חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בבדיקה: נתיב הנחיתה יוסט אל מעל מכבים ורעות

 

תושבי מרכז מודיעין- לזרוק את אטמי האוזניים. תושבי מכבים ורעות- להכין אטמים לשימוש. טיסת ניסוי בנתיב מזרחי החוצה מעל מכבים ורעות, נערכה אמש (ג’). צפו בה המנכלי"ם של רת"א ורש"ת, וכן נציגי העירייה הבכירים בראשות ראש העיר חיים ביבס. הנתיב שנבחן אמנם הוסט ממרכז העיר מודיעין, אולם הועבר לשוליים המזרחיים שלה- למכבים ורעות. יהיה זה צחוק הגורל שנתיב הטיסה החדש (אם יקבע), מעל מכבים ורעות, יקבע כאשר נציג מכבים רעות הוא המחזיק בתיק התחבורה בעיר

 

מנכ"ל רשות התעופה האזרחית גיורא רום , מנכ"ל רשות שדות התעופה קובי מור, יחד עם נציגות גדולה של בכירי גופי התעופה היו אורחי ראש העיר חיים ביבס, ומחזיק תיק התחבורה חנן ברנשטיין. הם צפו אתמול בבוקר, ג’, בשתי טיסות ניסוי בנתיב נחיתת מטוסים שעבר מעל העיר.

הקבוצה כולה צפתה בנתיב הנחיתה מהגג של מגדלי לוקי שבקומה ה-18, אחת מהנקודות הגבוהות בעיר.

עפ"י הודעת דוברות עיריית מודיעין,"הביקור וטיסות הניסוי הם חלק מתהליך ההדברות המתקיים כיום בין גופים אלה לעיריית מודיעין מכבים-רעות ובהמשך לפגישתם של ביבס ורום מלפני שלושה שבועות". עפ"י אותה ההודעה, "גובה נתיב הנחיתה הועלה באופן משמעותי לאחר דרישת העירייה ולחץ התושבים, ובעת ביצוע הנחיתה נרשמו מוקדי רעש פחותים בהרבה מהמסלול המקורי שהיה אמור לעבור מעל העיר. עם זאת, ממשיכה העירייה בדרישתה לבחון את המסלולים שהציעה, העוברים מעל השטחים הפחות מאוכלסים של העיר, גם במכשירי סימולציה וגם בטיסות בפועל".

עוד נאמר כי,"בימים הקרובים יתבצעו טיסות ניסוי נוספות מעל העיר כאשר גם בפגישה האחרונה חזר והדגיש חיים ביבס כי "ניתן למצוא פתרון שלא ייפגע באיכות החיים ובטיחות התושבים של מודיעין מכבים-רעות".

יודגש כי מלשון ההודעה ומבירור שערכנו ביחס לנתיב הטיסי שנבדק, מדובר אמנם בנתיב שאינו חוצה את מרכז העיר מודיעין. עם זאת, מדובר עדיין בנתיב שחוצה מעל עמק החמניות שבין מכבים לרעות.

נתיב זה נבדק בעבר בטיסות הכיול שנערכו, כמו גם בטיסות אמת שהועתקו בעבר מסיבות שונות מהנתיב המקורי שלהן מעל צומת בן-שמן. למרות הגובה הרב יותר, אי אפשר להתעלם מהעובדה שזהו עדיין נתיב החולף מעל שמי העיר מודיעין.

רק שהפעם הנפגעים העיקריים יהיו תושבי מכבים, רעות ושכונת מליבו. גם אם מדובר בשיפור ביחס לנתיב המקורי, יש בו עדיין הפרעה והטרדה לא קטנה של כל תושבי החלק המזרחי של העיר מודיעין.

החלטה בדבר מימושו של נתיב זה, להלן- הנתיב המזרחי, עשויה להיות תחילת הסוף של התמיכה הרבה לה זכו נציגי מכבים-רעות לסוגיהם בבחירות המוניציפאליות האחרונות. למעשה, תהיה זו החלטה שתשים ללעג את נציג מו"ר, מחזיק תיק התחבורה, חנן ברנשטיין, ואת סגן ראש העיר, אף הוא נציג מו"ר- שלמה פזי. לא פחות מכך, תהיה החלטה כזו זריקת מרץ למי שטוען כל הזמן שנציגי מכבים-רעות במועצת העיר חיים ופועלים בניגוד אינטרסים מול צרכי התושבים ביישוב ופעילות מנהלת הרובע.

ביום חמישי יערוך שר התחבורה, ישראל כץ, ביקור בעיר מודיעין. עפ"י הודעת העירייה,"חלק מרכזי בביקור שר התחבורה בעיר יעסוק בנושא המטוסים ובשלב הזה עדיין אין הסכמות בין הצדדים, וההחלטה לגבי תחילת הפעלת הנתיב עדיין לא אושרה. כמו כן, סיכם ראש העיר עם שר התחבורה על מפגש משותף של נציגות מטה מאבק התושבים עמו בנושא".

בתגובה, נמסר ממטה המאבק "שמים נקיים" כי, "אנו שמחים שהלחץ הציבורי-פוליטי נותן את אותותיו וכי רת"א בוחנת בשטח חלופות לנתיב הנחיתה למסלול 30 שימזערו את הפגיעה בתושבי מודיעין-מכבים-רעות, כדוגמת נתיב הגישה המזרחי שנבחן היום.

אנו מדגישים כי במידה ונתיב הנחיתה המערבי שהציעה העירייה מעל השטחים הלא מאוכלסים של העיר יעבור את בדיקת הסימולטור בארה"ב, אנו נפעיל את מלוא כובד משקלנו הציבורי על מנת שנתיב זה ימומש. מבין החלופות שעוברות את דרישות הסף הבטיחותיות יש לבחור במסלול הממזער את הנזקים על תושבי העיר - ואנו מצפים משר התחבורה ישראל כץ להנחות את רשויות התעופה לפעול על פי מדיניות זו".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות