חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תכנון מודיעין בעתיד: טריו! משרד השיכון, ממ”י והעירייה

 

הסטוריה!: עיריית מודיעין תיטול חלק בתכנון ועיצוב פני השכונות העתידיות בעיר. כך סוכם בביקור מנכ"ל ממ"י במודיעין בסוף השבוע שעבר. עד כה לא התאפשר לתושבי העיר לקחת חלק (באמצעות נציגיהם הנבחרים) בתכנון עיצוב העיר מודיעין. היא נבנתה בלעדית ע"י משרד השיכון וממ"י

 

ביום חמישי שעבר הגיע לביקור עבודה, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, יחד עם מנהל המחוז במינהל, ישראל סקופ. בפגישה נכחו, סגן ראש העיר חנן ברנשטיין, מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, סמנכ"ל תאום ובקרה, מיכל ענבר-פרפרי, מהנדס העירייה, רמי זיו ובכירים נוספים.

לראשונה מיום הקמתה של העיר מודיעין, הוסכם על דרך תכנון עתידית של שכונות העיר, בה ייטלו חלק גם תושבי העיר (באמצעות נבחריהם). עפ"י הסיכום, העירייה, בשיתוף פעולה עם מינהל מקרקעי ישראל ייזמו פיילוט לבחינת תכנון ובנייה של מתחם L אשר נמצא במערב העיר, בסמוך לשכונת השבטים. חלקה של העירייה בפיילוט יהיה הן בתכנון, הןפיתוח והן בשיווק המתחם.

מדובר בתהליך ראשוני שבמידה ויצליח הוא יתווה דרך להמשך התפתחותה של העיר. ראש העיר חיים ביבס: "אני שמח מאוד על שיתוף הפעולה והתמיכה במהלכי העירייה לניהול עצמי עם מינהל מקרקעי ישראל ועל הנכונות שלהם ללכת עמנו יד ביד. באמצעות מהלך זה אנחנו כעירייה נבחן את סוגיות הפיתוח של העירייה על כל היבטיה המקצועיים כגון תכנון המתחם ופיתוחו".

במהלך הפגישה יצאו הנוכחים לסיור בעיר בדגש על אזורי התעשייה והתעסוקה. ראש העיר סקר את התפתחות האזורים מהיבטי הגעתן של חברות גדולות לאזור וכן הציג בפניו את המגרשים העתידים לצאת לשיווק. ירון ביבי אישר במהלך הדיון את בקשת העירייה להגדיל את תקציב פיתוח אזורים אלו וכן סיכם על תהליך שיווקי אינטנסיבי לאותם אזורים, למשיכת גורמים עסקיים לעיר, שיהיה משותף לעירייה ולמינהל מקרקעי ישראל.

נושא נוסף שעלה לדיון ע"י ראש העיר, היה הסדרת חריגות בנייה במכבים ורעות. ביבס עידכן את ביבי בנוגע להסדר שהושג וביבי אמר כי הוא מוצא לנכון לתמוך בהסדר ואמר כי במהלך החודש הקרוב הוא יעלה את הנושא לאישור על ידי מועצת המינהל.

עוד בעניין זה, נקבע כי בנוגע לבקשת תושבי רעות למימוש זכויות תושבי רעות בשטחי השירות, נקבע כי העירייה תוציא מכתב בעניין למנהל המחוז לקידום הנושא.

זה המקום לציין כי אם אכן תהיה עיריית מודיעין חלק מהליך התכנון המקדים של שכונות העיר, היא לא תוכל יותר בעתיד להתנער, כפי שנעשה במשך שנים, עד זה לא מכבר, מאחריותה לקורה בשכונות החדשות שייבנו. המנטרה המוכרת כל כך:"זה לא באחריותנו- זה משרד השיכון" יוצאת מהלכסיקון העירוני.

משמעות ההחלטה, אם תמומש, היא שותפות של תושבי העיר מודיעין (באמצעות נבחרי הציבור ועובדי העירייה המקצועיים), במראה פניה העתידיים של עירם. נציין שרק לפני שנים ספורות, בביקור אחר, אותו ערך ירון ביבי, בהיותו מנהל המחוז, נטלו חלק כל פקידי המינהל במפגש, ובמהלכו הביעו לעג ליכולתה של העיר ליטול חלק בתכנון וביצוע פרוייקטים בסדר גודל האמור. אז, נדונה שותפות בתכנון של חלק מזערי בשכונת ציפור-צפון, שהייתה על שולחנות השרטוט בלבד.

האם חל שינוי ביחס המינהל ופקידיו כלפי מקומה של העיר מודיעין בתכנון עתידה שלה ומראה שכונותיה? זאת נדע רק בעתיד.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות