חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”שמיים נקיים”: סדק בחומה?

 

שעה שתושבי מודיעין הוכיחו שהם לא אדישים והגיעו עם מאות כלי רכב להפגנת מחאה בנתב"ג, נשמעו דברי מנכ"ל רש"ת קובי מור, הרבה פחות נחרצים, מהוססים ומתנצלים. למעשה, העביר מור את האחריות לנתיבי הטיסה המתוכננים מעל מודיעין אל מנכ"ל רת"א גיורא רום. האם מישהו "לחש" למנכלי"ם שמוטב ויביאו את הסיפור לסוף, המוסכם על כל הצדדים?

 

למעלה מ-350 כלי רכב פרטיים יצאו ביום שישי בצהריים לשיירת הפגנה ענקית ממודיעין אל משרדי רש"ת (רשות שדות התעופה). משטרת ישראל ליוותה את ההפגנה ודאגה לאפשר למאות כלי הרכב להגיע ליעדם- משרדי רש"ת בנתב"ג ללא הפרעה ובשיירה אחודה ומסודרת.

בתום נסיעה קצרה עמדו למעלה מ-600 מתושבי מודיעין-מכבים-רעות בחזית מבנה משרדי רש"ת והפגינו נגד כוונת רת"א (רשות התעופה האזרחית), רש"ת ומשרד התחבורה, לממש את תכניות הנחיתה בנתב"ג מעל שמי מודיעין.

ראש העיר, חיים ביבס שהוביל את מסע השיירה אל נתב"ג ציין בדבריו כי לאחרונה, לשם שינוי נשמעים קולות של הגיון ורצון כן להקשיב מכיוונו של מנכ"ל רת"א, תא"ל (מיל’) גיורא רום. לדבריו, בעקבות מפגש עם רום, הוא הסכים לבחון את החלופות שהציעה העירייה לנתיב הבעייתי אותו מעוניינת רת"א לממש, באמצעות סימולטור.

קובי מור, מנכ"ל רש"ת, יצא אל המפגינים ודיבר אליהם. הפעם, בניגוד למפגשים קודמים בהם היה נחרץ והפגין חוסר רצון כן לבדוק באופן חיובי את האופציות החלופיות, הוא נשמע אחרת לחלוטין: "מה שיקבע גיורא רום, זה מה שיהיה" פתח בדבריו, שהמוטו המרכזי בהם היה גימוד אחריותה של רש"ת בקבלת ההחלטות ו"העברת המקל" אל רת"א.

"רת"א היא הגוף הסטטוטורי היחיד במדינה שרשאי לקבוע וקובע את נתיבי הטיסה האזרחית" חזר וציין מור שוב ושוב.

ביבס, מצידו הבהיר כי "קיימות אופציות נוספות להמשיך ולהיאבק בתכנית הזו". יקי בז’ה, דובר התארגנות "שמיים נקיים", הביע בדבריו חוסר אמון בסיסי בניסיונותיו של מנכ"ל רש"ת לגמד את אחריותו. הוא הזכיר את דו"ח לפידות שקטל בעבר הלא רחוק את דרך התנהלותה של רש"ת במישור המקצועי- בטיחותי.

השיירה וההפגנה ביום שישי בצהריים הוכיחו לכל המעורבים בפרשה כי תושבי מודיעין הפנימו את האיום המרחף עליהם. חשש רב היה בקרב המארגנים שמא לא יגיעו די מכוניות ואנשים שיהוו "מסה קריטית" שתוכל להעביר את המסר הציבורי.

כבר במגרש החנייה שמול העירייה ירדה אבן מעל ליבם וחששותיהם התבדו לחלוטין. היתה כאן מסה ציבורית ברורה וחד משמעית- הציבור במודיעין מעורב, אכפתי ובעיקר כועס ואינו מוכן שירמו אותו, יונו אותו או שיהרסו לו את איכות חייו במטוסים מנמיכי טוס.

מאידך, ברור כי ההפגנה היא החזית הנראית לעין. מאחוריה עומדת פעילות אינטנסיבית ע"י פעילים ובעיקר ע"י ראש העיר- ביבס. נסיגתו הכל כך חדה של מנכ"ל רש"ת מעקשנותו עד כה, אינה מקרית:

גם שתיקתו של שר התחבורה (ליכוד) אינה מקרית. בל נשכח כי ראש העיר, חיים ביבס, מזוהה היטב עם מפלגת השלטון כיום- הליכוד. יש לו מהלכים ומקורבים שם. לא הייתי מתפלא אם בעתיד יתברר כי מנכ"ל רש"ת קיבל במהלך הימים האחרונים מסר כי מוטב ויסגור את הפרשייה המביכה הזו, זו שחושפת שוב ושוב התנהלות קלוקלת וארוכת חדשים, של רשות ממשלתית, שבסופו של דבר כפופה לשר התחבורה ומשרדו.

בל נשכח שהמינויים הן ברת"א והן ברש"ת יש בהם לא מעט גוון פוליטי, למרות הדרישות המקצועיות שנדרשות ממנכליהן. אין שום בעיה לאתר בתוך זמן קצר בעלי מקצוע מצוינים בתחום האווירי שלא יביכו את הפוליטיקאים של הליכוד בכנסת.

מחאת התושבים, שמצליחה להגיע למסה קריטית בהפגנות ובפעילות הציבורית היא "מעטפת" הכרחית שתאפשר לפוליטיקאים לדרוש, לבצע ולכפות על דרגי העבודה הכפופים להם לשנות החלטות ולהגמישן. אף פוליטיקאי במדינה דמוקרטית אינו רוצה להיראות פוץ בגלל עקשנות ובטח לא כזו של מנכ"ל הכפוף לו

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות