חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הנדון: פארק נחל ענבה

 

אלכס וינרב חושב שטרם הגיעה העת לפתוח לציבור את פארק ענבה ונימוקיו עימו. במכתב לראש העיר הוא מבקש (ואפילו דורש) לא לפתוח את הפארק במועד שנקבע (24.3.10). מתגובת עיריית מודיעין מסתבר שנימוקיו כבר אינם רלוונטיים ומודיעים בשנית (!) על טכס חנוכתו במועד! השאלה היא: וינרב, איפה היית 5 שנות קדנציה, עם ההערות החשובות שלך?!

 

במכתב שהעביר השבוע אלכס וינרב לראש העיר חיים ביבס הוא מבקש למנוע את פתיחת פארק ענבה בעיקר משום שהפעלתו של הפארק טרם הגיעה לכלל בשלות תפעולית. וכך הוא כותב:

"התפלאתי לשמוע בישיבת המועצה האחרונה על כוונתך לחנוך את פארק "ועדי ענאבה" ערב פסח. אבקש לשקול לדחות את הפתיחה מהטעמים הבאים:

ברור לי שבכוונתך לאפשר פתיחת הפארק כדי שבחופשת הפסח יוכלו המוני תושבים ליהנות מהשימוש בפארק הזה. ברור לשנינו שפתיחת הפארק חשובה מאד לתושבי העיר, וטוב עשית שהובלת את סיום הקמתו במהירות ככל שניתן שכן פתיחתו מתאחרת מזה כמה שנים טובות, מסיבות שרובן לא באחריות העירייה.

הפארק איננו מוכן לקלוט מבקרים בשלב זה ומוטב לדחות את פתיחתו למועד מאוחר יותר בו כל הפונקציות התיירותיות בשלב א’ של הפארק יהיו מוכנות, ובו כל ההיבטים התפעוליים יקבלו מענה שכן פתיחת הפארק בטרם שהכול מוכן- הינה בבחינת "החיפזון עם השטן" ועלול להיות לרועץ.

לדעתי יש צורך לקבוע מדיניות לפארק, הן תיירותית והן תפעולית ועדיף שייקבע לפני שהמבקרים מתחילים להגיע בהמוניהם לפארק, שכן אז המבקרים קובעים עובדות בשטח וקשה לשנותם. רק יידוע המדיניות מראש למבקרים יוביל להתנהגות ולהתנהלות נאותה בפארק חשוב זה.

אין כמדומני מינהלת או מישהוא הלוקח אחריות לניקיון ולטיפול שוטף בפארק. יש לכן לפתוח את הפארק רק לאחר הקמת מנגנון שידאג לניקיון הפארק, לביטחון המבלים, לשילוט עם כללי התנהגות בפארק, עם כללי מדיניות הכנסת רכבים לנחל (אסורה כניסתם לפי התוכנית עד מרחק 3 ק"מ מהאגם דבר שלא נאכף כיום ), מדיניות שעות שימוש וכדומה. פתיחת הפארק ללא מדיניות הפעלה ברורה תביא כאוס ובלאגן.

אני מתלבט רבות בסוגייה איזה מן פארק אנחנו מקימים. אני מבקש לדון בנושא זה בישיבת ההנהלה הקרובה (בתחילת אפריל) ולקבוע את אופי הפארק הזה שכן אין זה פארק רגיל אלא פארק עירוני מרכזי ואסביר האם אנחנו מעוניינים שבשבתות ייכנסו אלפי מכוניות למרכז העיר, יעשו רעש (ויזהמו את האוויר), ייחנו בשכונות המגורים במגינים, בפרחים, באבני חן ובכל מקום אחר הסמוך לפארק, ירעישו ויפריעו למי שגר בסמיכות לפארק? ברור שיהיה מצב שילדי העיר לא יוכלו להנות מתוצרי הפארק שלהם שכן יתמודדו איתם על השימוש באטרקציות השונות אלפי ילדים אחרים שלא גרים בעיר. יהיו תורים ארוכים לאגם ולמתקנים ולהשכרת אופנים ולהשכרת סוסים (מיזמים לעתיד לבוא) וכדומה".

על כל הטיעונים הללו מוסיף וינרב גם עניינים שקשורים למקורות המים באגם, דרך הטיפול במים הללו, "פשלות" ואי עמידה בהתחייבויות של רכבת ישראל בכל הקשור למערך שאיבת מי נגר בחורף אל האגם שבפארק, והטיפול בו בכל הקשור למניעת זיהומי יתושים.

זאת ועוד, מסביר וינרב במכתבו מדוע חלה טעות חמורה בקריאת שם הפארק "פארק ענבה" כסירוס של שמו המקורי בערבית, וכי יש לקרוא לו בשם העברי.

כל אלו, לטעמו שלוינרב, מחייבים את דחיית פתיחת הפארק לציבור הרחב לקראת חג הפסח הקרוב.

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "החברה הכלכלית משלימה בימים אלה את היערכותה לקראת פתיחת הפארק לציבור הרחב הכוללת תפעול שוטף ותקופת הרצה בחודשים הקרובים. כחלק מההכנות מתבצעות באגם עבודות הכוללות ניטור מים שבועי ובמקביל מוכנסים לאגם מאות דגים לצורך ניקיונו ושמירת מאזן אקולוגי, לרבות דגי גמבוזיה למניעת דגירת יתושים כפי שהומלץ ע"י יועצים לאיכות הסביבה והיחידה הסביבתית בעירייה.

הרכבת מילאה את כל חובותיה לפיתוח הפארק. צינור הניקוז קיים ולא נסתם! הוא עובר במפלס נמוך מתחת לפסי הרכבת והאגם ומזרים את מי הגשמים אל הוואדי כפי שנקבע מראש. בימים אלה מתבצע תהליך תכנוני להקמת מערכת לאגירה, סינון וטיהור מי הנגר על מנת לנצלם למילוי האגם בעתיד. לאחר שנים רבות של עיכובים, העירייה והחברה הכלכלית פועלות על מנת להשלים את כל העבודות לפתיחת הפארק לטובת ציבור התושבים בשבוע הבא."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות