חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

רקטת קסאם בבית סירא. חוליית חמאס-בבית ליקיא

 

כוחות הביטחון הפלשתיניים מצאו בכפר בית סירא רקטה בשלבי ייצור מתקדמים. חברי חולית עז-א-דין אל קסאם, חמישה אנשי חמא"ס ושניים ללא שיוך ארגוני מוגדר (עדיין), נעצרו בכפר הסמוך, בית-ליקיא. הרקטה עם הכיתוב:"אין אלוהים מלבד אללה", הועברה לבדיקת צה"ל.

 

השבוע פורסם כי לפני כשבועיים דיווחו מנגנוני הבטחון הפלסטינאים לישראל על מציאתה של רקטה (קסאם) בשלבי ייצור מתקדמים, בכפר בית סירא. עפ"י אותו הדיווח, מנגנוני הביטחון של הרשות חשפו חוליה של הזרוע הצבאית של חמאס הפועלת בכפר בית ליקיא, הסמוך לבית סירא, אשר החלה לייצר רקטות קסאם.

הרקטה נתפסה במעבדה שהוקמה בכפר בית סירא. במקום נתפסה גם מחרטה לייצור רקטות. על גוף הרקטה שנמצאה נכתב: על גוף הרקטה נכתב "אין אלוהים מלבד אללה’". הרקטה, שעליה ראש נפץ עם חומר נפץ תקני, וכן המחרטה, הועברו לידי כוחות הביטחון הישראליים.

במנגנוני הביטחון הפלשתיניים ציינו השבוע כי הרקטה נתפסה במהלך מעצרם של חמישה אנשי חמא"ס חשודים, שהיו מבוקשים ע"י מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינאית. החמישה נעצרו בכפר הסמוך, בית ליקיא. יחד עימם נעצרו עוד שני פעילי פח"ע שבינתיים לא שוייכו ארגונית.

עפ"י ההערכות, מי שפיקד על החוליה הוא מוסא נועמאן עאסי, אסיר ביטחוני לשעבר. עאסי ריצה ארבע שנות מאסר בכלא הישראלי, ועם שחרורו הפך למבוקש ברשות הפלסטינית.

בישראל ציינו בעניין זה, כי אין זו הפעם הראשונה בחצי השנה האחרונה שבה מנגנוני הביטחון הפלשתיניים מעבירים לידי ישראל רקטות ואמצעי לחימה שהם מאתרים ומחרימים. ביחס לרקטה שנתפסה, נמסר כי הרקטה הייתה פרימיטיבית ורחוקה מלהיות ערוכה ומוכנה לשיגור.

נציין כי ניסיונות להעברת מידע וטכנולוגיות לייצור רקטות קסאם מעזה ליהודה ושומרון, מבוצעים מזה שנים, כבר מיד לאחר מבצע "חומת מגן" (2002). עד כה נחלו הנסיונות הללו כשלון. בעבר פרסמנו כאן על תפיסות כאלה ואחרות של רקטות בשלבי "בוסר" שונים בעיקר בצפון השומרון. מידע על נסויי שיגור התפרסם גם כן בעבר. אולם זו הפעם הראשונה בה אנו מתוודעים לרקטה כמעט מושלמת הכוללת ראש נפץ תקני שמאותרת ומנוטרלת במרחק כה קצר ממרכז מודיעין-מכבים-רעות.

הכפר בית סירא ממוקם במרחק של מאות מטרים ספורים ממכבים. מטעי הכפר ושוליו נוגעים בגדר ההפרדה ונמצאים במרחק של כ- 2500 עד 3000 מטרים ממרכז העיר מודיעין. העובדה שנמצאה רקטה כמעט גמורה עם ראש המכיל חומר נפץ תקני, מעידה כי שלב העברת הידע כבר הושלם.

עתה לא נותר אלא לבחון את הסצנריו הבא: קסאמים במודיעין-מכבים-רעות

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות