חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ומי ישלם את המחיר?!

 

זה התחיל ב"כרטיס החכם", המשיך בהסדרי פיצויים למנכ"ל שפוטר שלא כחוק, ונמשך בסכסוך שטרם הסתיים, על תחולתו של חוזה שנערך באופן רשלני ועמום. כך התנהלה בעבר החברה הכלכלית למודיעין. עכשיו מנסה הדירקטוריון החדש יחד עם המנכ"ל החדש, ליישר קו. אבל שיהיה לכם ברור: את המחיר, כרגיל, נשלם כולנו

 

הנושא הראשון שעלה על סדר יומה של הנהלת החברה הכלכלית למודיעין, הוא הסדר הפיצויים של מנכ"ל החברה לשעבר, אבי עזר.

בשנת 2003 פוטר עזר ע"י דירקטוריון החכ"ל בראשות ראש העיר לשעבר משה שכטר. מאז נמצאים הצדדים בהליכים משפטיים בנוגע לסכום הפיצויים שישולמו לעזר בעקבות תביעתו לבית המשפט. התהליך לווה ע"י צוות משפטי של החכ"ל, והיועץ המשפטי עו"ד משה זוהרי הציג בפני הדירקטוריון את השתלשלות העניינים:

עזר הגיש נגד החכ"ל תביעה בסך מיליון ורבע שקל בגין פיטוריו שלא כדין. בית הדין האזורי קבע בעבר כי אכן פיטוריו של עזר היו שלא כדין וגם הערעור שהוגש ע"י החכ"ל לבית הדין הארצי, בנושא זה, לא שינה את ההחלטה.

על פי הערכת הייעוץ המשפטי שהוצגה בשבוע שעבר לחברי הדירקטוריון, פיצויים על פיטורין שלא כדין יכולים לנוע בין שמונה חודשי שכר לכל הפחות- המסתכמים בסכום של 240 אלף שקל, ועד 60 חודשי שכר לכל היותר- המסתכמים בסכום של מיליון ו-800 אלף שקלים.

בהסכם פשרה שהושג מחוץ לכותלי בית המשפט, בין הצדדים סוכם כי עזר יקבל פיצויים בגין פיטורים שלא כדין בסך 140 אלף שקלים, יחד עם הוצאות טרחת עורך דין על סך 34 אלף שקלים. סה"כ 174 אלף שקלים.

בישיבה, התרשמו חברי הדירקטוריון כי הסכם הפשרה הוא טוב וכולל סכומים נמוכים בהרבה מהסיכון המשפטי שבית המשפט יכול לפסוק במידה וההחלטה תגיע אליו. בשל כך, אישר הדירקטוריון את ההסכם ברוב קולות, מלבד חבר אחד שהתנגד.

ובכך טרם הגיעה לסיומה מסכת "ניקוי השולחן" של דירקטוריון החכ"ל: באותה הישיבה נדונה המחלוקת המשפטית ומסכת התביעות המשפטיות בין העירייה, החברה הכלכלית, מנהל מקרקעי ישראל וחברת "טורקיז" המפעילה את מרכז הדיור והקבלנים שבשדרות החשמונאים.

בין הצדדים קיימת מחלוקת באשר לזמן השימוש בקרקע שניתן לחברת טורקיז ומועד התחלתו: האם החישוב מתחיל במועד תחילת הבנייה של המרכז? או מאז פתיחתו של המרכז לפעילות.

הדירקטוריון הסמיך את היועמ"ש להמשיך בתהליך המשפטי לרבות האפשרות להגיע לפשרה בין הצדדים במסגרת בית המשפט.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות