חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השבוע לפני 61 שנים. כיבוש מודיעין

 

ביום חמישי הקרוב (16.7) יערך במודיעין כנס חטיבת יפתח. התאריך, אינו מקרי. השבוע לפני 61 שנים נכבש גוש מודיעין ע"י חטיבת יפתח במבצע "דני". למעשה, הופך אירוע זה ליום העצמאות של מודיעין. היום שמייצג את ראשית ימי העיר מודיעין של ימינו

 

מחרתיים, יום חמישי 16.7 , ייערך במודיעין יום "מורשת חטיבת יפתח". יום המורשת יפתח באולם עינן שבקניון עזריאלי במפגש חברים עם יוצאי החטיבה ולוחמיה באיזור מודיעין בתש"ח.

בהמשך, יתקיים סימפוזיון ובו ירצו הסטוריונים, אנשי אקדמיה ומפקדי החטיבה בעבר על קרבות מלחמת השחרור. בהמשכו ייערך פאנל שיעסוק אף הוא בדילמות ומידע על ימי קרבות תש"ח במרחב מודיעים ובעיקר על הקרבות על פתיחת הדרך לירושלים הנצורה.

אין זה מקרי שכנס חטיבת יפתח נערך במועד זה ודווקא במודיעין: הקרבות באיזור מודיעים, שהיו חלק מהקרב על ירושלים, התקיימו במסגרת מבצע דני, בין התאריכים 9-19 ביולי. השבוע לפני 61 שנים.

הכנס מתקיים בחסות ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, ואלוף (מיל’) ישעיהו גביש, יו"ר עמותת דור הפלמ"ח. ההפקה, ע"י מדור התרבות בעיריית מודיעין.

יום חטיבת יפתח במודיעין הופך במרוצת השנים האחרונות למוסד של קבע בעיר מודיעין. ביזמתם של מירה גרנות, תושבת מכבים, ואביה יענקל’ה גת, לוחם חט’ יפתח, הונצחה החטיבה בפארק עירוני שממוקם למרגלות גבעת התיתורה, בין ביה"ס אופק לשדרת יאיר פרג. במקום הוצב גם שילוט שמתאר את קרבות החטיבה במקום.

המעונינים לקחת חלק בארוע מתבקשים ליצור קשר ואשר הגעה במייל: iris_n@modiin.muni.il

להלן תכנית היום:

13:00-מפגש לוחמי חטיבת יפתח שלחמו ב"מבצע דני" במודיעין בשנת 1948!
14:00-ברכות הרצאה של פרופ’ מוטי גולני, היסטוריון מאוניברסיטת חיפה בנושא : "היציאה הישראלית למתקפה-קיץ 1948, "לא אם-אלא כיצד".
16:00-הרצאה של ערן תירוש, איש ידיעת הארץ וחוקר אזור מודיעין בנושא: " הפעולות האופרטיביות בגבעות מודיעין במהלך מבצע דני".
לאחר ההרצאה תתקיים פאנל בהשתתפות: -האלוף במיל’ ישעיהו גביש, יו"ר דור הפלמ"ח -האלוף במיל’ ד"ר אלעד פלד -זאב לכיש, מנהל מוזיאוןם הפלמ"ח -אל"מ איציק כהן, מפקד חטיבת יפתח (11) -יואב רגב, איש ידיעת הארץ, חבר "דור ההמשך"
17:30-19:00 סיור מודרך באזורי לחימה במודיעין-הנסיעה באוטובוסים
במהלך התוכנית ישולבו קטעים אומנותיים

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות