חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מינהלת רובע מכבים-רעות הוכנסה להקפאה עמוקה

 

לביבס נמאס מהויכוחים המתגברים בין סיעות יחד ומור על מעמדו של עמיקם אורן. מכיוון ששני הצדדים שלפו לקרב יועצים משפטיים מלומדים, החליט ביבס שעד שהסיפור ייגמר, פעילות וועד הרובע תופסק ותוקפא. האם ביבס שומע כבר את אמנון מרחב מחכך ידיים בהנאה?

 

וועד רובע מכבים-רעות מפסיק בשלב זה את פעילותו בשל החלטת ראש העיר חיים ביבס. עפ"י הודעת העירייה, "ראש העיר קיבל את המלצתה של היועצת המשפטית של העירייה והנחה להקפיא את פעילות ועד הרובע של מכבים-רעות עד לקבלת מסקנות משרד הפנים של שתי חוות הדעת שהוגשו לו בנושא הדחה ומינוי יו"ר הוועד".

כזכור, במסגרת ההתכתשות שלא נפסקה מתום הבחירות המוניציפאליות, בין סיעות יחד ומור, פעילותו של וועד הרובע למעשה, לא התקיימה. העימות המרכזי בין הפלגים סבב על מקומו של עמיקם אורן בכל ההירארכיה של וועד הרובע.

בעוד שבמור טענו שעמיקם מנסה לשים מקלות בגלגלי הפעילות של נבחרי מור בעירייה ופעילותם במסגרת תפקידיהם בעירייה, טענו אנשי יחד, מנגד, שעמיקם אורן הוא העומד בראש מינהלת הרובע והוא אשר יוביל את פעילותה.

כך או כך, מה שהתברר, הוא מה שהיה ידוע כבר בתחילת הדרך: שני הפלגים שהתכתשו זה מול זה במהלך הבחירות המוניציפאליות, הניחו את החרבות רק לצרכים טקטיים, מקומיים ובעיקר זמניים, כמהלך שירצה את הבוחר המקומי במכבים ורעות, שהצביע ברגליים בדרישה לאחדות וחזית אחת במהלך הבחירות.

אולם דקה לאחר חתימת ההסכמים ומימושם, עלו הלהבות שוב כאשר שני הצדדים מלבים אותן בחוסר יכולתם להידבר ולהגיע להסכמות. וכך, לפני כחודש, במהלך פרלמנטרי טקטי, הדיחה קבוצת מור את עמיקם אורן מראשות וועד מינהלת הרובע, מהלך שגרר אחריו תגובה שכנגד מאנשי יחד שהודיעו כי מדובר במהלך בלתי חוקי שאינו קביל עליהם. הכל, כמובן, מגובה בייעוץ משפטי.

בינתיים הצליח ביבס לייצר קואליציה חזקה דייה, כדי לצלוח את המריבות הללו. אלא שכעת הולך המצב ונעשה נפיץ יותר ויותר. פרישה של אחד הצדדים מהקואליציה, תייצר פוטנציאל לאופוזיציה שעשוייה להיות בעייתית למי שהורגל עד כה לישיבות מועצה משמימות המסתיימות בהרמת ידיים אוטומטית ופיזור תוך 45 דקות לכל היותר.

משרד הפנים יוכל להשהות את החלטותיו זמן מה ולתת לקואליציה העירונית עוד קצת אוויר לנשימה. אבל אם לא יתבצע, ע"י ראש העיר עצמו, מהלך שישמר את הגוש, מור-יחד, בתוך הקואליציה, עשוי ראש העיר להיקלע לרעשים מאוד לא נוחים.

ורק נזכיר כי חלק מהסכמי הקואליציה הפנימיים בין יחד ומור, כוללים גם רוטציה באמצע הדרך...

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות