חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הטיסות מעל מודיעין: ממתינים לבג”צ

 

עיריית מודיעין מכבים רעות ממשיכה במאבק להסטת נתיבי הטיסה המתוכננים לחלוף בשמי העיר. החלופות שהציעה נדחו ושני הצדדים יפגשו בבג"צ

 

השבוע הוציאה דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות הודעה עם סיכום ביניים על מאבק העירייה בנתיבי הטיסה מעל העיר המתקיים כיום בשני מישורים: המישור המשפטי והמישור הפוליטי.

במישור המשפטי כזכור, הגישה העירייה עתירה לבג"צ כנגד הפעלת נתיב הנחיתה מעל העיר, ובמסגרתו הוגשו ארבע הצעות לנתיב חלופי לנתיב הנחיתה המוצע על ידי רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית.

בתחילת מרץ השנה התקיים דיון ראשון בבג"צ בו למעשה התקבלה עמדת העירייה לפיה יש לנסות לבחון נתיב חלופי פוגעני פחות. בג"צ הורה לעירייה להגיש הצעה מפורטת לנתיב חלופי, אשר תיבחן על ידי גורמי המקצוע של רש"ת ורת"א, והמליץ להם לקיים דיון מקצועי עם הצוות המקצועי מטעם העירייה בניסיון להביא לפתרון.

מיד בתום הדיון בבג"צ הבהירו רש"ת ורת"א כי החלופה שהציעה העירייה בעייתית. לפיכך, גייסה העירייה מומחים בעלי שם עולמי מחו"ל על מנת להציג חלופה אחרת לנתיב טיסה שלא מעל שטחים מאוכלוסים- חלופה זו נדחתה גם היא.

גורמי התעופה דחו שתי חלופות נוספות אותן הגישה העירייה לאחרונה, וזה למרות שהן הוכנו ע"י צוות מומחים בין-לאומי שבעבר תכנן כ- 300 תהליכי נחיתה במכשירים לשדות תעופה בינלאומיים וכולל טייסים בעלי הסמכות לתכנון בשיטת LDA והם אף משמשים כמדריכים בקורסים השונים בעולם להכשרת מתכננים בתהליכי נחיתת מכשירים.

ביום חמישי (7.5.09) התקיים דיון המשך מקצועי בו הסבירו רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית מדוע הם אינם מסכימים לקבל את החלופה האחרונה וכי הם מתכוונים לבצע את הליך הנחיתה אשר תוכנן על ידם. הם גם סירבו לבצע טיסות ניסיון לחלופות העירייה, וטענו כי אין טעם לקדם חלופה של העירייה כאשר יש בידם נתיב מוכן. עוד הסתבר בדיון, כי רש"ת לא ביצעה סקר סיכונים כנדרש לנתיב המוצע על ידם, ולא הציגה אותו בדיון המקצועי.

לכן באין הסכמות, יחזו הצדדים להמשיך הדיון בבג"צ ב-10.6.09.

חשוב לציין כי מדובר בתיק משפטי מורכב וקשה. המדינה וגורמי התעופה טוענים כי הנתיב החדש הוא נתיב הכרחי על פי המלצות ועדת לפידות ומבחינתה אין חלופה אחרת לנחיתה, שכן כל תוואי אחר מאלץ את המטוסים לעבור מעל שטחי הרשות הפלשתינית.

במקביל פועלת העירייה גם במישור הפוליטי. ועדת הכלכלה של הכנסת תדון בעוד כשבועיים בנושא הטיסות מעל מודיעין, מכבים-רעות. זאת בעקבות פנייה של ראש העיר חיים ביבס אל יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס, הממונה על נושאי תחבורה ותעופה. הדיון נעשה בשיתוף ח"כ יריב לווין המתגורר בעיר.

ראש העיר חיים ביבס פנה גם לשר התחבורה החדש, ישראל כץ וביקש את התערבותו בנושא. במקביל פועל צוות מיוחד של העירייה בגיוס תמיכה והסברה של חברי כנסת נוספים לתמיכה במהלך.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות