חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שעמום מרתק- ישיבת מועצת העיר מודיעין

 

ישיבתה החודשית של מועצת העיר מודיעין לא חרגה גם השבוע מדרכה הרוטינית. עם זאת, אירוע זה יכול ללמד אותנו לא מעט, דווקא ממה שלא תמיד נאמר במפורש, אלא מדרך התנהלותו. בנוסף, לא ניתן להתעלם מהעובדה שלראשונה מיום הקמת מועצות העיר מודיעין, נפל דבר בכל הקשור לעדכון הציבור: כנסו ותלמדו...

 

ישיבת מועצת העיר מודיעין שהתקיימה אתמול, ד’, בערב, לא חרגה בדר"כ מהנוהל המפוהק שלה. העובדה שרוב ההחלטות מתקבלות בישיבת ההנהלה, גוף מצומצם יותר, המתכנס ימים ספורים קודם, כבר אינה חידוש של ממש. גם העובדה שהחלטות ה"מטבחון" הזה עולות להצבעה ואישור של מליאת המועצה, יותר ככורח חוקי מאשר כצורך של ממש, מוכר אף הוא.

כך שמה שנותר ללמוד מהישיבה האחרונה הוא ארבעה דברים. כולם בשולי הישיבה. אם כי אינם חשובים פחות:

ראשית, למדנו שבשקט בשקט, בלי רעש תקשורתי מיותר, חזרו חברי יחד, דני רוזנפלד ויצחקי חן, לחיקה החם של הקואליציה העירונית. השניים הצביעו בעד כל ההחלטות שהועלו, וזאת כשביניהם יושב יו"ר וועד רובע מכבים-רעות, עמיקם אורן.

באותו עניין, למדנו גם שבקשתו של אורן במהלך השבוע שקדם לישיבה, להעלות להצבעה במליאת המועצה הצעה לפיזור וועד הרובע, לא התקבלה (מה שלמדנו גם מתשובתו השלילית של ראש העיר אליו במכתב שהועבר בנושא), וכאמור אכן הנושא לא עלה בכלל. עם זאת, הצטרף אורן וישב בין חבריו בשולחן המועצה. מה שמעלה את התהייה המתבקשת, האם הכל היה רק ספין? 

וכדי שנלמד ונבין, יש משמעות, ולא רק סמלית, לישיבה בצמוד וסביב לשולחן המועצה במהלך ישיבותיה. מנכ"ל העירייה הקפיד וממשיך להקפיד שרק מי ששותף פעיל לישיבה, יוכל לשבת סביב השולחן. כל האחרים (בדר"כ עיתונאים ובעלי ענין אחרים) רשאים לשבת במקום אבל בהיקף החיצוני בלבד. לא ליד השולחן! 

הדבר השני שלמדנו בישיבה האחרונה קשור דווקא לעניין השינויים המתוכננים בביה"ס רעים. קבוצת הורים שמתנגדים להעתקתם ממבנה ביה"ס הקיים (ברעות), אל המבנה החדש שבבוכמן, הגיעה והעלתה את טענותיה בפני ראש העיר ומליאת המועצה. אבל כאן, לא אפרט יותר. עשה זאת בנאמנות ובפירוט רב, הבלוגר יקי בז’ה. את הפגנת ההורים הזו, אפשר לראות היטב בבלוג שלו "מודיעין ווטש". בז’ה, אגב, ראה בארוע זה כארוע המרכזי של ישיבת המועצה וכך אף לשמחתי סיקר אותו.

כמה חבל שרבים מהעיתונאים המקומיים, העדיפו לרוץ החוצה, אל מחוץ לחדר הישיבות, כדי לשוחח ולראיין קומץ הורים זועמים ומתוסכלים, אבל לא מצאו לנכון לשמוע את דברי מנהלת אגף החינוך בעירייה, חיה שיטאי, שהובאה ע"י ראש העיר במיוחד כדי להבהיר לחברי המועצה שרצו בכך, כיצד התנהלו וכיצד מתנהלים הדברים בכל הקשור לעניין זה. דבריה נתנו בהחלט מימד ריאלי ומעשי לטענותיהם הכואבות-באמת, של אותם ההורים. ובמילה אחת, אם נצטרך לסכם את רוח הדברים: "כשחוטבים עצים-עפים שבבים".

הדבר השלישי שלמדנו בישיבת המועצה הזו הוא חידוש של ממש. למרות שמעטים יודעים על כך, אפילו בקרב מי שישבו באולם הדיונים העירוני, הייתה זו הישיבה הראשונה של מועצת העיר מודיעין שהועברה בשידור חי (LIVE) לגולשי האינטרנט.

שוב, יקי בז’ה, הבלוגר הבלתי נלאה מ"מודיעין ווטש", רתם את הטכנולוגיה שהביאה את המהפכה באיראן, למסכי העולם כולו, גם לשלולית המקומית של מודיעין: טוויטר !! לראשונה, העביר בז’ה באמצעות טוויטר, בזמן אמיתי, תמונות וראשי פרקים מתומצתים של הנעשה באולם הישיבות, אל גולשי האינטרנט.

האם בכך ייצר בז’ה, את המוטיבציה של עיריית מודיעין עצמה, להעביר באמצעות אתר האינטרנט העירוני צילום וידיאו רציף של ישיבות המועצה, אל כל המעוניינים להיות בה מבלי לגדוש את ספסלי האולם? אולי! רק נזכיר שעד כה סירבה הנהלת העירייה לאפשר צילום וידיאו של הישיבות הללו, בעיקר בשל הטענה שהדברים עוברים עריכה, ועשויים להיות דרך למניפולציות עיתונאיות שליליות כלפי העירייה. רק שבמהפכה, כמו במהפכה, צריך היה מישהו שיוכיח שאפשר למרות הכול להעביר מידע בזמן אמת. עתה כשזה נעשה, מן הראוי שהעירייה תעשה זאת טוב יותר ובאופן רשמי. לעירייה יש אינטרס מובהק שכך ייעשה. אגב, עיריית ירושלים, למשל, כבר עושה זאת.

והדבר הרביעי והאחרון שלמדנו בישיבה הזו, קשור דווקא לחברה הכלכלית של העיר מודיעין. הדו"ח הכספי לשנת 2008 (!!) הובא בפני חברי המועצה כדי שיאשרו אותו. על פרטי הדו"ח אפרט בכתבה נפרדת וייעודית לו. עם זאת, אציין מספר נקודות מרכזיות: האחת, שנת 2008 הסתיימה בחברה הכלכלית בהפסד של כ-200 אלף שקלים. וכדי שיהיה ברור, זה ממש לא שלילי! המשמעות היא שהחברה דווקא עבדה והרוויחה. רק שהיא נאלצת לשלם עדיין על "טעויות" (בלשון המעטה) מן העבר. השניה, הערותיו של דני רוזנפלד (שהיה ככל הנראה מהבודדים באולם שהבין את הדו"ח החשבונאי וידע לקרוא ולהבין את משמעויותיו), העיר הערה בנוסח זה: "אם כך תמשיך להיות הרווחיות של החברה, אין לה זכות קיום, ומן הראוי לפרקה ולהתנהל עם הפרויקטים העירוניים בדרך שונה".

השלישית, הערה שהעלה אלכס וינרב:" איזו משמעות יש לאישור הדו"ח הכספי ע"י מליאת המועצה, אם האישור הזה נעשה בדיעבד, ולמעשה לא ניתן להשפיע עליו בשום דרך שהיא." למעשה, אמר וינרב וגם רוזנפלד אחריו, כי נבחרי הציבור, הופכים בעניין זה ללא יותר מחותמת גומי. התשובה הייתה שזהו אקט מחויב עפ"י חוק והוא פורמאלי בלבד. ואנחנו שואלים: האמנם?!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות