חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

איך תזהו שיש בסביבה שפעת חזירים?

 

"אלונקת אינקובטור" לפינוי חולים עם חשד ל"שפעת החזירים" הוכנסה ע"י מד"א לשימוש. ראיתם דבר כזה נפרק מאמבולנס בשכונה? רוצו לקנות מסיכות

 

במסגרת הערכות מד"א ל"שפעת החזירים", הנחה מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, לרענן את ההנחיות בשימוש ב"אלונקת אינקובטור" חדישה המיועדת להעברת חולים בבידוד מיוחד. מד"א בסיוע משרד הבריאות רכש 12 אלונקות כאלו, המשמשות את מרחבי מד"א בשעת חירום. עלות כל אלונקה כזו הוא מעל עשרת אלפים דולר.

האלונקה החדשה היא מעין אינקובטור ענק המבודדת לחלוטין את החולה מהסביבה, מגינה על הצוות ועל הסביבה מפני הדבקה אפשרית של החולה החוצה. המיטה מאפשרת להעביר חולים עד משקל מקסימלי של 200 קילוגרמים. שפעת החזירים מחייבת אמצעי זהירות מחמירים בשל פוטנציאל ההדבקה באמצעות עיטוש, שיעול, דיבור וגם הנשמה מלאכותית.

העברת חולים כאלה, מזירת האירוע לבית החולים, או מבית חולים אחד למשנהו, מחייבת בידוד מוחלט. צוות האמבולנס אמנם מתמגן באמצעות חליפת בידוד מיוחדת, אולם בידוד מתאים נדרש גם עבור החולה. האלונקה החדשה מכילה מערכת סינון אוויר, היוצרת תת לחץ בתוך חלל האלונקה באמצעות שאיבת האוויר המזוהם מחלל האלונקה באזור הראש, סינונו דרך המסנן ופריקתו החוצה.

אוויר נקי נשאב באופן עצמוני אל תוך תא הבידוד דרך פתח בחלקה העליון של המערכת באזור הרגליים. כך נוצרת בתוך התא זרימה חד כיוונית מאזור נקי יחסית דרך איזור מזוהם יחסית. האלונקה כוללת גם פתחים מיוחדים להעברת כבלי אק"ג, ושורת כפפות כיס בצד המאפשרות מתן תרופות ופעולות טיפול והחייאה למטופל, שנותר בבידוד מוחלט.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות