חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שלמה לשם הלך לעולמו

 

שלמה לשם ז"ל, יקיר העיר מודיעין, אשר תרם תרומה ייחודית לפעילות בקהילת הגמלאים והאזרחים הוותיקים, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלה

 

יקיר העיר, שלמה לשם, נפטר אמש לאחר מאבק ממושך במחלה. לפני כשנתיים היה שלמה לשם חלק חשוב ממדור הגמלאים באתר וסיקר את פעילויות הגמלאים במודיעין כשהוא דואג ליידע את קוראיו בחידושים שונים, חקיקה בתחום הגיל הבכיר וכיו"ב.

בשנה שעברה, לרגל חגיגות העשור לעיר מודיעין, הוענקה לשלמה לשם תעודת יקיר העיר על פעילותו להקמת מועדון "חברותא" במודיעין והשעות הרבות שהשקיע בהתנדבות למען הגמלאים, כשהוא דואג למלא את שעות הפנאי בפעילויות מגוונות, מבצע את עבודתו במרץ רב בנאמנות ובחריצות.

לזכרו אנו מפרסמים את כתבתה של יעל סגל שפורסמה כאן, במדור זה, בקיץ החולף. עיקרי הדברים נישאו במסיבת הוקרה שערכו לו חבריו לפעילות המשותפת במועדון הגמלאים "חברותא".

לפני למעלה משנתיים הצטרפתי לאוטובוס שהסיע גמלאים להצגת תיאטרון בעיר הגדולה. מאחורינו ישב אדם עם שיער אסוף לקוּקוּ, ודיבר ללא לֵאות על ההצגה, על תיאטרון, על מוסיקה, והכל- בעברית צֶחה. לימים, כשהגעתי ל"חברותא" הכרתי את האיש הזה, שלמה לֶשֶם, מנוע טורבו שאיננו נח לשנייה אחת, איש אשכולות, בּוֹר סוּד שאינו מאבד טיפה.

רובנו הגענו לכאן מֵעָרים ותיקות בארץ שקיימו מסורת של חיי תרבות וקהילה. על כן הבנו די מהר כי איננו מוכנים להסתפק רק בטיפול בנכדים, ודרוש לנו שְאַר רוח, בעברית פשוטה - תרבות וחברה. במודיעין, הצעירה והיפהפייה בערי ישראל, חסרו ועדיין חסרים מקומות מפגש ייעודיים עבור האזרחים הוותיקים.

והנה אתה, שלמה, במעט האמצעים שעמדו לרשותך, עם שפע של יוזמות ורעיונות ועם פעילות אינטנסיבית מכוונת מטרה הוכחת, כי ניתן לייצר חיי קהילה. הִצְלַחְתָּ להעשיר את חיינו בתרבות: טקסים ומסיבות קבלת חג, ערבי זֶמֶר והרצאות מעניינות.

הידע הכללי שלך, בקיאותך בפרטי טריוויה, הוא בחזקת אגדה מהלכת. אם נתקלת במשהו שאינך יודע, מצאת דרך להגיע למידע. כאשר חסרו לך מילים לשיר מסוים, טלפנת לכותבת המילים, וקיבלת אותם בפקס; בכלל, הבקיאות שלך בזמר העברי לדורותיו והשליטה המוחלטת שלך במוסיקה מדהימים אותי בכל פעם מחדש. ואם לא די בכל אלה, גם במקלדת אתה שולח ידך וכותב תגובות וְכַתָּבוֹת בעיתונות הכתובה והמקוונת.

כך גם הצלחת לגייס לחברותא את טובי המרצים, את רועי עלוני ואת שמוליק צבי שהעשירו את חיינו ואת עולמנו. ידעת להגיע לאנשים ולדבר איתם בגובה העיניים לעיתים התערבבו הדבש והעוקץ, אבל הצלחת לרוב לגייס אותם לפעילות.

מצאת תמיד את הנקודה המתאימה שדרכה אפשר להגיע אליהם וידעת ללחוץ על הכפתורים הנכונים להניע אותם. כך גם גייסת אותי לפעילות התנדבותית, ואני זוכרת לך זאת לטובה עד היום.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות