חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

רש”ת מאיימת בתביעת דיבה נגד מטה מאבק התושבים

 

במכתב מתפלפל שחלק ממנו מובא כאן, טוענת רש"ת שאין כל אמת בטענות נגדה וכי פורסמו אודותיה נתונים שקריים. בתגובה אומרים מובילי המאבק המסמכים והנתונים פתוחים לכל ומעידים בעד עצמם, "מנסים לסתום לנו את הפיות באמצעות הפחדה ואיומים" 

 

היועץ המשפטי של רשות שדות התעופה מאיים בתביעה משפטית נגד מארגני מאבק התושבים בנחיתות המתוכננות מעל מודיעין.

היועץ המשפטי של רשות שדות התעופה שלח הבוקר (ד’) מכתב איום בתביעת דיבה ולשון הרע, נגד צוות ההיגוי של מטה מאבק התושבים למען שמיים נקיים למודיעין.

בין השאר, טוען היועמ"ש של רשות שדות התעופה במכתבו למטה המאבק:" מרגע שמטה מאבק מפרסם לצבור תושבים מאמר הנחזה על פניו להיות אמת צרופה, בעוד הינו כולל דברי שטנה, שקרים וחצאי אמיתות, על החתומים על המסמך להבטיח כי כך אכן הדבר, שאם לא כן מאבדים החותמים מחד גיסא את היושר הצבורי האמור לאפיין אותם ומאידך גיסא חושפים עצמם להוצאת לשון הרע אשר המחוקק רואה בו דבר עבירה המזכה את הנפגע בסעדים הקבועים בחוק, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי.

לעניין העובדות אשר הנכם מציינים במסמך שפורסם: אין במסמך ולא כלום באשר לעתירה שהוגשה לביהמ"ש הגבוה לצדק כנגד משרד התחבורה ורשות שדות תעופה. אף לא טרחתם לציין כי העותרים, (העיריה ותושבים) חזרו בהם מהעתירה בהמלצת ביהמ"ש.

ציטטתם במסמך מדו"ח לפידות אשר לטענתכם מצביע "על כשלים מערכתיים חמורים של רש"ת ושל רת"א..." הוספתם "מלשון הדו"ח"-"תמונה חמורה ביותר של קריסה ואי תפקוד הרשות במכלול משימותיה".

הקורא הסביר יבין מתוך הנאמר כי דו"ח ועדת לפידות התייחס בהערתו זו לרשות שדות תעופה ולא כך הדבר! אין בדו"ח לפידות כל התייחסות מעין זו כלפי רשות שדות תעופה!!

בהמשך הנכם מציינים כי רש"ת הפגינה רשלנות בהפעלת מערכת הנחיתה הממוחשבת , ומוסיפים כי לולא ערנות הטייסים היו אלה עלולים להתרסק... הנני להדגיש העובדות הבאות: תחקיר החוקר הראשי עדיין לא פורסם ולפיכך על מה מתבססת טענת הרשלנות שלכם? אף אין מדובר במערכת ממוחשבת, כי אם בערנות פקח הטיסה.

הנכם ממשיכים וטוענים כי התנהלות רש"ת לאורך כל הדרך הינה שערוריתית, חסרת אחריות התאפיינה בפעולה בהסתר, ובאי אמירת אמת! הנכם מתבקשים להציג ולו רק מקרה אחד בו רש"ת לא דיווחה ו/או הצהירה הצהרה שאין בה אמת!!

בהודעה לתקשורת שהוציא מטה המאבק הם דוחים את מכתב ה"איום" ואומרים בעניין זה: " מה שרשות שדות התעופה עושה נקרא SLAPP, (A Strategic Lawsuit Against Public Participation)." ובתרגום, תביעה אסטרטגית נגד מעורבות ציבורית. זו תביעה המיועדת להפחיד, לאיים ולהשתיק מבקרים או יריבים על ידי העמסתם עם עלות הגנה משפטית שתגרום להם לנטוש את הביקורת או ההתנגדות שלהם.

ובלשון יום יום, טוענים חברי הנהגת המאבק הציבורי במודיעין, כי רשות שדות התעופה מנסה להפחיד את מובילי המאבק ואת כל ציבור התומכים בו במודיעין, באמצעות איומים בתביעה משפטית.

ובתגובתם הם כותבים: "אנו מוקיעים בשאט נפש את המהלך הבריוני של רש"ת שנועד להפחיד ולרפות את ידם של תושבים מודיעין-מכבים-רעות מהמאבק בתוכניותיהם הדרקוניות. לא ניכנע לאיומים ואנו קוראים לתושבי מודיעין-מכבים-רעות להבין עם מי יש לנו עסק ולהתייצב בהמוניהם להפגנה ביום שישי הקרוב בשעה 9:00 ברחבה הצפון מערבית של קניון עזריאלי על מנת לתת תשובה ניצחת לאיומי רש"ת". עוד נכתב בתגובה:" שימו לב שרש"ת לא תבעה את עיתון דה מרקר או את שאר העיתונים שפרסמו את הממצאים החמורים על רש"ת ועל רת"א שהופיעו בדוח לפידות. אולם כאשר תושבי מודיעין מתארגנים נגד התוכנית הדרקונית להפוך את מודיעין לנתב"ג, רשות שדות התעופה מנסה להלך עלינו אימים בתביעות דיבה".

פרשנות וזווית אישית
טעות גדולה ונזק רב עשתה לעצמה רש"ת במכתב האיום ששלחה. אילו בדקו אנשיה (שרבים מהם גרים כאן במודיעין מכבים רעות), את מצב המאבק ואת העניין הציבורי שהתפתח סביבו לאשורו, היו מגלים שתושבי מודיעין, לפחות עד שלשום בערב, ערב הכנס שנערך בנושא, מוטרדים ככל הנראה מדברים אחרים ולא כל כך מהמטוסים שצפויים לנחות מעל ראשיהם. עובדה: לכנס השקת המאבק הגיעו 25 איש בלבד, ואף מתוכם שישה עיתונאים וארבעת מובילי המאבק.

עכשיו, פתחה רש"ת באמצעות מכתב איום טיפשי, חסר כל בסיס משפטי ובודאי ללא בסיס עובדתי של ממש, במלחמה כוללת בכל תושבי מודיעין.

מארגני ההפגנה המתוכננת ביום שישי בבוקר במרכז העיר, התפללו, לאחר הכנס דל המשתתפים, לנס שיביא את המוני התושבים להפגנה. והנה, בא הנס! מכתב ודרך התנהלות כוחנית של רש"ת, נגד כל תושבי העיר מודיעין.

כתושב העיר, מובן שאיני אוהד במיוחד את רעיון המטוסים שנוחתים לי על גג הבית. וכעורך של כלי תקשורת מקומי, התכוונתי לעדכן על קיום ההפגנה יום קודם, וזהו! עכשיו זה יהיה אייטם. תודה לכם יועצים משפטיים של רשת שעשיתם לוועד המאבק את העבודה!

כל בר דעת לא כל שכן בעל השכלה משפטית בסיסית מבין שמדובר במכתב איום חסר כל בסיס ועוגן. הוצאת לשון הרע מחייבת הוכחת כוונת זדון, מה יותר טוב מג’מבו שנוחת לך על הראש כדי להבין שיש לתושבי מודיעין את כל הזכות לקום ולהתנגד לכך? מי בכלל שמע במודיעין קודם על רש"ת או רת"א?! כוונת זדון?! הצחקתם אותי.

ספק רב אם יעזו היועצים המשפטיים של רש"ת ללכת צעד נוסף קדימה ולהגיע לבית המשפט. צעד כזה יהפוך את כל ההתנהלות עד כה מעסק מקומי לעסק ארצי שבמהותו אין דבר וחצי דבר מנחיתת מטוסים, אלא אך ורק כיצד מנסה רשות לאומית לסתום את פיותיהם של תושבי עיר שלמה באיומים.

ושוב, כתושב העיר, וכאזרח שחושב שאנו עדיין מדינה דמוקרטית וחופשית, אני קורא לכל שכני ידידי, מכרי ולכל אזרחי העיר מודיעין: בואו ביום שישי להפגין!!! הפעם לא רק נגד הנחיתות, אלא בעיקר נגד רשות לאומית שעושה שימוש ציני בכספי המיסים שלנו, שמחזיקים אותה ואת משכורות היועצים המשפטיים שלה, כדי לנסות ולסתום לנו את הפה!!

פרטים נוספים ומועד ההפגנה באתר: http://planesmodiin.blogspot.com/
ניתן לקרוא באתר את הנוסח המלא של מכתב היועמ"ש של רש"ת ואת התגובה המלאה של וועד המאבק.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות