חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין. עיר מתלוננת

 

כל תושב שלישי במודיעין, בממוצע, התלונן במהלך שנת 2008 לפחות פעם אחת במרכז השירות לאזרח ובמוקד העירוני. רוב הפניות היו בנושאי אחזקה שונים. למרות הגידול בכמות התלונות ביחס לשנת 2007, במוקד העירוני- מרוצים

 

 

המוקד העירוני של עיריית מודיעין מכבים-רעות הציג בשבוע שעבר את דו"ח סכום פניות הציבור שלו לשנת העבודה 2008. מתוך הדו"ח עולה כי בשנה האחרונה נעשו 26,495 פניות למוקד העירוני. גידול של 2.66% לעומת השנה הקודמת.

על פי הדו"ח המוקד העירוני מסיים שנת פעילות עם שיפורים ברוב המדדים לעומת שנת 2007. החודש העמוס ביותר במוקד היה כצפוי, חודש ספטמבר עם פתיחת שנת הלימודים. אז הגיעו 2940 פניות של תושבים. החודש השקט ביותר היה חודש דצמבר עם 1710 פניות בלבד.

אגף שיפור פני העיר קיבל בשנה האחרונה 16,636 פניות שהם 62.79% מכלל הפניות במוקד. 30% מהפניות לאגף היו בנושא אחזקת מבני חינוך וציבור, 21% בנושא פיקוח עירוני, 14% בנושא הדברה, 13% בנושא שירות וטרינרי, 12% בנושא אשפה וגזם, 6% בנושא טאטוא וניקיון ו-4% בנושא מחזור.

תחום המיחזור תפס תנופה גדולה בשנתיים האחרונות: בשנת 2006 הגיעו למוקד 62 פניות בלבד בתחום, בשנת 2007 קפץ המספר ל-203 פניות ובשנת 2008 הגיע לשיא חדש של 685 פניות.

במקום השני נמצא אגף התשתיות שקיבל בשנה האחרונה 6939 פניות המהוות 26.19% מסך כלל הפניות. 51% מהן היו בנושאי גנים ונוף, 18% בנושא תאורה, 11% בנושא פקוח תשתיות, 9% בנושא אחזקת כבישים, 6% בנושא תמרורים, 3% בנושא ריהוט רחוב ו-2% בנושא מתקני משחקים.

מהנתונים עולה כי בתחום תחזוקת הכבישים בעיר, מספר התלונות הגבוה ביותר הוא דווקא במתחמים הוותיקים יותר: במקום הראשון שכונות רעות וספדיה ואחריהן שכונת השמשוני. ברעות (105 פניות) ובשמשוני (86 פניות) גם מרבים לדווח על שצ"פים וגינות שאינן מתוחזקות או נקיות. בתחום הפיקוח העירוני התקבלו בשנת 2008 680 פניות בנושא רעש בשעות המנוחה, זאת לעומת שנת 2007 אז התקבלו 613 פניות.

בשנה האחרונה התקבלו 493 פניות על חתולים המהווים מטרד, והשירות הווטרינרי קיבל 27 פניות על כלב או חתול שנושכים או משתוללים. 226 פניות עסקו בנביחות כלב מטרידות.

בשנת העבודה האחרונה הושם דגש במוקד העירוני על שילובה של אמנת השירות של העירייה. כך, קובעים כותבי הדו"ח, השתפר הטיפול הממוצע בפנייה בהתאם לזמני האמנה ב-6.5%, מ-80.75% בשנת 2007 ל-87.25% בשנת 2008.

עלייה קלה נרשמה בכמות הפניות הפתוחות- פניות שלא טופלו: 4.16% מכלל הפניות לעומת 4.1% מכלל הפניות בשנה הקודמת. עפ"י אותו הדיווח, בתחילת שנת הפעילות הנוכחית הוצבו מספר יעדים למוקד שעמד ברובם: שיפור של 10% בזמני תקן פנוי אשפה וגזם- בפועל הושג שיפור של 14%.

שיפור בטיפול זמן התקן בנושא כבישים ומדרכות ב-20%- בפועל הושג שיפור של 30%. שיפור בטיפול זמן התקן בנושא פיקוח על הבנייה של 20%- בפועל הושג שיפור של 16%.

לקראת שנת הפעילות 2009 הציב המוקד העירוני מספר יעדים חדשים: התמקדות בתחום הבקרה, גם ברמת מחלקות העירייה וגם מבחינת מרכז שירות לאזרח וקידום תחום המשוב לתושב על בסיס האינטרנט, בחינת שימוש בתוכנת SMS חדשה לאישור על טיפול בבעיה וביצוע סקרים רבעוניים ועמידה בזמני ויעדי אמנת השירות.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות