חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פיצוץ גז ברעות

 

טכנאים שריתכו צובר גז ברעות גרמו לפיצוץ והתלקחות של גז במקום. למזלם התלקח הגז באוויר הפתוח. מיכלית הגז המלאה שעמדה בסמוך לא נפגעה. יותר מזל משכל

 

"הפיצוץ היה אדיר. כל הבית רעד. לא הבנתי מה זה יכול להיות", כך תאר אתמול בערב תושב רחוב אלמוג ברעות פיצוץ והתלקחות של גז בצובר ענק שנמצא בסוף הרחוב.

אתמול (ה’) בסביבות השעה 20:00, החלו שני פועלי חברה קבלנית של אמישראגז לרתך ברזי גז לצובר שהוחלף במהלך היום בסוף רחוב אלמוג שברעות. בשלב זה של העבודה הוצא הצובר הישן מהאדמה ובמקומו הוכנס צובר חדש.

להערכת גורמי הכיבוי שהגיעו למקום הפיצוץ הוא תוצאה של גז שהצטבר בבור הצובר וטרם התפזר. הפעלת הרתכת גרמה להתלקחות הגז והתפוצצותו באוויר הפתוח, וכאן גם המזל הרב של שני טכנאי הגז.

בסמוך ובצמוד לאתר הפיצוץ המתינה משאית עם מיכל גז ענק שנועד להזין את הצובר החדש, בתום העבודות להחלפתו. במזל משאית זו לא נפגעה.

כתוצאה מהפיצוץ נפצעו שני הטכנאים באורח קל. אחד מהם פונה לטיפול רפואי בבית החולים.

למקום הגיעו שלוש ניידות כיבוי אש. אחת מהן ניידת "רותם", ניידת מיוחדת לתגובה מהירה. מפקד כיבוי איילון מאיר הראל, שהוא גם תושב רעות הגיע לאתר וסיכם את הארוע כ"מזל גדול". לדבריו, "אילו הפיצוץ היה מתרחש בתוך הצובר עצמו כשהוא עדיין עם גז, או שהמיכל שעל המשאית היה מתלקח, כל הרחוב היה נשרף ועולה בלהבות".

לדברי דובר כיבוי אש איילון, "באירוע של פיצוץ או דליפת גז בישול (גפ"מ), מופעל פק"ל אוטומטי של הזנקת כוחות. כל כוח זמין באותו הרגע מוזנק. צוות נוסף מתחנת לוד, בפיקוד קצין כיבוי היה כבר בדרכו למקום והוחזר".

שני אמבולנסים של מד"א הגיעו אף הם. אחד מהם פינה את הטכנאי שנפצע.

האירוע ייחקר על ידי צוות חקירה באחריות משטרת מודיעין ושיכלול גם נציגים של משרד העבודה,כיבוי אש ונציגי חברת הגז.

תושבי רחוב אלמוג יצטרכו להמתין עוד שעות ארוכות עד שתסתיים העבודה, והצובר החדש ימולא בגז שיגיע לבתיהם.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות