חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

צעדת מחאה נגד ניתוק גוש בנימין ממודיעין

 

עימותים בין מתיישבי בית אל ובנימין לבין המשטרה בצעדת מחאה בדרישה לפתוח לתנועה את "ציר ולרשטיין". כביש שנסגר לתנועה על ידי צה"ל לפני כחמש שנים

 

התוצאה של העבודות על גדר ההפרדה בעוטף ירושלים, בסמוך לעטרות ובאזור בילעין, היא נתק בין גוש ישובי בנימין למודיעין. כך טענו השבוע תושבי בית אל ויישובי צפון ירושלים. למעשה מדובר בדרישה של תושבי גב ההר במרחב בית אל לפתוח מחדש, אחרי חמש שנים של סגירה בטחונית, את קטע "ציר ולרשטיין", המאפשר תנועה בין כביש גב ההר לגוש טלמונים ומודיעין.

אתמול, (יום א’), התקיימה צעדת מחאה מבית אל לדולב וטלמונים. צה"ל הכריז על הציר כשטח צבאי סגור, אך התושבים התעלמו מההכרזה והמשיכו לנוע בציר. על פי דיווחי מארגני האירוע השתתפו בצעדת המחאה כ-1000 איש. לדברי פקד יובל שטאהל, סגן ראש משרד חקירות בתחנת בנימין, באירוע נטלו חלק כשש מאות איש. "עצרנו תשעה בגירים. מתוכם שבעה הבאנו לבית המשפט לשם הארכת מעצר בשל הפרות סדר, תקיפת כוחות בטחון והפרת צו אלוף הפיקוד", אמר פקד שטאהל.

הכבישים 446 ו-455 מוכרים פחות לתושבי מודיעין. למעשה, משמשים הכבישים הללו דרך קיצור משמעותית לתושבים ישראליים שגרים באיזור בית אל. עבור תושבי גוש טלמונים, דולב נילי ונעלה, כבישים אלה הם עורק התנועה הראשי אל השפלה וממנה.

לאחרונה אף נחנך המשכו הצפוני של כביש 446, מנילי ועד לצומת רנתיס. כביש זה מאפשר לגרים במרחב בנימין להגיע לפתח תקווה ותל אביב במהירות תוך עקיפת פקקי הבוקר של דרום גוש דן, או לחילופין היציאות מירושלים וכביש 443. קטע "ציר ולרשטיין", הינו קטע כביש שמאפשר את השימוש בכביש 455 גם לתושבי בית אל וסביבתה הקרובה.

יצויין כי קיים שימוש נרחב בכביש זה גם על ידי מערך אספקת הדלקים למרחב בית אל ומזרחה לעבר בקעת הירדן באמצעות דרך אלון. גם משאיות הדלקים שמעבירות אספקה לצפון השומרון עושות שימוש בכביש באופן קבוע ומאובטח על ידי צה"ל ובכך מקצרות את הצורך לנוע דרך ירושלים וכביש עוקף רמאללה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות