ספקטור: הפסקת בניית מודיעין תחייב הקמת עיר חדשה

 

ראש העיר משה ספקטור חושב שאם לא יאפשרו למודיעין לגדול באופן טבעי ל-250-300 אלף איש, בסוף יאלצו להקים עיר נוספת כדוגמת מודיעין

 

"אם מודיעין לא תגדל בעתיד ל-250 אלף איש ואפילו יותר מכך, ל-400 אלף איש, לא תהיה ברירה אחרת אלא להתחיל בהקמתה של עיר נוספת כדוגמת מודיעין", אמר ראש העיר משה ספקטור, בתגובה למאמר שהתפרסם בסוף השבוע האחרון, ובו עלתה שוב החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבניה שנקבעה בחודש אפריל השנה, לקבוע למודיעין יעד של 120 אלף תושבים בלבד.

דברי ספקטור באו לאחר שביום שישי התפרסם בעיתון הארץ מאמר שמציג את החלטות הועדה הארצית לתכנון ולבניה בהן נקבע כי מודיעין תתוכנן ותפותח ל-120 אלף תושבים. מדובר בדיון שהתקיים לפני כשלושה חדשים, בתחילת חודש אפריל ועליו אף דיווחנו בהרחבה במדור החדשות.

במאמר מוזכר כי העילה העיקרית להחלטת המועצה הארצית היתה טרוניותיהם של ראשי הערים, רמלה, לוד וירושלים בדבר היותה של מודיעין "אבן שואבת" המסייעת להגירה השלילית מעריהם אל העיר החדשה שבסמוך- מודיעין.

ספקטור אינו מסכים עם הטענות הללו. לדבריו סקר שהכין משרד השיכון ע"י חברה מקצועית, מוכיח בדיוק את ההיפך. "ההגירה מהערים הללו למודיעין הינה מזערית", הוא טוען.

מאידך, טוענת ד"ר עופרה אורבך, יו"ר "העמותה לשימור אתרים ונוף במודיעים", שהמספרים שהציג משרד השיכון בועדה רחוקים מלהיות מדוייקים. "עובדה", טוענת ד"ר אורבך, "שבמסמכים קודמים בהם הציגו משרדי הפנים והשיכון את מקורות הגירת התושבים אל מודיעין, המספרים והאחוזים היו שונים - גבוהים בהרבה מאלו שהוצגו עתה, בועדה הארצית לתכנון ולבניה".

רק שבינתיים, לטענתה של ד"ר אורבך, אי אפשר כבר למצוא את המסמכים הללו. הם נעלמו כאילו מעולם לא היו.

ספקטור, לעומת זאת, חושב שמדובר בתהליך טבעי. "זה לא מתקבל על הדעת שלמועצה אזורית כמו גזר, השכנה לנו, שיש בה הרבה פחות תושבים, יש פי 4 שטחים מאשר למודיעין. זה נכון גם ביחס לחבל מודיעין. אין לי ספק שלפיד, שילת, כפר רות וכל הפינה הצפונית של מודיעין יהיו חלק מהעיר עצמה. זה נראה לי טבעי שכך הדברים בסופו של דבר יתפתחו".

ספקטור חושב שבטווח הארוך זה בכלל לא משנה מה שסוכם לפני שלושה חודשים. "הסיכום הזה היה תוצאה של דיון שנושאו היה ממילא השלמת אישורים להמשך בנייתה המתוכנת של מודיעין למתחמים N ,L ,P. ואלו יאושרו. מלבד זאת באותה הפגישה אישרו גם את קייזר דרום, אחרי שהורידו שורת בתים, כדי להרחיק את הבתים הדרומיים מקו מסילת הרכבת. השאר, ממילא מדובר בתכנון שהוא לא להיום, מדובר בעוד 20 או 30 שנה."

"לדעתי עוד בקדנציה שלי אנחנו נהיה כבר מסוכמים סופית על השלמתן של עוד כ-5000 יחידות דיור במודיעין. מה, לא צריך להשאיר משהו גם לראשי העיר שיחליפו אותי בעתיד?"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות