חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”אלביט מערכות” במודיעין!

 

"אלביט מערכות", רכשה 30 אלף מ"ר קרקע לבניית משרדים ומעבדות של החברה באזור התעסוקה במודיעין. במקום יעבדו כ-2500 עד 3000 איש בתחומי הנדסה ומחקר

 

"אלביט מערכות" רכשה 30 אלף מ"ר לבניה מסחרית-תעשייתית באיזור התעסוקה של מודיעין. המגרש, 12-ב נמצא באיזור המתפתח של כביש שדרת הרכס (הכביש מתחנת הדלק פז אל ליגד סנטר).

עבור הקרקע תשלם "אלביט" למינהל מקרקעי ישראל 6.35 מיליון שקל. בנוסף, תשלם עבור הפיתוח 7.2 מיליון שקל. סה"כ כ-13.5 מליון שקל.

אלביט מערכות בע"מ, עוסקת בתחום השבחת פלטפורמות צבאיות מוטסות, יבשתיות וימיות. ובנוסף, בפיתוח ויצור של מערכות משולבות עתירות תוכנה. כמו כן עוסקת אלביט מערכות בתכנון, פיתוח, יצור, שילוב ושיווק של מערכות ומוצרים אלקטרוניים ואלקטרו אופטיים מתקדמים עתירי תוכנה בתחום הצבאי וכפועל יוצא מכך,במתן תמיכה ושירותים למוצרים ומערכות אלה.

החברה עוסקת גם בהשבחת מערכות צבאיות שונות ומספקת פתרונות גם לציוד אלקטרוני מתקדם הן מתוצרת מערבית והן מזרחית (סובייטית מ.ב.). בנוסף, מעורבת בפיתוח וייצור מערכות אלקטרוניות ואלקטרו אופטיות מתקדמות בתחומי שליטה בקרה ותקשורת - יבשה וים, בקרת אש, מפה דיגיטלית, ראיית לילה, מערכות כינון ותצוגה המותקנות על קסדת הטיס, מערכות לעיבוד ותצוגת נתונים, חימוש מונחה, מטוסים ללא טייס, סימולטורים ממוחשבים, מערכות תקשורת, מוצרי הדמאה תרמית (ראיית לילה), מוצרי לייזרים, מערכות אופטיות לחלל, מערכות צילום אוירי, מערכות תקשורת אופטית, מוצרי אבטחה ומערכות הינע.

"אלביט מערכות" מעסיקה אלפי עובדים בכל רחבי הארץ ובעולם. המשרדים הראשיים של החברה נמצאים בחיפה. לחברה חברות בת רבות הן בארץ והן בארה"ב.

ממידע ראשוני עולה כי אתר החברה הצפוי להיבנות במודיעין מיועד לפעילות הנדסה, תכנון ומעבדות של החברה. במקום צפויים להיות מועסקים כ-2500-3000 עובדים. ככל הידוע אין בכוונת החברה להעביר את מרכזה מחיפה למודיעין.

יצויין כי פתיחתו הקרובה של הקטע הדרומי של כביש 4 הפנימי, שיחבר בין כביש 431 לאיזור התעסוקה, ובפועל יהיה כביש טבעת מערבי חלקי למודיעין, פתח ככל הנראה את החסם הפסיכולוגי וקידם מהותית את יכולת השיווק של איזור התעסוקה לחברות גדולות, עתירות כח אדם שרובו כיום לפחות יגיע מחוץ למודיעין וצריך גישה מהירה ללא פקקים אל וממקום התעסוקה.

נזכיר כי בעבר, תכננה חברת "סלקום" להעתיק את משרדיה הראשיים ופעילותה העיקרית אל מודיעין, אולם מסיבות שונות ביטלה את התכנית, החזירה את הקרקע שרכשה למינהל והעדיפה את איזור התעשיה של נתניה, עם השכרת מבנה קיים, על פני בניה של משרדים משלה במודיעין.

אין ספק שמדובר בפריצת דרך משמעותית בהפיכת חלק זה של מודיעין לאזור של היי-טק ותעשיות נקיות. הצלחתה של "אלביט" במודיעין עשויה להיות "שובר הקרח" הראשון במימוש התכנית המקורית של איזור התעסוקה של מודיעין כמרחב היי-טק.

מהזוית הנדלני"ת, צפויה עליה משמעותית במחירי הקרקע והנדל"ן בחלק זה של מודיעין. הגעתם של למעלה מ-2000 עובדים חדשים לאזור, תשפיע ללא ספק גם על הביקוש לדירות לסוגיהן. אין זה מן הנמנע שגם מחירי הדיור ישתנו וכלפי מעלה, בעקבות כך.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות