חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מה פה קורה פה? (במודיעין)

 

במהלך ישיבת מועצת העיר מודיעין שנערכה בסוף השבוע שעבר, עלו מספר נושאים שעשויים לעניין את ציבור תושבי "עיר העתיד". בין השאר, התברר ש"קופת מודיעין" המצויה באחזקה בלעדית של משרד האוצר, נמצאת במינוס של 80 מיליון שקלים. גם עניינים כואבים של הנצחה, עמדו על סדר היום. ועל מה לא שמענו אפילו מילה אחת קטנה?- נחיתות מטוסים בשמי העיר... זה כנראה כבר לא כל כך מעניין

 

ישיבת מועצת העיר מודיעין ביום רביעי האחרון הסתיימה בתוך כשעה קלה. על הפרק עמדו בעיקר עניינים פרוזאיים של תברי"ם, עליהם הצביעו נבחרי העיר בנפנופי אצבע קצרים- ופה אחד.

ומה בכל זאת היה מעניין? ראשית,בפתיחת הישיבה, הוענקה תעודת הוקרה עירונית לד"ר אילייה מזין, המורה לפיסיקה מתיכון מכבים-רעות, שהפך כבר לאגדה מהלכת (כן... מי שרוצה לראות אותו, יכול או להגיע לשיעורי הפיסיקה בתיכון, או לראות אותו צועד מדי בוקר מביתו שסמוך לקניון עד לתיכון ברעות). ד"ר מזין, שיודע איך לרתק את תלמידיו, ידע היטב שבלי גימיקים, אין סיכוי שחברי המועצה יקשיבו לו, שלף גיטרה וסיים את דבריו בפזמון אותו כתב יחד עם תלמידיו. אז מי אמר שפסה המקוריות מן העולם?!

נושא נוסף שהפך למרכזי ומהותי הוא הקמתה של וועדת הנצחה בעירייה. הנצחה מעצם טבעה היא נושא כואב ומורכב. אבל צריך למצוא את הדרך הראוייה שתאפשר זאת, מחד, ותמנע את הפיכת גני העיר וסביבתה לאתר הנצחה אחד גדול. על המדוכה הזו ישבו חברי הוועדה וסיכמו את המלצותיהם- שאושרו בישיבה האחרונה.

בין השאר, נקבעו הכללים הבאים: יונצחו חללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה. להנצחה רשמית יזכו גם מי שייכללו בהגדרה "יקירי העיר". לחללי צה"ל מבני העיר, תתאפשר הנצחה שכונתית בשכונות מגוריהם. לא תתאפשר הנצחה אישית-פרטית ע"י תושבי העיר באתרים הציבוריים.

מי שעמד בראש הוועדה הוא סגן ראש העיר, שלמה פסי שאמר בין השאר:" הגדרנו גם מה לא מנציחים. וזה היה קשה ביותר".

ובענייני כספים: בעדכון ראש העיר לפורום הישיבה הוא התייחס בין השאר גם למצבה הכספי של "קופת מודיעין". לדבריו, "קופת מודיעין, נמצאת כיום בגירעון של כ-80 מיליון שקלים". ולמי ששכח מהי קופת מודיעין, מדובר בכספים שנגבים במהלך שיווק ומכירת הבתים במודיעין. כספים אלה נצברים בקופה ייעודית הנמצאת באחריות משרד האוצר ומיועדים לפיתוחה הבלעדי של העיר והקמתה.

עפ"י ראש העיר, המינוס בו נמצאת הקופה הוא תוצאה של "משיכת יתר" ממנה לשם ביצוע פעולות במודיעין, פעולות שמימושן מחייב מעין "אשראי", אותו מספקת קופה זו. מאידך, בעבר כבר למדנו (ובמקרה) שאין כל דיווח פתוח לציבור על הקורה בקופה זו. כך למשל, התברר כי הקופה הזו מימנה בעבר את הגעת הרכבת לתוך העיר מודיעין בסכום של כ- 100 מיליון ₪. סכום שלמעשה היה צריך לבוא מקופת הפיתוח השוטף של רכבת ישראל.

ומה עוד עדכן ראש העיר?: פארק ענבה יפתח רשמית בטכס חגיגי ב-24 במרץ. בריכת השחייה העירונית שבפאתי עמק זבולון, סיימה בהצלחה את מבחני האטימה ועוברת לשלב הציפוי באריחי חרסינה. הצפי לסיומה- 1 באוגוסט.

ככר התחבורה נכנסת לשלב הישורת האחרונה- תרתי משמע: התוצאה הכואבת תהיה עמסי תנועה קשים עד בלתי נסבלים בכבישים הצמודים לקניון עזריאלי ותחנת הרכבת. מה עושים?: נמנעים בחדשיים הקרובים מלהגיע לשם! סעו בדרכים חלופיות.... מומלץ בחום לבעלי לב חלש ופיוזים קצרים.

וגם, נתוני הגיוס של בוגרי בתי הספר בעיר מצביעים על 57% שהולכים ליחידות איכותיות ו-27% ההולכים ליחידות טכנולוגיות איכותיות. ומה זה אומר?: ראשית שביחס לרוב הערים בארץ, מודיעין מובילה באיכות הגיוס של בניה. ושנית, בתי הספר בעיר הם באמת אחלה, ( אבל אם אתם, ההורים, לא תמשיכו לדחוף כסף לחינוך נוסף החל בתלני"ם וכלה בשיעורים פרטיים, יש סיכוי שחלק מהנתונים  ייראו בעתיד קצת אחרת...).

ולתושבי עמק זבולון, גם לכם היו לראש העיר בשורות טובות: במהלך 8 החודשים הקרובים, יושלמו העבודות על "חוצה העמק" והפארק יעמוד על תילו. אז רק עוד קצת סבלנות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות