חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תתעוררו! בקרוב כל 10 דקות מטוס נוחת בשמי מודיעין

 

המאבק הציבורי למניעת נחיתות המטוסים מעל שמי מודיעין יוצא לדרך. מכנס הסברה היום, ב’, בערב, ועד הפגנה בכניסה לרעות, מקום מגוריו של מנכ"ל רשת, ביום שישי הקרוב. להלן כרוניקת הפעילות והתובנות שהתגבשו עד כה (והעיקרית: או שהתושבים יתעוררו ומהר, או שבקרוב יתחילו הנחיתות בשמי העיר) :

 

 בימים אלה השלים מטה מאבק התושבים את לימוד התוכניות לנתיב נחיתת המטוסים, ומתארגן לתחילת צעדי מחאה נגד הפעלת נתיבי הנחיתה במתכונתם המתוכננת ע"י רש"ת.

מטה המאבק יקיים השבוע את הפעילויות הבאות: 1. יום שני 29.6 שעה 20:45 באולם הרצאות במרכז הבינתחומי - השקת מאבק התושבים במסגרת מפגש הסברה לתושבים ולפעילים. 2. הוצאת מכתב נוקב לשר התחבורה ישראל כץ ודרישה לקיום פגישה מיידית עם נציגות התושבים.

3. המשך הפעילות להרחבת מעגל החותמים על עצומת התושבים נגד מסלול הנחיתה המתוכנן - עד כה חתמו על העצומה מעל 3,800 איש, מתוכם כ-300 איש בשבוע האחרון. 4. יום ו’ 3.7.09 שעה 09:00 - הפגנת מחאה בגינה שסמוכה לכניסה לרעות, תחת הכותרת ’מביעים אי אמון ברש"ת’. משטרת מודיעין נתנה אישור עקרוני להפגנה - אישור סופי צפוי להתקבל עד יום ב’-ג’ והודעה על כך תבוא בהמשך.

מהממצאים שנאספו עד כה מצטיירת תמונה מדאיגה לגבי השלכות נתיב הנחיתה המוצע על העיר ותושביה, כך: לפי נתוני רש"ת מדובר ב-190 נחיתות בשבוע (150 טיסות בימי חול ו-40 טיסות בשישי-שבת) בין השעות 13:00-18:00. המשמעות: מטוס חולף בגובה נמוך בשמי העיר כל 10 דקות ביום חול, וכל 15 דקות בשישי-שבת.

בנוסף, נתוני הגידול במספר הנוסעים הנכנסים לנתב"ג הן 5-10% בשנה. הווה אומר שתוך חמש שנים מדובר על מטוס הנוחת כל 5 דקות בשמי העיר ביום חול, וכל 7.5 דקות בשישי-שבת.

אפילו רשות שדות התעופה מאשרת כי טיסות אלה יגרמו נזקי רעש משמעותיים וזיהום אוויר לתושבי העיר. ומה שחמור עוד יותר הוא הסיכון הבטיחותי - תקלה טכנית או טעות אנוש בטיסה בגובה כה נמוך מעל איזורים מאוכלסים בצפיפות עלולה לגרום לאסון כבד. דוח ועדת לפידות שהוגש לפני שנה וחצי הצביע על כשלים מערכתיים ומחדלים חמורים של רש"ת ושל רת"א במשך שנים על גבי שנים, שהביאו כלשון הדוח ל-"תמונה חמורה ביותר של קריסה ואי תפקוד הרשות במכלול משימותיה".

רש"ת גם הפגינה רשלנות בהפעלת מערכת הנחיתה הממוחשבת, ולפני כמה שבועות פורסם כי המערכת שגרה הנחיות מוטעות למטוסים שלולא ערנות הטייסים היו עלולים להתרסק. ממצאי התחקיר העלו כי מערכת הגיבוי לא הצליחה לאתר את התקלה ולא התריעה על הטעות בזמן אמת, כי היו חסרים נהלים שיתייחסו למצב המסוכן שנוצר. כמו כן בעקבות העובדה שרש"ת התרשלה בפיקוח על ניקיון השטח באזור המסלול, צמחיה עבותה וגבוהה באזור מכשיר העזר לניווט בנתב"ג שיבשה את הקרן והאותות לפיהן הנמיכו מטוסי הנוסעים לנחיתה. בתגובתה של רש"ת לאותה תקרית חמורה היא התייחסה לכך כ"תקלה קלה".

בהודעת מטה המאבק נאמר: "אנו מוצאים כי ההתנהלותה של רש"ת לאורך כל הדרך היא שערורייתית וחסרת אחריות, והתאפיינה בפעולה בהסתר מאחורי גבה של עיריית מודיעין, בנפנוף כלאחר יד של החלופות שהוצעו על ידה, מבלי שהן נבחנו כיאות, ובאי אמירת אמת. לאור התנהלותה השערורייתית של רש"ת והקביעות החמורות של דוח לפידות על מחדלי רש"ת ועל חוסר היכולת של הרגולטור- רת"א למלא את משימותיו, הרי שאיבדנו אמון בהליך קבלת ההחלטות של הרשויות הנ"ל.

כמו כן חשוב להדגיש כי רש"ת ורת"א בוחנות את החלופות בראיה של בטיחות טיסה נטו, ואין הן בוחנות את ההשלכות של נתיבי הנחיתה על התושבים שעל הקרקע.

גם ועדת הכלכלה של הכנסת הגיעה למסקנה כי ההליך אינו תקין ואינו זוכה לאמון הציבור והמליצה על הקמת ועדת מומחים בלתי תלויה, אשר תביא בחשבון את מכלול השיקולים בבחינת החלופות לנתיב הנחיתה, בכלל זה את השלכות החלופות על תושבי מודיעין-מכבים-רעות.

אנו תובעים מממשלת ישראל את יישום המלצת ועדת הכלכלה של הכנסת להקמת ועדת מומחים בלתי תלויה, וקוראים לתושבי מודיעין-מכבים-רעות לצאת מהאדישות, להבין את השלכות הרעה החולה העומדת להתרגש על ראשנו, ולהירתם למאבק".

להצטרפות ולפרטים נוספים: יקי בז’ה: נייד: 054-6474026 דואל: planes@modiin.us אתר: http://planes.modiin.us

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות