חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השבוע שהיה

 

איך קובעים מה חשוב יותר ומה פחות בשלל האירועים שחלפו על עיר העתיד? השבוע לא קרה דבר מרעיש שניתן להעמידו כדגל מתנופף. אולי נגדיר אותו כשבוע של סיומים והתחלות

 

סימני המשבר הכלכלי כבר כאן: העיר שנייר הלקמוס הכלכלי שלה זו הבניה, נכנסת להאטה. נכון שפעילות הבניה עדיין מרשימה. עובדה. דיווחנו השבוע על עליה מרשימה בהתחלות הבניה מתחילת השנה. אבל מאידך אנו רואים שבחדשים האחרונים, שיווק הקרקעות לבניה מתחיל לקרטע. אפילו היזמים הסולידיים מחפשים מציאות ולא הזדמנויות כלכליות מחושבות.

רוח חדשה: השבוע התחיל ראש העיר החדש, חיים ביבס, לחוש את מלוא האחריות שנטל עליו. הכרזתו הראשונה לציבור התייחסה לשינוי הצפוי לחול במארג היחסים העדין שבין עיריית מודיעין והעומד בראשה לבין משרד השיכון ומשרדי הממשלה האחרים. למעשה, הכריז ראש העיר החדש הכרזה מרענת ומהותית לתושבי העיר מודיעין: אני אחראי לקורה בעיר! אמר ביבס כשהורה לכל עובדי העירייה להפסיק מלהפנות את תלונות התושבים למשרדי הממשלה ולהתחיל לטפל בהם כנדרש מרשות מוניציפאלית מול משלמי הארנונה שלה- תושביה. אנחנו, נבחן את יישומה....

עמיקם אורן הקוסם: בשולי ושלהי מערכת הבחירות המוניציפאלית נותרו עדיין פינות שטרם הגיעו לסיומן. כך למשל הפעילות במנהלת הרובע במכבים ורעות. שם, נבחר השבוע עמיקם אורן לעמוד בראש מנהלת הרובע. אורן שהודיע על פרישתו מהמרוץ למושב במועצת העיר, אינו מוותר על כס מנהיגות רובע מכבים-רעות. ושלא תגידו שלא אמרנו לכם. עוד טרם הבחירות אמר שותפו ומספר 2 שלו בסיעת יחד, דני רוזנפלד, שאורן מעולם לא הסיר את עצמו מהרשימה ושהכול פתוח. כולם פשוט העדיפו להתעלם. השאלה העיקרית עתה היא איך זה יעבוד? חיים ביבס מחד ועמיקם אורן מאידך. מי עשוי להרויח? ומי להפסיד? ימים יגידו?

ראש עיר בא, מנכ"ל הולך: השבוע הודיע מנכ"ל החברה הכלכלית, דב שאולסקי על סיום תפקידו והתפטרותו. החברה הכלכלית היתה ונותרה ג’וב מבוקש. שאולסקי דווקא הצליח לסמן לחברה הזו את מיקומם של פסי ההצלחה. עובדתית, לראשונה מאז הקמת הגוף הזה בעיר, הדו"ח הכספי מעיד על מגמה חיובית. אבל לראש העיר זה כנראה לא מספיק. כאן הוא רוצה בולדוזר (לא זה שהכרנו במערכת הבחירות..). ושאולסקי היה ככל הנראה לטעמו לא יותר מספינת גרר במימיה הרגועים של מודיעין.

חברון במודיעין: הדיהן של אירועי בית המריבה בחברון, אי שם מעבר להרי החושך, הגיעו אפילו לכאן. לעיר העתיד המנומנמת. קומץ נערות-ילדות ש"טיילו" ליד ביתו של אלוף פיקוד המרכז, גדי שמני, הותירו אחריהן כתובות נאצה על גדר בית ברעות. ובמקביל, עשרות בני נוער חסמו את צומת שילת בהפגנה שקטה יחסית, אבל כזו שהצליחה לשבש לרוב תושבי מודיעין את החזרה הביתה מעבודתם בפקקי ענק שנמשכו מצומת שילת ועד צומת קברות המכבים. מה שמלמד אותנו שעיתוי יכול להיות קריטי לקבלת ההישג הנדרש. כווולם ידעו על אירועי חברון כשהם עומדים כועסים בפקק המקומי במודיעין.

יש מועצת נוער חדשה: מועצת הנוער, הגוף הנבחר והמייצג של בני הנוער במודיעין, בוחרת את מנהיגיה בכל שנה מחדש. כך קרה גם השבוע: בתום סמינר גיבוש בן יומיים, נבחרה מזכירות חדשה לגוף האמור ללחוש באוזנם של המבוגרים, שעסוקים בטרדות היום-יום, מה לוחץ, מה כואב, מה רוצים ומה לא רוצים, איפה לפעול ואיפה לא-עבור למעלה ממחציתם של תושבי העיר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות