חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חקי הראל, מנכ”ל רכבת ישראל הודיע על סיום תפקידו

 

לאחר שנתיים וחצי בלבד בתפקיד המנכ"ל, הודיע היום (ג’) מנכ"ל רכבת ישראל, חקי הראל (תושב רעות) על פרישתו מהתפקיד. רשמית, פורש הראל מרצונו "לעסקים פרטיים", אולם כבר לפני כחודשיים דווח ב"גלובס" כי במשרד התחבורה מחפשים להראל מחליף

 

מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל הודיע היום (ג’) כי החליט לסיים את תפקידו. לפני כשנתיים וחצי החליף הראל, תושב רעות, את המנכ"ל היוצא, לינצ’בסקי, תושב מודיעין. הראל, אלוף במיל’, תושב רעות, שימש בעברו גם יו"ר החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) וראש אגף התכנון בצה"ל בדרגת אלוף.

במהלך כהונתו הקצרה יחסית כמנכ"ל חברת רכבת ישראל הוא ביצע את העברת הרכבת מחברה ממשלתית לחברה עיסקית. כבר בספטמבר האחרון דיווח העיתון "גלובס" כי בכוונת משרד התחבורה להחליף את הראל וכי בלשכת השר הממונה אף החלו לחפש מחליף.

בתקופת כהונתו של הראל, נחתם הסכם פיתוח בהיקף של כ-30 מיליארד שקל, נחתם הסכם סובסידיה אשר מטרתו להפוך את הרכבת מחברה תפעולית לחברה מכוונת שירות. בחודש שעבר (ינואר) נחתם הסכם שכר אשר לא היה משנת 2006. מומש הסכם פרישה והתייעלות, הוסדרו הדוחות הכספיים שלא נחתמו משנת 2004 וגירעון החברה צומצם באופן ניכר.

תוכנית אסטרטגית שגיבש לרכבת, אומצה ע"י הממשלה. התכנית תאפשר לרכבת להתנהל כחברה עסקית.

במהלך כהונתו עסק הראל בטיפול נמרץ במקרי טוהר מידות בקרב עובדים ומנהלים ברכבת והוסדרו חריגות השכר בחברה.

בסקירת פעלו של הראל בחברה, באתר Y-NET, נכתב בין השאר כי: "בזמן כהונתו של הראל  התחוללה "אינתיפאדת עובדים", שנחשפה בעבר ב-ynet: שיבושים חמורים בתפעול הרכבות ברחבי הארץ נגרמו כתוצאה ממאבקי כוח פנימיים בין קבוצות עובדים, שתמכו בסמנכ"לים יריבים. השיבושים גרמו לעיכובים בלוחות הזמנים, ואף למספר תאונות ותקריות בטיחות חמורות. יש לציין כי הראל עצמו אמר ל-ynet כי "בכל שבוע אנחנו נתקלים באירועים מסוג אחר. אני בודק כל אירוע, ולצערי לא יכול לשלול את העובדות".

הראל (כפי שמצוטט היום בגלובס): "כיום, אני יכול לציין בסיפוק כי היעדים אשר הצבתי עם תחילת כהונתי כמנכ"ל החברה הושגו ולפיכך, בימים אלה, בשעה שאני משלים כ-30 שנים בשרות הציבורי, אני מבקש לפנות להגשמת יעדים אישיים במגזר הפרטי. אני סמוך ובטוח כי היסודות שהונחו לניהול החברה יעמדו לזכותה גם בעתיד."

ביום ראשון (אתמול), ביקש הראל משר התחבורה ישראל כץ להתפטר. הראל יפרוש מתפקידו בעוד שלושה חודשים, במאי, ועד אז סוכם כי ימשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם השר ועם המשרד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות