חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תקציב 2009. דו קרב בצהרי היום

 

חבר המועצה אמנון מרחב, טוען שספר טיוטת התקציב שחולק בישיבת המועצה האחרונה אינו עומד בסטנדרטים ראויים וחסר נתונים חיוניים. גזברית העירייה טוענת שבדיקתו של מרחב מבוססת על קריטריונים לא רלוונטים

 

טיוטת ספר התקציב לשנת 2009 של עיריית מודיעין חולק לחברי המועצה מיד בתום הישיבה הקצרה ביום חמישי שעבר. הספר חולק לחברים במטרה שיקראו את הנתונים וילמדו אותם לקראת אישור התקציב המחוייב עפ"י חוק על ידם. ההצבעה מתוכננת להתקיים ביום ד’ הבא (18.3) בישיבה שלא מן המניין.

חבר המועצה אמנון מרחב קרא, בדק ושלח הערות והארות לראש העיר חיים ביבס. לדבריו," מעיון ראשון בטיוטה נראה כי מדובר במסמך חלקי בלבד שאינו עומד בהוראות ובהנחיות משרד הפנים להגשת תקציב בכלל ותקציב 2009 בפרט"

בין הפגמים אותם מציין מרחב:" אי צירופה של תכנית פיתוח רב שנתית ותקציב פיתוח (בלתי רגיל) שנתי", " אי צירופה של תכנית גיוס אשראי לשנת 2009" , "היעדר פירוט מדיניות הארנונה העירונית לשנת 2009 ", " צורת הגשת התקציב", "תקצוב קרנות פיתוח - כלל לא הובא".

מרחב מסכם ואומר כי, "ברור כי בנסיבות אלה לא ניתן לדון בטיוטת התקציב שהוגשה...... אבקשך להעביר אלי טיוטת תקציב מלאה ומפורטת כנדרש.... רק בחלוף 10 ימים מיום קבלת התקציב המלא והמפורט כנדרש בהוראות הנוהל ניתן יהיה לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין לדיון בטיוטת תקציב 2009. לפיכך אבקשך לבטל את הדיון שלא מן המניין הקבוע ליום 18.3.09 בנושא תקציב 2009".

תגובת העירייה לא אחרה לבוא: גזברית העירייה, שולי כהן השיבה למרחב במכתב שעל פיו מסתבר כי טענותיו של מרחב מעוגנות בהוראות מקצועיות-טכניות של משרד הפנים. הוראות אלה כלל אינן רלוונטיות, לדבריה, לנושאים המוצגים בטיוטת ספר התקציב המחולק לחברי המועצה לשם אישורו ובעצם טוענת כהן במכתבה, "החוברת מתוכה הינך מצטט הינה חוברת הנחיות עבודה לגזברים להגשת התקציב למשרד הפנים".

ומוסיפה: "הנני להפנות תשומת ליבך כי הגשת תקציב העירייה מתבססת על פקודת העיריות פרק 11. טיוטת התקציב שהוגשה לעיון חברי המועצה הינו תואם במדויק דרישת החוק. עוד כותבת הגזברית: "החוברת מתוכה הינך מצטט הינה חוברת הנחיות עבודה לגזברים להגשת התקציב למשרד הפנים. מעיון מעמיק פעם נוספת בפקודת העיריות, בחוק הארנונה ובחוזר משרד הפנים הנני לציין כי לא נפלו כל פגמים בחומר שהוגש לחברי המועצה".

ולעניין הפגמים אותם מציין מרחב בדבריו, מעדכנת שולי כהן:"1.תוכנית פיתוח שנתית- תוצג למועצת העיר לקראת סוף מאי(לאחר אישור תקציב המדינה). 2. תוכנית גיוס האשראי -אינה קשורה לאישור התקציב הרגיל. 3. צו ארנונה- מתוכנן לאישור בישיבת מועצה שלא מן המניין בתחילת אפריל, צו הארנונה לכשיובא, תואם את מדיניות העירייה כפי שסוכמה עד היום. 4. צורת הגשת התקציב הינה על פי הכללים ותוגש למשרד הפנים בהתאם לחוברת ההנחיות לגזברים כפי שמתבצע בכל שנה".

לאור האמור, דוחה הגזברית את בקשותיו של מרחב לדחיית מועד ישיבת המועצה וכותבת למרחב:"לאור כל האמור לעיל הישיבה תיערך במועדה, טיוטת התקציב נשלחה כדין, ראש העיר ביקשני להודיעך כי ישמח על השתתפותך בועדת כספים ומועצה שתדון בתקציב 2009  שם תוכל להביע את התייחסותך לכל נושא הקשור בתקציב".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות