חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

האנגלו-סקסים כבשו את מגדלי דימרי

 

כמחצית מדיירי מגדלי דימרי במודיעין הם עולים מדרום אפריקה או תושבי חו"ל. מחירי הדירות, בפרויקט הצמוד לקניון עזריאלי והרכבת, זינקו ב-60 אחוז

 

קרוב ל-45 אחוז מרוכשי הדירות ודיירי מגדלי דימרי במודיעין הם עולים חדשים או תושבי חו"ל. כך עולה מנתונים שנמסרו השבוע על ידי ישראל מיטב, מנהל המכירות של דימרי במודיעין.

"מדובר בתופעה מדהימה", אומר מיטב ומדגיש את חלקם היחסי הגדול של עולי דרום אפריקה בקרב רוכשי הדירות במקום. מתוך כ-430 דירות שנמכרו בפרוייקט בן תשעת המגדלים, כ-150 יחידות דיור נרכשו על ידי עולים מדרום אפריקה. 20 על ידי עולים מבריטניה, כ-20 נוספים על ידי עולים מארה"ב וכן כ-10 דירות נוספות על ידי עולים תושבי קנדה ואפילו מפינלנד.

בניית מגדלי דימרי החלה בשנת 2002. המגדלים נבנו עפ"י תוכנית של האדריכל ספדיה בצורת "אקוודוקט" רומאי של קשתות המחברות ביניהן את מגדלי המגורים.

עפ"י התכנון המקורי אמורה הייתה הבניה להימשך גם צפונה, עד ליציאה הראשית מהעיר מודיעין. אלא שהתנגדויות של מועצת העיר מודיעין והוועדה המקומית לתכנון ולבניה הביאו להקפאת התוכנית הכוללת. כיום נמצא הסטטוס של המשך הבניה בשטחים הללו בדיונים לקראת שינויי תב"ע (תוכנית בנין עיר).

עד כה נמכרו כל הדירות במגדלים שבנייתם הסתיימה. לדברי מיטב, 20 דירות אחרונות מתוך סך כולל של 455 דירות שנבנו, נותרו למכירה במגדל הדרומי והאחרון. כל הדירות בפרוייקט הן בנות 5 חדרים. וגודלן משתנה בין 120 ל- 140 מ"ר ברוטו, לא כולל שטחי מרפסת, 2 חניות מקורות ומחסן.

מכירת הדירות בשלושת המגדלים הראשונים כוונה בעיקר לישראלים, תושבי הארץ שביקשו לשדרג את מגוריהם. כ- 50 אחוז מרוכשי הדירות הישראליים בפרוייקט הם בקטגוריה זו של משדרגים.

50 אחוז מרוכשי הדירות הישראלים הם אקדמאים, "החל מתחילת בניית המגדל השלישי נכנסנו לשיווק יחד עם הפדרציה היהודית הדרום אפריקאית", אומר מיטב ושם התחילה הנהירה שלהם אל הפרוייקט.

חלק מהדירות נרכש כדירות קיץ ונופש ואינן מאוישות כל השנה. אחרות נרכשו כהשקעה עבור הבנים והבנות שעשויים לרצות ולהגיע לישראל. רק מיעוטן של הדירות נרכש לצורכי השכרה.

מחיר הדירה הבסיסי בפרוייקט בשנת 2002-2003 עמד על כ-750 אלף שקל לדירה הבסיסית. מחירה של דירה זהה כיום עומד על 1.275 מיליון שקל. מחיר המעיד על עליה של כ-60 אחוז במחירי הדירות. מחיר פנטהאוז כיום במגדלים הותיקים (יד שניה), עשוי להגיע ל-2.2 מיליון שקל.

דימרי בונים כיום שני מגדלים חדשים במודיעין, בשכונת קייזר. שם מתחיל מחיר הדירות כיום ב-1.92 מיליון שקל לדירה ומגיע עד ל- 2.6 מיליון לפנטהאוז. בפרוייקט זה צפויות להיבנות 122 דירות.

מחירי הדירות כוללים גם חברת ניהול המתפעלת את המבנים, פינוי אשפה קומתי, תפעול 3 המעליות ועוד.

שלושת השטחים שמצפון למגדלים הקיימים ושהוקפאו, אינם שייכים לדימרי וטרם שווקו במכרזי הקרקע של מינהל מקרקעי ישראל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות