חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

יו”ר הסוכנות ביקר במודיעין

 

יו"ר הסוכנות, זאב ביילסקי, ביקר במודיעין והתרשם מפעילות קליטת העלייה בעיר. חרל"פ מנה את בקשות הסיוע והיו"ר הבטיח לבדוק

 

 ראש העיר משה ספקטור וסגנו מיכאל חרל"פ אירחו בשבוע שעבר את יו"ר הסוכנות היהודית מר זאב ביילסקי וצוותו. עוד נכחו בפגישה מנכ"ל העירייה יורם כרמון, מהנדס העיר רמי זיו, מנהל אגף הרווחה יעקב אלמוג, מנהלת מחלקת קליטה רוזיטה ברלין וצוותה וראש מינהל החינוך חיה שיטאי.

הביקור נפתח בסקירה של סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ המחזיק בתיק הקליטה העירוני. חרל"פ הציג לביילסקי את מספר העולים שהגיעו בשנתיים האחרונות בקליטה ישירה למודיעין בעיקר מארצות המערב. מדובר ב-300 עולים מידי שנה.

כמו כן הציג חרל"פ את תופעת ההגירה החיובית לעיר מודיעין של עולים חדשים שנקלטו בערים אחרות ועברו מאוחר יותר למודיעין. תמונה דומה להגירה החיובית שיש לעיר מודיעין מתושבי המדינה.

במצגת שהציג חרל"פ לבכירי הסוכנות היהודית פורטו בהרחבה השירותים אותם מעניקה העירייה לעולים החדשים ובהם, הפעלת מספר אולפנים בו זמנית, פעילויות למבוגרים הכוללות מועדוני עולים בשפות שונות ובהם סדנאות, הרצאות, טיולים ברכבי הארץ, קורסים ועוד..

פעילויות לילדים ונוער במרכז למידה עם תכנית ייחודית לעיר מודיעין של הכנות לקראת חגי ישראל, טיולים וסיוע בשיעורי בית. פרויקט עליה קהילתית ממדינות דרא"פ, צפון אמריקה, אנגליה ואוסטרליה. מטרת הפרויקט לעודד את העלייה ולהקל על קליטת העולים בארץ ובמודיעין בדרך של תמיכה קבוצתית וסיוע כספי מעל סל הקליטה הרגילה שכל עולה מקבל.

וכן פעילויות על ידי מתנדבים ובה בין השאר פעילויות אינטגרציה עם משפחות ותיקות. ומפגשים עם עולים חדשים אחרים ועולים ותיקים.

בקשות העיריה מהאורח, זאב בילסקי כללו סיוע לעיר באמצעות ועדת מנכ"לים - לפרויקטי בינוי כמו בית עולה, מעונות יום, מועדוני גימלאים. המשך עידוד עלייה לעיר מכל רחבי העולם במסגרת עיר קולטת עלייה .המשך הסיוע והעזרה לעולים שהגיעו לארץ במציאת עבודה דרך JOB CENTER של הסוכנות היהודית ועזרה במימון העצמה חינוכית לנוער.

לאחר הפגישה בעירייה סייר יו"ר הסוכנות היהודית בעיר, באזור המלאכה, גדר ההפרדה של מכבים וברחבי העיר. בסיום הסיור נפגש יו"ר הסוכנות במרכז הרב תחומי עם נציגי עולים מארה"ב, אנגליה, דרום אפריקה, דרום אמריקה, אוסטרליה, ברית המועצות ועוד במפגש זה סיפרו העולים ליו"ר הסוכנות על קליטת עלייה במודיעין.

סוכם כי הסוכנות תבחן את בקשות העירייה ותשיב במהרה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות