חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”במדינת הגמדים רעש מהומה”

 

אז עמיקם אורן הוא כן או לא יו"ר מנהלת רובע מכבים-רעות? תלוי את מי שואלים. חברי יחד נאחזים בקרנות המזבח, בטענה שמדובר בהליך בלתי חוקי בעליל, בעוד שחברי מו"ר, צוהלים על ההדחה. השבוע רתחו מזעם בעירייה על מסמך שהוציא רוזנפלד לסיכום פגישה עם ביבס וטענו כי "הכול שקר". וכל זה, מה זה אומר? בעצם- כלום!

 

במהלך השבועות האחרונים מתנהלים בוועד רובע מכבים-רעות קרבות עקובים מדיו. מדובר במהלך שיזמו חברי תנועת מו"ר מהקואליציה ה"בלתי אפשרית" עם תנועת יחד, מהלך שנועד להדיח את עמיקם אורן מראשות וועד הרובע.

לא נלאה אתכם בפרטי פרטים, אולם בסופו של דבר, התכנס רוב של חברי הוועד והדיח בהצבעה את עמיקם. בישיבה השתתפו חמישה מתוך תשעת חברי הוועד שביקשו לכנס אותה: דבוש שמעון, בני כהן, חנה טייכר, צביקה לוין ואורי מנשאוף. הדחה זו באה בזמן מקביל למינויו במכרז של מנהל חדש לרובע. מינוי במכרז שחוייב להתבצע ע"י משרד הפנים, בהוראה עוד מחודש ינואר. כאמור, עודד בן-שלמה נבחר בשבוע שעבר ע"י ועדת בחינה מיוחדת של העירייה לתפקיד מנהל רובע מכבים-רעות. תפקיד בשכר שהמינוי שלו וכפיפותו נתונים בלעדית בידי ראש העיר.

אלא שמטבע הדברים, באגף של יחד, לא קיבלו את ההחלטה ודחו אותה בכל תוקף וכך הודיעו לעיתונות המקומית: "הסיעה מביעה צער על כי קבוצת בריונים פוליטיים,שלחלקו עורכת , בין השאר, הלשכה המשפטית בעירייה חוות דעת משפטיות הנוגעות לעבירות חמורות וקשות שביצע לכאורה, עשתה דין לעצמה וארגנה משפט שדה ו"מפגש הדחה" בסגנון הלקוח ממשטרים אפלים שאינם ברי זמננו , בניגוד גמור לפקודת העיריות ולמינהל התקין ומתוך מניעים פוליטיים, תאוות שלטון וכוח ,אינטרסים אישיים צרים ודריסה ברגל גסה של הסכמים מחייבים עליהם הם חתומים".

כן הוסיפו וכתבו:" העסקנים הפוליטיים העומדים מאחורי הקנוניה הפרובוקטיבית של "מפגש ההדחה" לא ירפו את ידי היו"ר עמיקם אורן ,נבחרי הציבור והפעילים הרבים העוסקים במלאכה בהתנדבות אשר ימשיכו לעשות ימים כלילות בשליחותם הציבורית לטובת כלל התושבים ולמען בניית עתיד טוב יותר למכבים רעות".

חשבתם שכאן מסתיימת הסאגה?! אז טעיתם! נציגי ה"תנועה המאוחדת", תואר שאגב, שני הצדדים עושים בו שימוש גם כאשר כל אחד מייצג את עצמו בלבד, הגיעו בתחילת השבוע לפגישה עם ראש העיר חיים ביבס. בתום הפגישה הוציאו הודעה, המייצגת נאמנה את עמיקם אורן, הודעה לעיתונות המסכמת את גרסתו לפגישה.

בהודעתו נאמר בין השאר כי:"בתום הפגישה הצהיר ראש העיר, חיים ביבס כי "מה שהיה הוא שיהיה". וועד הרובע ימשיך לתפקד במתכונתו הנוכחית, עמיקם אורן ימשיך בתפקידו כיו"ר הוועד וסוגיית החלפת היו"ר לא תעלה לדיון לפני קבלת חוות דעתו המשפטית של משרד הפנים."

עוד נכתב:" על הפניה למשרד הפנים החליט ראש העיר לאחר שהוברר לו במהלך הפגישה כי תנועת יחד מור אוחזת בידה בחוות דעת משפטית הקובעת באופן חד משמעי שהליך ההדחה כביכול של עמיקם אורן בוצע בניגוד לתקנות, בניגוד לפקודות ובניגוד לכללי המינהל התקין..... גם לדעת ראש העיר, כפי שבאה לידי ביטוי בפגישה, המהלך כולו היה מהלך פוליטי אשר אינו נשען על שיקולים מקצועיים או ערכיים".

בעיריית מודיעין התפוצצו מכעס למראה המכתב. שלא לייחוס נאמר "זהו שקר", ובתגובה רשמית לא פחות תקיפה נכתב ע"י דובר העירייה:"כל טענה או ייחוס של אמירות, כאילו ראש העיר הביע את תמיכתו או התנגדותו למהלך הדחתו של יו"ר הרובע היא שקרית ואין לה כל אחיזה במציאות".

לשם הבהרה הוסיף ואמר דובר העירייה בשם ראש העיר: "נציגי תנועת יחד ביקשו להיפגש עם ראש העיר חיים ביבס באופן דחוף לאחר הדחתו של עמיקם אורן מתפקיד יו"ר ועד הרובע. ביבס הודיע לנציגים כי ראשית עליהם להגיע להסכמות גם עם נציגי מו"ר, במסגרת הסיעה המשותפת ולהגיע אליו רק לאחר החלטה של הסיעה על כל מרכיביה. עוד הודיע ראש העיר כי אין בכוונתו להתערב בתהליכים פוליטיים פנימיים של ועד הרובע, וכל טענה על חוקיות של מהלך כזה או אחר, במידה וקיימת, תועבר לבדיקה ע"י משרד הפנים".

אז מה היה לנו כאן?: מצד אחד, נמאס לקבוצת מו"ר מדרך התנהלותו של עמיקם אורן בוועד הרובע, דרך שלטענתם הובילה לאי שיתוף פעולה בין ראש הוועד לעיריית מודיעין, ובמהותה מונעת את ניצול הכוח המשותף שקיים בעירייה עם חברי וועד הרובע, למימוש רצונם ורווחתם של תושבי הרובע. מצב שהביא לסטגנציה ואי מעש תכליתי בוועד הרובע.

הדבר הוליך להליך הדחה שגובה הן בייעוץ וחוו"ד משפטיים של הלשכה המשפטית בעירייה, והן בהשגת רוב בישיבה מיוחדת. בנוסף, בה בעת, מונה מנכ"ל רובע, דמות שבידה רוב הסמכויות הביצועיות,  מינוי חוקי שלא ניתן לערערו בטענות שכנגד.

מאידך, קבוצת יחד, אינה מוכנה לקבל את דין הרוב, ומסרבת לממש את ההצבעה שלטענתה היתה בלתי חוקית, "נקמנית" ובעיקר:"מור מביעה תמיכה בלתי מסויגת ביו"ר וועד הרובע העירוני מכבים רעות, עמיקם אורן, ומביעה הערכה רבה על פעילותו האינטנסיבית של היו"ר לטובת ענייני הרובע בחודשים האחרונים".

השאלה העיקרית שנשאלת היא:" נוווו, אז עמיקם אורן הוא יו"ר וועד הרובע או כבר לא?! התשובה היא כמובן, תלוי את מי שואלים. ולגבי וועד הרובע? במצב הקיים, בו למעשה חל פירוד (שהיה צפוי עוד ברגע האיחוד) בתנועה המאוחדת יחד-מור, מי שינהל את הרובע הוא ראש העיר, חיים ביבס, באמצעות המנכ"ל שמונה על ידו, בהליך מכרז מסודר.

מה שברור הוא שצרכי השכונות מכבים ורעות יקבלו את השירות אותו חושב חיים ביבס שראוי לתת, לא יותר ולא פחות מכל שכונה אחרת בעיר. והכוח הפוליטי הרב, שנמצא בידי נציגי יחד-מור במועצת העיר, הפך בתוך חדשים ספורים מהבחירות המוניציפאליות, לאבק כוכבים.

אז מי מרויח ומי מפסיד? אין ספק שמצביעי מכבים ורעות הם המפסידים העיקריים: וזאת מטעם פשוט שנציגיהם שנבחרו על ידם עסוקים בלהתקוטט זה עם זה, לעסוק במלחמות פנימיות מגוחכות ופאתטיות, וכל זאת בשל ענייני סיעות חסרות משמעות של ממש.

המרוויח הפוליטי העיקרי, זהו ראש העיר, שמחד, עומד בכל מחויבויותיו לתנועה שהלכה עימו לבחירות, ומאידך, עושה כרצונו לא רק בשכונות מכבים ורעות, אלא גם ב"רובע עירוני" קיקיוני שקיים על הנייר בלבד ובעצם אף אחד לא באמת זקוק לו. ועוד רווח חשוב לראש העיר: הקואליציה שלו ממשיכה להתקיים וממשיכה לאפשר לו קבלת החלטות כרצונו במועצת העיר, למרות מריבות ומחלוקות סוערות וקשות בין חברים בתוכה, ישיבות מועצת העיר נותרו משמימות, יבשות, חסרות עימותים ומממשות כחותמת גומי, את ההחלטות שהתקבלו בהנהלת העיר המצומצמת.

וכאן, הולך ראש העיר על חבל דק: בעוד כשנה וחצי תיערך רוטציה בקרב חברי המועצה החברים ביחד-מור. הרוטציה מוציאה את דני רוזנפלד מחברותו במועצת העיר ותכניס נציג של מו"ר במקומו. האם היא בכלל תתממש? והאם הרוטציה לא תביא לפירוק השותפות הקואליציונית?

רק העתיד יגיד. אבל בהחלט סביר, שלקראת המחצית השנייה בקדנציה של המועצה הנוכחית, נראה אופוזיציה משמעותית יותר מזו הקיימת כיום (או בעצם-לא קיימת כלל) במועצת העיר. אופוזיציה שתכלול לא רק את אמנון מרחב, אלא גם את אנשי סיעת יחד, ואולי גם אחרים......

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות