חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”שמים נקיים”. ועכשיו מבקר המדינה

 

מבקר המדינה יבדוק את תהליך תכנון מסלול הנחיתה מעל מודיעין. פעילת מטה המאבק "שמיים נקיים" אורלי בן שלמה פנתה לאחרונה למשרד מבקר המדינה בבקשה לבדוק את תהליך תכנון מסלול הנחיתה מעל מודיעין. "...ניסו לזרות חול בעיננו...ירדו עלינו... ורק בסוף התהליך ’שמו לב’ שיש שם אנשים במפה שמתחת"

 

פעילת "שמים נקיים" אורלי בן-שלמה פנתה לאחרונה במכתב אל מבקר המדינה, בבקשה לבדוק את הליכי קבלת ההחלטות וביצוען, בכל הקשור למסלול הנחיתה החדש שתוכנן מעל העיר מודיעין.

וכך כתבה בין השאר:"הסיבה הרשמית של רש"ת ושל רת"א למסלול הנ"ל, הוא כי מדובר בביטחון לאומי - ולמעשה אין דרך אחרת וכי אנו נצטרך לסבול במשך שנתיים וחצי את הרעש והערפיח (עד לאחר שיסיימו לשפץ נתיב אחר או משהו בסגנון) במילים פשוטות, הם אמרו לנו כי הם קובעים! ואל לנו לקטר בגין מעט רעש ואיכות חיים ירודה.

העניין הוא שמדובר בהרבה מעל ומעבר לרעש וערפיח. מדובר בבעיות בטיחותיות קשות, אשר אותן הם לא הביאו בחשבון ואף ניסו לזרות חול בעינינו ואמרו כי, "הנחיתות מעלינו בטוחות ואין לנו מה לדאוג" ואף "ירדו עלינו", כי "אנו דואגים לערך הבתים שלנו". הטענות שלנו הם הרבה ומעבר לבעיית איכות החיים והסביבה שלנו:

1. מדוע עיריית מודיעין לא שמעה על התוכנית אשר נוצרה בכלל בשנת 2006? (לידיעתך בסוף שנת 2008 תושב ממודיעין גילה במקרה תוכנית של רש"ת לפתוח מסלול נחיתה מעל העיר מודיעין).

2. גובה פני העיר (מוחלט) הוא 300 מ’ לערך, מטוס פותח גלגלים בגובה 600 מ’ לערך, מדוע אף אחד לא שם לב להפרשי הגובה המסוכנים הללו? טעות אנוש, או ציפור שנשאבת למנוע, עלולים חס וחלילה לגרום לאסון תעופתי מעל לריכוז אוכלוסין ( 73000 תושבים) שלאחריו כולם ירוצו לחפש את האשמים במחדל, הרי זה מה שקורה בישראל לא כן ?!

3. מדוע לא נערך סקר רעש, כשידוע שאין מעבר למטוסים מעל ריכוז אוכלוסין כשכמות הרעש עוברת את המותר?

 4. מדוע אף אחד לא בדק את כל נושא איכות הסביבה, אם הם היו בודקים לעומק את כל הפרמטרים הרלוונטיים, הם היו מגלים, כי המסלול חוצה מסלול של ציפורים אשר מגיעות אלינו מאפריקה והרי ידוע מה קורה למטוס אשר ציפור נכנסת למנועים ..."

עוד כותבת בן-שלמה:" לצערי הרב כל הסיפור מריח כמחדל אחד שלם, של אנשים אשר קובעים לנו איך לחיות. קודם בנו את המסלול, אח"כ רכשו קרן מנחה לנחיתה , בהמשך שירטטו מסלול ורק לאחר שהוגש בג"צ הם גם גילו שהם לא שמו לב שבמפה שמתחת- חיים אנשים.

המשוואה אשר מצטיירת כאן היא לא פחות ולא יותר אלא עניין של כסף, ולא משנה אם זה יעלה בעתיד בחיי אדם, או באיכות חיים של אנשים. העלאת דירוג הבטיחות של נתב"ג (אשר נמצא בשפל כמה שנים) -שווה- כניסה רבה של מטוסים זרים - שווה - הרבה כסף לרש"ת ולמדינה וכל זאת על חשבון חיינו וחיי ילדנו!

"אני מבקשת ממשרד מבקר המדינה לבדוק את הנושא לעומק בטוחני כי ימצאו האשמים במחדל הנוראי הזה ההולך ומתרגש מעל לראשינו בעוד ימים ספורים."

בשבוע שעבר התקשרה לבן שלמה עורכת דין ממשרד מבקר המדינה וביקשה לעדכן אותה כי תלונתה התקבלה ולאחר עיון מעמיק בנדון, התלונה הועברה לחקירת משרד מבקר המדינה. ממצאי הביקורת מובאים לידיעת הציבור באמצעות דוח"ות הביקורת המתפרסמים מעת לעת על-פי החוק.

אורלי בן שלמה מסרה בתגובה: "בדרך כלל מאתר מבקר המדינה נשלח מענה אוטומטי, אולם במקרה דנן, טרחה עורכת דין מהמשרד להתקשר ואף לשוחח עימי (כעשר דקות לערך+ המשכתי להתלונן..) בנדון ולהסביר לי את התהליך.

לבסוף הוצאתי ממנה הבטחה כי היא תתקשר אלי שוב, לומר מה קורה עם הנושא. אני מקווה כי תלונתי תהיה עוד לבנה במצבה של המסלול האומלל הזה שתוכנן מעל ראשנו על ידי רשויות התעופה, מבלי לבדוק לעומק את ההשלכות הצפויות לתושבי מודיעין-מכבים-רעות".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות