חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

טיסות הנחיתה מעל מודיעין יימשכו (בינתיים)

 

תוצאותיו של דיון בבג"צ (2.3.09) בעתירת עיריית מודיעין בעניין נתיב הנחיתה שעובר מעל מודיעין עברו שלב: רש"ת תיאלץ להסביר בבית המשפט מדוע לא תקבל את חלופות העירייה. מאידך- הטיסות בינתיים לא יעצרו. האם ניתן יהיה למנוע לחלוטין את הנתיב? מסתמן ספק!  

 

אתמול (ב’) נערך דיון נוסף בבג"ץ בעתירה שעניינה הפסקת הטיסות בנתיב הנחיתה שעובר מעל מודיעין. דיון זה בא כהמשך לדיון קודם בו אוחדו עתירותיהן של עירית מודיעין עם זו של דורון שולדנפריי.

בעתירה אשר הוגשה על ידי היועצת המשפטית לעירייה, עוה"ד דנה חפץ טוכלר וע"י עו"ד עינב ליבנה מן הלשכה המשפטית, התבקש בית המשפט הגבוה לצדק לתת צו על תנאי לפיו יבוטל נתיב הנחיתה .

במסגרת הדיון שהיה ארוך וממצה, קיבל בית המשפט את העמדה אשר הוצגה על ידי היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד דנה חפץ טוכלר ועו"ד עינב ליבנה מהלשכה המשפטית בעירייה כי יש מקום לנסות ולבחון חלופה אחרת, אשר לא תחלוף מעל האזור המאוכלס. לפיכך, הורה בית המשפט לעירייה להגיש לרת"א ולרש"ת בתוך 21 ימים חלופה מפורטת לנתיב שתתוכנן על ידי מומחה לטיסת מכשירים.

עוד הורה בית המשפט, ש"החלופה מטעם העירייה תיבחן על ידי גורמי המקצוע מטעם רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית ואלה יתנו חוות דעתם המפורטת והמנומקת לחלופה". בענין זה נזכיר כי עיריית מודיעין כבר הציעה בעבר חלופות שונות לנתיב, אולם אלו, למעט אחת, נדחו על ידי רשות שדות התעופה.

למרות זאת, הוסיף בית המשפט וקבע כי "ככל שיוחלט על ידי רת"א ורש"ת שלא לקבל את החלופה המפורטת המוצעת, ייערך דיון בבית המשפט ביום 14.05.09, ובמסגרתו יבחן בית המשפט את סבירות ההחלטה ואת טענות העירייה וכל העותרים לרבות הדרישה כי יש לפעול על פי התמ"א". מעיריית מודיעין נמסר כי: "העירייה מאמינה ומקווה כי עתה, בשיתוף פעולה עם רת"א ורש"ת ימצא פתרון חלופי הולם ואפשרי".

עם זאת ולמרות החלטת בית המשפט, לא ניתן צו מניעה ולו גם זמני להמשך ביצוע הנחיתות בנתיב שעובר מעל העיר מודיעין, גם לא במהלך תקופת ההמתנה לדיון הבא (14.5.09).

נראה שבעיריית מודיעין מודעים לקושי העתידי שבביטול מוחלט של הנתיב. מעיון בסעיפי עתירת העירייה לבג"צ (סעיף ו’ בעתירה: "לחילופין - מדוע לא יקבע בית המשפט כי נחיתה בנתיב על מסלול 30 תוגבל רק לתנאי מזג אויר המחייבים זאת ורוחות עם רכיב מזרחי שעוצמתן מעל 10 קשר"). סעיף שמשמעו מגמה של "מיזעור נזקים", תוך נסיון להגיע לפשרה כלשהי שתצמצם למינימום את הנזק, אולם לא תבטלו לחלוטין.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות