חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מופע האימים של אמנון מרחב

 

כהרגלו, מצליח יקי בז’ה לסכם את ישיבת המועצה שנערכה ביום רביעי בערב, הכי טוב מכולם. רק צילום וידיאו יוכל לעשות זאת טוב יותר.... את הפוסט עם ההפניות המלאות ניתן לקרוא במודיעין ווטש. הבמה לרשותו של בז’ה:

 

לאחר ארבעה חודשי היעדרות מרחב חוזר לישיבת המועצה במופע אימים. עוד בישיבה: דוח טיפול בפניות הציבור על ידי דינה קרמונה והצעתו של וינרב לשינוי בשמות המתחמים החדשים של העיר. כמו כן על "אליפות אירופה" אליבא דה צדוק הלוחץ שוב ושוב לחלק מכספינו לספורטאית תושבת העיר בגין השתתפות בה.

אמש התקיימה ישיבת מועצת העיר מן המניין. את סדר היום של הישיבה ניתן לקרוא כאן. נעדרו מהישיבה חברי המועצה אילן בן-סעדון, ויויאן אלבוים וחיים מרציאנו. בישיבה נכחו לאחר תקופת היעדרות ארוכה חברי המועצה אמנון מרחב (שהשתתף רק בישיבת מועצה אחת מתוך שש הישיבות שהתקיימו מתחילת השנה, לאחר ששבר את רגלו לפני שלושה חודשים) וגלעד אולשטיין שנעדר משלוש ישיבות המועצה הקודמות.

האייטם הראשון בפתח הישיבה היה שאילתא שהגיש חבר המועצה אמנון מרחב כלהלן:
"הובא לידיעתי כי מצבה הכספי של העירייה והתשלומים הגבוהים שעליה לשלם מעמידים בסכנה את רמת השירות לתושב ואת יכולתה של העירייה לעמוד בהתחייבויותיה. אבקש לשאול: האם נכונה העובדה כי תשלום הכספים שהעירייה חבה בהם יבוא בהכרח על חשבון השירותים אותם מספקת בעירייה לתושבים, אם זה בהיקף השירותים ואם זה ברמתם וכי הדבר עלול להביא לקושי רב בתפקודה השוטף?"

לשאילתא השיב ראש העיר חיים ביבס כך:
"תשלום חובות העירייה (החזר הלואות וריבית) תוקצב במסגרת תקציב 2009. רמת השירותים שתסופק לתושבים תוקצבה אף היא בתקציב 2009 וכל השירותים הנדרשים יסופקו כפי שתוקצבו במסגרת התקציב ועפ"י תכנית העבודה".

"אהה!" קפץ אמנון מרחב, כמי שמוצא שלל רב. "אם כך, כיצד תסביר את תצהיר גזברית העירייה שהוגש על ידי העירייה לבית המשפט בדיון בתביעת הקבלנים להשיב את אגרות המים שהעירייה חייבה אותן שלא כדין, בו העירייה טענה כי קופתה של עיריית מודיעין ריקה וכי השבת הכספים תפגע באופן קשה בעירייה ותצמצם את היקף השירותים החיוניים הניתנים לתושביה?! הא, חיים?!"

כאשר מנכ"ל העירייה ניסה להגיב לדברים מרחב גער בו בגסות שוב ושוב בעיניים מזרות אימה: "שב בשקט! שב בשקט!". "האם מדובר בעדות שקר לבית המשפט?!" התריס מרחב בדרמטיות.

ראש העיר הביע תמיהה רבה על התנהגותו גסת הרוח של מרחב כלפי מנכ"ל העירייה, שמכהן גם כמזכיר מועצת העיר, ועל כך שמרחב מנסה להיטפל לגזברית העירייה שניסתה להגן על כספי העירייה. ביבס הוסיף שאם יש למרחב טענות שמדובר בעדות שקר הוא מוזמן להפנות אותן לבית המשפט. מרחב השיב שהוא בהחלט מתכוון לעשות זאת.

אציין כי בית המשפט כבר דחה בלאו הכי את הטענות השונות של העירייה שביקשה למנוע את השבת הכספים לקבלנים, וקבע על בסיס עדות מומחה שהובאה בפניו כי הגרעון בספרי עיריית מודיעין כולל סכום של כ- 12.5 מיליון ₪, המהווה הפרשה לתביעות של איגוד הקבלנים וכן הפרשות משנים קודמות בגין תביעות בנושא אגרת חיבור מים. בית המשפט קבע בפסק הדין כי על העירייה להשיב את מלוא סכום התביעה (במקור כ-3 מיליון ש"ח), כולל ריבית והצמדה, ובתוספת 15% מסכום זה כהוצאות משפט ושכ"ט לקבלנים - סה"כ כ-4.5 מיליון ש"ח, אשר מצטרפים ל-7 מיליון ש"ח שנפסקו בתביעה דומה אשתקד.

הנוכחים שיפשפו את עיניהם בתדהמה לאור מופע האימים של מרחב. אזכיר כי מרחב ראה בגזברית העירייה כאחת מהאחראיות ל"קנוניה הפוליטית" כביכול נגדו בדוחות הביקורת בפרשיית המקווה, ומרחב הגיש תביעת נזיקין מתוקשרת בחודש ספטמבר אשתקד נגד גזברית העירייה, מבקר העירייה, ראש העיר ויו"ר ועדת הביקורת, תביעה שמרחב משך ארבעה חודשים לאחר מכן, בשוך המולת הבחירות. לפיכך לא מן הנמנע שמדובר בסוג של מהלך נקמה של מרחב. אני תוהה האם יש שפל נמוך יותר שחבר המועצה אמנון מרחב יכול להתדרדר אליו?

מרחב הגיש גם הצעה לסדר בנושא הקמת שיטור מקומי בעיר, והפלא ופלא, מכתבתה של איילת גל ב-GO443 עולה כי חיים ביבס, פנה כבר לפני כשלושה חודשים לשר לביטחון פנים וביקש להיפגש עימו בדיוק באותו הנושא. בראיון הנרקיסיסטי של מרחב ל"זמן מודיעין" לפני כמה שבועות אמנון מרחב הסביר בגילוי לב את הטכניקה של העלאת נושא לסדר היום על מנת לגזור את הקופון התקשורתי - טכניקה בה מרחב עשה אז שימוש דומה בנושא השפ"פים אשר גם נעשתה עבודת מטה ע"י ביבס לפני שמרחב העלה את הצעתו לסדר:

אמנון מרחב: "אם אני מעלה לסדר היום את השטחים הציבוריים והפרטיים וראש העיר אומר שהנושא יפתר בחודשים הקרובים, אז לא משנה לי מה יגידו, כי הצפתי את הנושא וגרמתי לקידומו."

אולם הצעתו של מרחב בנושא שיטור קהילתי לא נידונה בישיבה אתמול מאחר והיא הוגשה לאחר המועד האחרון של 72 שעות לפני מועד הדיון, כאשר ביבס מחזיר למרחב בנשק ההתחכמויות המשפטיות שכה חביב על מרחב.

האייטם הבא בסדר היום היה מצגת בנושא דוח פניות הציבור לשנת 2008 ע"י דינה קרמונה. דינה קרמונה היא אישה חביבה ומסבירת פנים המטפלת בפניות הציבור ללשכת ראש העיר ולמנכ"ל העירייה. מדובר בפונקציה נפרדת מהמרכז לשירות האזרח המטפל בתקלות שבר ובבקשות לקבלת מידע. קרמונה הציגה מצגת שקפים שסקרה את מספר הפניות, קצב הטיפול בהן והתפלגותן לפי נושאים. מסתבר שתושבי העיר מרבים להתלונן על בעיות תחבורה, בטיחות בדרכים ומפגעי איכות הסביבה. בתגובה לסקירה של קרמונה, דני רוזנפלד שאל האם יש נתונים לגבי כמה מפניות התושבים התגלו כמוצדקות, ומהי שביעות רצון התושבים מהטיפול בפנייתם - והתשובה למרבה הפלא היתה שהעירייה אינה מנהלת מעקב אחר נתונים אלה.

לפני שנתיים פניתי במכתב למיכאל חרל"פ בו הצפתי שני ליקויי בטיחות בדרכים ברחוב מגורי המסכנים את הילדים בדרכם לגנים ובתי הספר. חרל"פ עדכן אותי על תוכנית העבודה של העירייה לטיפול בחלק מהמפגעים, והפנה אותי לדינה קרמונה. קרמונה הפנתה את מכתבי למהנדסת התנועה, וערכה אחריו מעקב. אולם בשורה התחתונה לקח 3.5 חודשים תמימים לקבל התייחסות ראשונית ברמה של משפט אחד ממהנדסת התנועה שהתעלמה מהתזכורות של קרמונה, וזאת רק לאחר שחרל"פ התערב בנושא בעקבות פניה חוזרת שלי אליו.

במלים אחרות, זה נחמד מאוד שעיריית מודיעין מציבה מישהי מסבירת פנים כמו דינה קרמונה לטיפול בפניות תושבים, אולם שיפור אמיתי בשירות לתושב יושג רק בעקבות החלפת הדיסקט במחלקות העירייה עצמן. כמו כן דינה קרמונה היא מחלקה של איש אחד המטפלת בפניות 70,000 תושבי העיר, וכדאי שיוסטו אליה מקצת מהמשאבים ממחלקת דוברות העירייה עצומת המימדים המטפלת במקומונים, כאשר מאז איוש תפקיד דובר העירייה באלעד שמעונוביץ, דוברו של ביבס במערכת הבחירות, ניתן בדוברות העיריה דגש רב על טיפוח התקשורת הארצית, מן הסתם למען קידומו של ביבס בקרב ציבור הפריימריז של הליכוד.

לעניות דעתי חשוב שכ"א של העירייה הממומן מכספי הארנונה של תושבי העיר יוקדש בראש ובראשונה לטיפול בצורכי התושבים ולא למען קידומו הפוליטי של ראש העיר.

אייטם נוסף בישיבה היה אישור הצעת שמות המתחמים החדשים שאושרו בוועדת ההנהלה. אלכס וינרב העלה הצעה להוספת שמות נבדלים לשתי שכונות קטנות "שכונת שיר השירים" (שהיא חלק ממירומי או בשמה החדש שכונת הפרחים) ו"שכונת העצים" (שהיא חלק ממתחם ספדיה או בשמה החדש שכונת הנחלים). בעיני הצעתו של וינרב היתה בהחלט הגיונית ולא הבנתי מדוע היא נדחתה.

כמו כן ברכות לד"ר רונן שמש, מס’ שלוש ברשימת הדרך-הירוקים, אשר מועמדותו לתפקיד דירקטור בחכ"ל אושרה אמש ע"י מועצת העיר. מינויו של ד"ר שמש כדירקטור בחכ"ל כפוף לאישור סופי של משרד הפנים.

לקינוח, יגאל צדוק העלה שוב את הנושא הבוער מכל לתושבי העיר: סטטוס אישור בקשת תמיכה כספית לספורטאית תושבת העיר העוסקת בתחום ספורט כוח שנקרא Powerlifting (ובקיצור PL) שדומה לדחיקת משקולות, אך בניגוד לדחיקת משקולות PL אינו זוכה להכרה אולימפית. Powerlifting משתתף בתחרויות World Games יחד עם מקצועות אחרים שאינם זוכים להכרה אולימפית כגון סקי מים, סקווש, פיתוח גוף ועוד. יש מגוון גדול של התאחדויות של PL כאשר ההתאחדות המובילה היא ה-IPF בה יש נציגים מ-100 מדינות ובתחרויות שלה מבוצעים בדיקות סמים לאתלטים.

צדוק טען בישיבה כי הספורטאית תושבת העיר זכתה לשתי מדליות ולשיא אירופאי בתחרות בה היא השתתפה לאחרונה אותה צדוק כינה כ"אליפות אירופה", והלין שוב על הביורוקרטיה כלשונו מאחר והיא טרם קיבלה תשובה לגבי זכאותה לקבלת תמיכה כספית מעיריית מודיעין בגין השתתפות בתחרות. בישיבה קודמת של מועצת העיר ביקש צדוק לאשר לספורטאית סיוע כספי מהעירייה למרות שלא נקבעו כל קריטריונים לכך, וביבס קבע כי קודם כל יקבעו קריטריונים לתמיכה בספורטאים, ובמידה והספורטאית הנ"ל תעמוד בקריטריונים אלה היא תוכל להיות זכאית לקבל את התמיכה הכספית בדיעבד.

התחרות בה תושבת העיר השתתפה אורגנה ע"י התאחדות GPC, שהיא התאחדות PL המונה נציגים מ-30 מדינות, אשר אינה עורכת בדיקות סמים בתחרויותיה. התחרות התקיימה בסלובקיה בתאריכים 12-16 למאי, ואת תוצאות התחרות ניתן לראות כאן. באותה תחרות - אותה צדוק כינה כ"אליפות אירופה" - השתתפו 20 נשים משש מדינות בלבד - סלובקיה, לטביה, הונגריה, אוקראינה, צ’כוסלובקיה וישראל. המשתתפים דורגו ככל הנראה על פי קבוצות גיל, ובסוג תחרות אחד המשתתפת הישראלית דורגה במקום הראשון בקבוצת הגיל שלה, כמו 13 מתוך 20 המשתתפות ובסוג תחרות שני כל 14 הנשים שהשתתפו בה, בכלל זה המשתתפת הישראלית, דורגו במקום הראשון. הנציגה הישראלית תושבת מודיעין אינה מוזכרת כלל בהודעת הסיכום של התחרות בה נסקרו הזוכים במקומות הראשונים, ובדירוג התוצאות הכללי של הנשים היא דורגה במקום החמישי.

צדוק, מה אתה אומר?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות