חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כמעט אסון אווירי מעל שמי מודיעין

 

ארוע "כמעט תאונה" התרחש בסוף נובמבר במהלך הקפה לקראת נחיתה שבוצעה בנתיב מעל מודיעין. הקברניט לא הבחין שירד מתחת לגובה המותר וטייס המשנה מנע את האסון. כך מדווח הבוקר (ג’) כתב "הארץ" זוהר בלומנקרנץ

 

בסוף נובמבר בטיסה שהמריאה מאירופה. מטוס מדגם בואינג 767 של חברת אל-על, שהגיע ממערב, המשיך מזרחה, ומעל הרי ירושלים, באזור מודיעין-מכבים-רעות, ביצע פנייה על מנת להתיישר מול מסלול הנחיתה שבנמל התעופה בן גוריון.

במהלך ביצוע הפניה, הנמיך הקברניט את המטוס לגובה 200 מטר מעל פני הקרקע, והמשיך להנמיך גובה, למרות שמדובר בגובה אסור לטיסה במטוס הזה בקטע זה של הנתיב. טייס המשנה הבחין שהמטוס נמצא במסלול ישיר להתרסקות ובפעולה דחופה, מנע אותה.

בתגובת רשות התעופה האזרחית ל"הארץ" נמסר כי: "מדובר בהנמכה מסוכנת ולא רצונית בעת הקפה באזור הררי", אמר אתמול גורם ברשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה, שחקרה את האירוע. "המטוס עלול היה להמשיך ולהתנגש בצלע אחד ההרים. מדובר באירוע שעלול היה חלילה להסתיים באסון המוני ויש להתייחס אליו כתקרית של כמעט תאונה אווירית".

עוד נמסר בתגובה כי: "רשות שדות התעופה (רש"ת) החלה בשבוע שעבר לבצע טיסות בדיקה, לתהליך נחיתת מטוסים אוטומטית במקום נחיתה ידנית על מנת למנוע תקלות דומות בעתיד. המערכת החדשה תוכננה בהתאם למגבלות מערכת הביטחון הקשורות לנחיתה מכיוון מזרח. המערכת הותקנה בהתאם להמלצות ועדת לפידות לעניין בטיחות הטיסה ודו"ח רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA) שהורידה את דירוג רמת בטיחות הטיסה של ישראל לקטגוריה 2".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות