חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

רכבת ללא בלמים

 

תקלה טכנית ברכבת הבוקר ממודיעין לת"א גרמה לכך שנהגה לא הצליח לבלום אותה בתחנת "פאתי מודיעין". הרכבת נבלמה מערבית לתחנה. הנוסעים שהורדו ממנה, המתינו כחצי שעה לצד המסילה עד לרכבת הבאה שאספה אותם

 

רכבת הבוקר הראשונה ממודיעין לת"א, יצאה לדרך בשעה 6.04, כשהיא אינה כשירה טכנית לנסיעה. התוצאה, נהג הרכבת לא הצליח לבלום לקראת הגעתו אל תחנת פאתי מודיעין. הרכבת המשיכה ללא בלמים תקינים, חצתה את התחנה ועצרה ממערב לתחנה.

מבדיקות שערכה רכבת ישראל התברר כי הנהג לא דאג לשלב את בלמי הקרונות לפני היציאה לנסיעה. הרכבת עשתה למעשה את דרכה כאשר רק בלמי הקטר משולבים ופעילים במערכת. כאמור, נהג הקטר חלף בדרך עם על אור אדום שהוצב בצד המסילה. עפ"י עדות הנהג: "לא הצלחתי לבלום".

עוד עולה כי נוסעי הרכבת המתינו במעבר המקורה שממערב לתחנת "פאתי מודיעין". הם הועלו לרכבת של 06:43.

לדברי נוסע, "שוב מדובר בתקלה שמתרחשת באותה "רכבת מנדטורית" ששירות הרכבות הישראלי מתעקש עדיין להפעיל. רכבת זו מכילה קרונות מעידן הקרח (כנראה משנות החמישים), שעברו שיפוץ ושדרוג. חוויית הנסיעה בקרונות אלו מעניקה תחושה של איזו "רכבת עמק", משהו שחובבי נוסטלגיה אולי אוהבים, אך גב תקין ורגליים ממוצעות בעיקר דואבים".

נזכיר כי מאז תחילת פעילותה של רכבת ישראל בקו מודיעין מרכז-ת"א-נהריה, ארעו כבר מספר תקלות "מוזרות" שעד היום לא ניתן להן הסבר מניח את הדעת ובכלל זה תקיעות ועצירות חוזרות ונשנות במנהרה, תאונות קטר-קרונות בתחנת מודיעין מרכז (ללא נוסעים), ועתה תקלת הבלמים.

עוד נציין כי נוסעים רבים מתלוננים מזה זמן רב על איכות הקרונות בהן נעשה שימוש ברכבות הבוקר-בעיקר, שיוצאות ממודיעין. טענתו לעיל, של הנוסע היום, מאפיינת היטב את סוג התלונות הללו.

מרכבת ישראל נמסר: " הנושא נבדק ובשלב זה הנהג הושעה ואינו ממשיך בעבודתו. מבדיקה ראשונית שערכה רכבת ישראל, נמצא כי אכן הרכבת ממודיעין לת"א לא הוכנה כראוי, אך הבלמים של הקטר פעלו ובשום שלב לא נשקפה כל סכנה. בניגוד לפרסומים אחרים, לא אחראיים ולא נכונים: בנתיב שנסעה הרכבת לא היה שום איום ושום אפשרות לפגיעה זו או אחרת ברכבת ובנוסעיה, גם אם והיה והבלמים לא היו פועלים לחלוטין. יש להבהיר כי רכבת הינה כלי התחבורה הבטוח ביותר שקיים, מכיוון שגם כאשר ישנה בעיית בלמים ברכבת, ניתן לעצור אותה".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות