חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הלילה נפתח לתנועה כביש 431 מודיעין-ראשל”צ

 

אם תכננתם הבוקר (ה’) נסיעה לראשל”צ דרך פקקי נתב”ג- תשכחו מזה! מהבוקר אפשר לעקוף את הפקקים בכביש מהיר, חדש, עם 3 נתיבים לכל כיוון ועם אפשרויות ירידה נוחות בדרך לכל הערים שבסביבה. שיהיה במזל טוב!

 

כביש 431 נפתח הלילה לתנועה לשני הכיוונים. הכביש מחבר בין מודיעין למחלף חולות שבראשל"צ. במקביל לפתיחת הכביש המהיר, נפתח לתנועה גם כביש הכניסה אל מודיעין מכיוון 431 כמו גם מכיוון כביש 1, באמצעות מחלף ענבה.

החל מהשעה 20:30, פתחה מע"צ את הכביש בשלבים, קטע אחר קטע, תוך שהיא מאפשרת בכל שלב את ההשתלבות בכביש החדש מהמחלפים השונים שלאורכו.

בשעה 21:30 נסעתי מצומת יצחק רבין שבמודיעין ועד המחלף בראשל"צ ברצף וללא הפרעה. בדרך חזרה כשעצרתי לצלם, עצרה לידי מכונית פיקוח של מע"צ/דניה סיבוס, שאילץ אותי להמשיך בנסיעה ומנע ממני מלעצור לצד הדרך באמירה ש"הכביש כבר פתוח לחלוטין ושהעצירה בו אסורה בשל היותו כביש מהיר".

כאמור, פתיחת הכביש המהיר לוותה במקביל בפתיחת אפשרות להגיע איתו אל מודיעין. בשלב זה הכביש בקטע העירוני הוא בעל נתיב תנועה אחד לכל כיוון. לארכו עדיין מתבצעות עבודות תשתית ובהן הקמת גשרים והוספת נתיבי תנועה, עבודות שמאטות את הנסיעה מ-100 קמ"ש , בקטע הבינעירוני, ל-50 קמ"ש (במקרה הטוב), בקטע בעירוני, שבין כביש 1 לצומת יצחק רבין בתוך מודיעין.

כדי לאפשר את פתיחת הכביש עד לתוך מודיעין, הוסדר בסוף השבוע שעבר גם צומת יצחק רבין-החשמונאים. ההסדרה כללה בעיקר הוספת נתיבים בתוך הצומת ואפשרות לפניה שמאלה (מערבה) למגיעים לצומת מכיוון לטרון ועוקף רעות (כביש 11-12).

בנוסף, הופעלו הרמזורים בצומת הכניסה לאזור התעשיה (ישפרו). זמן הנסיעה מתחנת רכבת פאתי מודיעין ועד ראשל"צ עומד כעת על כ-12-18 דקות. ומצומת יצחק רבין- כ-20 דקות.

המשמעות התחבורתית העיקרית מפתיחת הכביש היא הורדת עומסי תנועה רבים מכביש 443 שהיה עד כה כביש הגישה היחיד למודיעין.

הכביש נסלל בשלוש השנים האחרונות בידי חברת דניה סיבוס בהשקעה כוללת של כ-2.5 מיליארד שקל. 431 הוא כביש הרוחב הארוך בישראל (22 ק"מ), והינו דרך פרברית מהירה, דו-מסלולית ותלת נתיבית, הכוללת חיבורים באמצעות מחלפים, לישובים ראשון לציון, רמלה, פלמחים, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, נצר סירני, ישובי המועצה האיזורית גזר ומודיעין.

בשנה שעברה ספגה דניה סיבוס הפסד כבד בסך של כ-160 מיליון שקל בגין גידול בעלויות הביצוע של כביש 431. הפסד אותו כיסתה החברה האם- אפריקה ישראל. בשל כך ובשל טענות נוספות מתקיימת בחדשים האחרונים בוררות בין המדינה לחברה.

היקף הבוררות עומד על כחצי מיליארד שקלים. היא נדונה אצל השופט בדימוס, ד"ר אליהו וינוגרד. לא כל 12 טענות הבוררות הגיעו לכלל סיום. באחת מהן דרשה החברה בתחילת ינואר פיצוי בגין עיכוב המחלף המחבר את כביש 431 למודיעין.

נראה כי הבוררות לא תגיע לכלל סיום לפני סוף שנת 2009, זאת למרות פתיחתו של הכביש לתנועה הלילה. כביש 431 מתבצע בשיטת ה-PFI שבה הזכיין מקים, מתחזק ומפעיל את הכביש לתקופה של 25 שנה בתמורה לקבלת תשלום שנתי מהמדינה ועל כן, החברה צפויה להתחיל לרשום הכנסות מהפעלת הכביש ולקבל מענק הקמה מהמדינה מייד עם פתיחתו עתה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות