חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מכבי אש נגד נוער מד’’א

 

ביום שישי האחרון התעמתו כבאים מתחנת מודיעין עם בני נוער מתנדבים במד"א. בני הנוער לא מבינים למה התנהגו אליהם בצורה אלימה. הכבאים מכחישים ומתנצלים

 

עימות קשה התרחש ביום שישי האחרון במתחם הקרוואנים בכניסה לעיר בין בני הנוער, שהגיעו להשתלמות במד’’א, לבין כונני השבת של תחנת כיבוי האש במודיעין. התקרית התרחשה בסביבות השעה אחת וחצי בצהרים כשבני הנוער שהגיעו לפעילות נאלצו להמתין מחוץ לקרוואן עקב איחור בלתי צפוי של המדריכים .

משחזר אחד מבני הנוער: "פתאום יצא איש אחד מהקרוואן הסמוך של מכבי אש והתחיל לצעוק עלינו שנהיה בשקט כי יש אנשים שישנים". בני הנוער לא מכחישים שבעת ההמתנה הם דיברו וצחקו כך שייתכן שהרעישו במקצת. "אמרנו לו שזה מקום ציבורי ואנחנו מתנדבים במד"א ומחכים למדריכים שלנו".

בני הנוער מספרים כי לאחר חילופי הדברים חזר הכבאי לקרוואן ואחרי כמה זמן כשהתגבר רעש השיחה הוא יצא שוב. "הוא צעק עלינו עופו מכאן ואל תחזרו לפה ואז לקח צינור מים פתח אותו והתחיל להשפריץ לכיוון שלנו. אז הלכנו משם", מספרת אחת המתנדבות, "עוד פעם אמרנו לו שאנחנו מחכים למדריכים שלנו ומותר לנו להיות פה. הוא לקח לוח מתכת גדול מאוד כאילו הוא מתכוון לזרוק אותו והוא באמת זרק אותו אבל אף אחד לא נפגע, למזלנו. הוא אמר לנו ’לכו לכו’. אמרנו לו שנגיש נגדו תלונה במשטרה."

ואכן, בני הנוער ניגשו לתחנת המשטרה הממוקמת באותו מתחם קרוואנים. "פגשנו שם שוטרת וסיפרנו לה את מה שקרה. היא באה איתנו ונכנסה לקרוואן של מכבי אש לדבר איתם. ואז הכבאי שוב יצא לצעוק עלינו. היא בעצמה רבה איתו שם. אחרי כמה זמן היא יצאה ואמרה לנו שהם לא יציקו לנו ואנחנו לא נציק להם ושנהיה בשקט ולא נעשה רעש. היא גם אמרה שאם שוב פעם יקרה משהו שנבוא לקרוא והיא תעזור לנו."

זמן קצר לאחר מכן הגיעו המדריכים ובני הנוער החלו בפעילות ההדרכה המתקיימת מדי יום שישי. אבל האירוע השאיר עליהם רושם קשה מאוד. "אולי אנחנו לא בסדר שעשינו רעש אבל לא ידענו בכלל שיש שם אנשים ושהם ישנים שם", אומר אחד מבני הנוער המתנדבים, "וחוץ מזה הרעש שעשינו לא מצדיק את ההתנהגות של האנשים ממכבי אש. וכשיש חבורה של כמה ילדים אי אפשר להיות בשקט והטונים טיפה עולים בלי לשים לב. אפשר להעיר לנו בצורה נחמדה אבל לא להתנהג אלינו בצורה אלימה כזו".

אחד ההורים של בני הנוער המתנדבים, דודו גלבוע, הוזעק למקום, לאחר ששמע על פרטי המקרה מבני הנוער, דיבר גם עם הקצינה במשטרה שמסרה לו שלאחר שיחה עם שני הצדדים יושרו ההדורים.

גלבוע: "כשהילדים הראו לי את לוח המתכת שהם העיפו עליהם לא האמנתי שמישהו מבוגר העיף על ילדים לוח מתכת כזה ועוד לקח זרנוק והשפריץ עליהם מים. ניגשתי למכבי אש ושאלתי אותם אם הם השתגעו לזרוק כזה לוח מתכת על הילדים והם אמרו שהילדים שקרנים ורמאים. עניתי ואמרתי שהם ילדים טובים שרוצים להתנדב".

גלבוע מספר עוד שבלהט הוויכוח אמרו לו הכבאים שאף אחד לא צריך את הילדים האלה שרק מפריעים ומזיקים. "אני הייתי המום. כהורה ששולח את הילדים שלו למסגרת התנדבותית וגם למחויבות אישית, אני לא מוכן שהם יהיו בסכנה על ידי עובדי ציבור. אני חושב שהעירייה, מגן דוד ומכבי אש צריכים לתת לי כהורה תשובות."

יצוין כי מיד עם בקשת התגובה אותה העברנו למפקד הצלה וכיבוי איילון, טפסר מאיר הראל, נמסר כי יבוצע תחקיר ובירור עם המעורבים באירוע. ביום שני בבוקר נערך תחקיר על ידי טפסר הראל בנוכחות כל הכבאים שהיו בתחנה במשמרת יום שישי. בנוסף, אפשר טפסר הראל לכתב MCITY להיפגש עם הכבאים באופן אישי ולקבל מהם באופן בלתי אמצעי את גרסתם.

הן מהמפגש שנערך ביום שני והן ממכתב התגובה שהועבר על ידי טפסר הראל עולה תמונה שונה משהו מזו שתוארה על ידי הילדים המעורבים ועל ידי דודו גלבוע.

מפקד תחנת כיבוי מודיעין אבי זהבי: "מדובר ביום שישי. אנחנו היינו בסיום העבודות להכנת הציוד ואירגונו למשמרת סוף השבוע והיינו בתחילתה של הכוננות להקפצה על פי קריאה. בחוץ התגודדה חבורה של ילדים שבאו למד"א כדי להשתתף בפעילות הנוער שלהם. ביקשנו מהם יפה להיות בשקט, והסברנו להם גם למה. אבל זה לא עזר. תוך זמן קצר הרעש והצעקות היו בלתי נסבלים. כשיצאתי שוב, ואני מודה שהייתי כעוס ואפילו פלטתי בכעסי מילים קשות, אבל מכאן ועד אלימות, הדרך עדיין רחוקה מאוד. והם המשיכו בשלהם, למרות בקשותי ודרשותיי".

"הם גם ענו לי בצורה חוצפנית. מעולם לא עשיתי שימוש בזרנוק. אני לא מטורף. כדי להפעיל זרנוק יש סדר פעולות מורכב יותר מסתם פתיחת ברז. עם זרנוק אני עלול לפגוע פיסית בילדים. בפועל אחרי שהם הלכו והתרחקו כתוצאה מהגערות שלי, לקחתי צינור מים של הגינה והרטבתי את הספסלים כדי שהם לא יחזרו לשבת פה. אחרי שהשוטרת שנקראה על ידי הילדים, הלכה הנחנו שבכך נגמרה הפרשה. אבל אותו האב שהגיע אחרי יותר משעה פתח את העימות מחדש. לדעתי הוא בא לכאן כדי להמשיך את העימות ולשפוך נפט על המדורה שכבר הייתה כבויה. צורת ההתבטאות שלו היתה רחוקה מלהיות עניינית או מנומסת".

ולעניין לוח המתכת: "לא היה ולא נברא. אם השלכתי דבר כזה מדוע הוא לא לקח את זה מיד למשטרה והגיש תלונה?! מדוע הוא לא דאג לתעד את זה?!".

בתגובתו הכתובה של טפסר הראל מיוצגת אותה רוח דברים שעלתה בשיחה עם הכבאים עצמם ובנוסף: "לכל מטבע יש שני צדדים. והתמונה המתוארת במכתבך שונה בתכלית מהעובדות שתוחקרו. צריך לבדוק את התנהגות ה"נוער" המתנדב במקרה הזה. לטענה שהכבאים סרבו להזדהות אין כל שחר כי לכל כבאי רקום השם על החולצה. אין ולא הופעל זרנוק מים לעבר הקבוצה. לאותו אב "מתלהם", צריך להזכיר כי גם לכבאים יש ילדים וגם לתחנת מודיעין יש "צופי אש" מתנדבים. יתכן שעצם התפתחות האירוע הייתה מיותרת ואם מישהו נפגע מכך, אנחנו מתנצלים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות