חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בקיעים ראשונים בקואליציית יחד-מור

 

עמיקם אורן המחזיק בתפקיד יו"ר ועד הרובע, טוען שצריך לבטל את "תיק מכבים רעות" בעירייה. לטענתו, זהו גוף שמפריע לפעילות ועד הרובע. בסיעת מור טוענים שאורן מטעה את כולם ובכלל זה מציג תביעה וסיכומים בשם גוף שמעולם לא התכנס. האם עמיקם אורן יוצא לקרב ההישרדות שלו בפוליטיקה המקומית?

 

יו"ר וועד רובע מכבים-רעות עמיקם אורן, פנה במכתב אל ראש העיר חיים ביבס בבקשה לבטל את "תיק מכבים-רעות" בעירייה.

עפ"י מכתבו, " וועד הרובע העירוני מכבים-רעות נבחר לראשונה בבחירות דמוקרטיות, לפני יותר מ- 7 חודשים, בנובמבר 2008.... לאחר התנסות של יותר מ- 7 חודשים הגיעה ההנהגה המשותפת למסקנה כי תיק מכבים-רעות איננו נכס אלא נטל המכביד מאוד על עבודת הוועד....

מציאות לפיה קיימים 2 מוקדי אחריות, האחד וועד הרובע והשני תיק מכבים-רעות, גורמת לטשטוש בהגדרת האחריות, חוסר כתובת ברורה לראש העיר ולתושבים. מציאות בלתי אפשרית זו מסייעת בידי כל מי שמעוניין, ויש לא מעט כאלה, לנטרל את וועד הרובע, לסרס, לגמד ולפגוע ביכולת שלו למלא את תפקידו.

תיק מכבים-רעות אינו סטטוטורי והוא תוצאה של ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת יחד-מור לראש העיר. לפיכך, מי שהסכים על הגדרת תיק "יש מאין" מוסמך גם לבטל אותו. אם לדעתו ביטול התיק יתרום לשיתוף פעולה טוב יותר בין העיר לרובע, מה עוד שביטול תיק כזה יחסוך לקופה הציבורית כסף רב".

בתגובה אמר סגן ראש העיר (בשכר) ומחזיק תיק התחבורה ו-תיק מכבים-רעות, חנן ברנשטיין: "עמיקם מוביל עם אנשי יחד מזה תקופה ארוכה, לתהליך של הרס עצמי ובדלנות. הוא פוגע באינטרסים של קהילת מכבים-רעות. תנועת מו"ר חרתה על דגלה איחוד חיובי עם העיר מודיעין, בו כל אחד מכיר בתהליך את הצרכים של האחר. אנחנו נמשיך לשרת את הציבור של יחד-מור. אני מאחל להם הרבה גיבוש והווי לצלילי האקורדיון של עמיקם.

סגן ראש העיר (לא בשכר) ותושב רעות שלמה פסי, הגיב בהפתעה על קיומו של המכתב. לדבריו: "הופתעתי מאוד לשמוע על קיומו של המכתב. אני סבור ובטוח שחבר מועצה ולא כל שכן, סגן ראש עיר במשרה מלאה, מהווה נכס שלא יסולא בפז למכבים ורעות. בידו לייצג הכי טוב בעירייה את שולחיו-בוחריו. מינהלת הרובע צריכה להסתייע בו ולהשתמש בו לקידום האג’נדה שלה. אני בספק רב אם מכתב זה מביע נאמנה את רצונותיהם של רוב חברי מנהלת הרובע".

מכתבו של עמיקם אורן אינו עומד בקנה אחד עם ההסדרים וההסכמות הקואליציוניות שסוכמו באיחוד יחד-מור ערב הבחירות המוניציפאליות. בהסדרים אלו סוכם בין השאר כי במצב של חילוקי דיעות, הם יטופלו במסגרת גוף שנקרא "הנהגה משותפת". בגוף זה יושבים שני נציגים מוסכמים מכל סיעה והם אמורים ללבן ולהחליט כיצד יטופלו הבעיות. בפתיח למכתב שהועבר לתקשורת המקומית נכתב:" חברי ההנהגה המשותפת של סיעת יחד-מור התכנסו והחליטו לפנות לראש העיר, מר חיים ביבס, בבקשה לבטל את תיק מכבים-רעות"... האמנם??!!

בעניין זה אמר חנן ברנשטיין כי "מעולם לא התכנסה עד כה ההנהגה המשותפת. הוא (עמיקם מ.ב.) מוליך שולל בהטעיה את הציבור בהכרזותיו ובאמירותיו. מי שהתכנס זו סיעת יחד בלבד והחליטה מה שהחליטה. אלו שיחות פנימיות שלה והן אינן רלוונטיות. הם יכלו גם להחליט לדרוש לפטר את אובמה, באותה מידה של רלוונטיות".

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר כי: "תיק מכבים-רעות ניתן לנציג סיעת יחד-מור, סגן ראש העיר חנן ברנשטיין במסגרת ההסכם הקואליציוני בינה לבין ראש העיר חיים ביבס בתחילת הקדנציה. במידה והם מעוניינים לשנות את ההסכם הם מוזמנים לפנות ולהעלות את הנושא בפני ראש העיר".

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות