חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

צג המהירות האט משמעותית את מהירות הנסיעה בעמק דותן

 

נתונים השוואתיים של מערכת מדידת המהירות שהוצבה בעמק דותן במודיעין, מלמדים שהמערכת יעילה ומפחיתה משמעותית את מהירויות הנסיעה במקום. היא גם מעידה שרוב הנהגים בסה”כ נוהגים בזהירות, כשמציבים מראה מול עיניהם

 

במהלך השבוע בו הוצב צג המהירות בעמק דותן ,ירדה מהירות הנסיעה של כלי הרכב במקום באופן משמעותי. כך עולה מנתונים סטטיסטיים שנרשמו במערכת שהוצבה ושפורסמו ע"י עיריית מודיעין.

כזכור, צג מהירות סולארי המראה את מהירות הנסיעה של הרכב המתקרב אליו, הוצב ביום חמישי שעבר בעמק, סמוך למבנה מועדון הנוער. מדובר בפיילוט של משרד התחבורה במודיעין. המערכת שייכת לחברת "ריבק טכנולוגיות" בשיתוף תושב העיר ומזכיר הממשלה לשעבר, עו"ד ישראל מימון.

המערכת שהוצבה החלה באיסוף נתונים עוד כשבוע טרם פרסומה הרשמי. השבוע נמסרו לעירייה נתונים הראשוניים שלאחר תחילת הפעלתה והציגו נתונים השוואתיים מעניינים:

מהירות הנסיעה המותרת בעמק היא 50 קמ"ש. טרם הצבתה של המערכת היתה התפלגות המהירויות כדלהלן: 50 קמ"ש- נסעו במהירות זו 13.429 כלי רכב באותו בשבוע הקודם להצבה הרשמית. ובשבוע הראשון להצבה, נרשמו 19.500 כלי רכב.

במהירות 55 קמ"ש- נסעו 9203 לפני הצבת המערכת, ואחרי הפעלתה נסעו 11027 כלי רכב במהירות זו.

במהירות של 60 קמ"ש חלה ירידה במספר כלי הרכב מ-8157 לפני הפעלתה ל-6300 כלי רכב בשבוע לאחר הפעלתה.

במהירות 70 קמ"ש, שהיא מהירות נסיעה גבוהה בתוך העיר, נסעו 7011 כלי רכב לפני, ורק 4348 כלי רכב אחרי.

הירידה נמשכה גם במהירות העולה על -70 קמ"ש. לפני הצבתה של המערכת נסעו במהירות זו 1326 כלי רכב, ולאחר הצבתה הרשמית, "רק" 758 כלי רכב.

כאמור, המערכת תהיה במקום שבועיים נוספים ולאחר מכן תועבר לנקודה נוספת בעיר: בתחילת עמק האלה בכניסה המערבית לעיר. בשתי הנקודות שנבחרו מקובלת מהירות נסיעה יחסית מהירה בתוך העיר (בניגוד לחוק). מהעירייה נמסר כי במידה והפיילוט יוכתר בהצלחה ייתכן כי המערכת תוצב בעיר דרך קבע

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות