חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

סופית: בוטל קו הרכבת מודיעין - ירושלים

 

השבוע נחתם הסכם הפיתוח החדש של רכבת ישראל במסגרתו בוטלה סופית תוכנית החיבור בין העיר מודיעין לקו המהיר לירושלים. להתראות ב-2014

 

הסדר לריווח לוחות הזמנים לביצוע פרויקטים עתידיים של רכבת ישראל נחתם השבוע בין נציגי האוצר, התחבורה ורכבת ישראל. ההסכם יאפשר ביצוע רוב הפרויקטים של הרכבת, אם כי בלוח זמנים ארוך יותר מהמתוכנן.

כך, קו הרכבת המתוכנן בין באר-שבע לאשקלון יבוצע לכל אורכו אולם במסילה אחת, ולא במסילה כפולה, כמתוכנן.

מאידך, פרויקט "קשת מודיעין" שיאפשר לחבר את מודיעין לקו הרכבת המהיר לירושלים, בוטל. התוכניות למימוש האופציה הזו יידונו שוב רק לקראת שנת 2014.

שאר החריגות התקציביות של הרכבת יכוסו מביטול מספר הפרדות מפלסיות אותן רצתה רכבת ישראל לממש וכן מכספים שנותרו מפרויקט כביש הרוחב 531.

על ההסכם הפיתוח חתמו ביום ראשון השבוע מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, החשב הכללי, שוקי אורן ומנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל.

לביטול פרויקט "קשת מודיעין" התייחס אתמול, ג', גדעון סיטרמן, במהלך פתיחת תחנת מבחני התיאוריה במודיעין. בתשובה לשאלתנו השיב סיטרמן כי פרוייקט קשת מודיעין לא כלול בתוכנית העבודה בחמש השנים הקרובות.

לשאלתנו האם הרכבת מת"א לירושלים תעבור במודיעין השיב סיטרמן בחיוב אך הוסיף כי לא באמצעות מסילת קשת מודיעין.

ההסכם שנחתם השבוע יאפשר לרכבת ישראל לקבל תקציבים שהקפיא משרד האוצר לפני כשלושה חודשים ולהמשיך בתוכניות הפיתוח תוך עמידה במסגרת תקציב התכנון הרב שנתי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות