חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פארק ענבה- ואף על פי כן...

 

פארק ענבה, הפארק הגדול ביותר והמרכזי של העיר מודיעין, עומד להיפתח רשמית ביום רביעי. בסיור עיתונאים היום (א’), הוצג הפארק, הובהרו ענייני האגם והמים, ובעיקר הועבר המסר "שיש מי שמדברים ויש מי שעובדים..." עלות אחזקה שנתית משוערת, כחצי מיליון ש"ח תהנו- יש ממה!

 

רגע לפני החנוכה הרשמית, לקחו ראש העיר חיים ביבס ומנכ"ל החברה הכלכלית, דורון ברק, את עיתונאי מודיעין לסבב הסברים ושאלות בפארק ענבה, שהופך החל מיום רביעי הקרוב (24.3.2010) לפארק המרכזי של העיר מודיעין.

אין ספק ש-14 אלפי מטרים מעוקבים של מים, מאוגמים בבריכה בכניסה לפארק העירוני החדש של מודיעין, עושים את זה. כן אתר בניה, או לא אתר בניה, לתושבי מודיעין, אפילו ביום ראשון בבוקר, זה ממש לא אכפת: הם מצביעים ברגלים ונמצאים בפארק. יחד עם הטרקטורים, הפועלים ורכבי המשא שמכינים את הפארק לחנוכתו ביום רביעי הקרוב.

ולענייננו, בטכס רשמי יחנך ביום רביעי הקרוב פארק ענבה, הפארק המרכזי של העיר מודיעין. שלב א’ בהקמתו כבר בוצע כמעט לחלוטין. בשלב זה יכלול הפארק מדשאות, אמפיתיאטרון (כ-1000 מקומות ישיבה מוסדרים), אגם מלאכותי בגודל 14 אלף מ"ר ואפשרות לשיט באגם באמצעות סירות פדלים (החל מחול המועד פסח הקרוב).

עוד נכללים במרחב שלב א’, שטחי משחקים בכדור, מתקני פארק הרפתקאות (מתקני עץ 4.3 דונם לאורך כולל של160 מטרים, עם 9.5 דונם דשא היקפי), שבילי הליכה ושבילי אופניים בתוך תחום הפארק. בפארק תופעל תאורה היקפית וכן תאורה על בסיס אנרגיה סולארית לאורך שביל האופניים שיצא בעתיד מערבה אל חלקו השני של הפארק (שלב ב’).

למגיעים ברכב אל הפארק ניתן יהיה להחנות (בשלב זה ללא תשלום) בשתי חניות מרכזיות של הפארק: האחת, חניה דרומית ובה 171 מקומות חניה והשניה, חניה צפונית עם 81 מקומות חניה.

שטח האמפי המיועד למופעים עתידיים (הקיץ מתקרב...), כבר מוכן עם תאורת היצף המתבססת על 4 עמודי תאורה גדולים שתוחמים את כלל איזור הקהל והבמה. האמפי יכלול 900 מושבים קבועים, 270 מושבים זמניים, מקום ל-4800 איש ברחבת הדשא ההיקפית שמעל הבמה. סה"כ ניתן יהיה להכניס לשטח האמפי הרשמי כ-6000 איש.

מבנה השירותים קיים ופעיל וכולל 9 תאים: 4 לגברים, 4 לנשים ואחד לנכים. במועד קיום מופעים גדולים, יוצבו במקום שירותים כימיים זמניים.

גם מבנה יביל (שיהפוך לקבוע) הוצב בכניסה לפארק וישמש את מינהלת האתר. לדברי ראש העיר, חיים ביבס, בכוונת העירייה להעתיק את משרדי מחלקת גנים ונוף העירונית אל תוך הפארק.

עוד נמסר כי בשלב זה יוכנסו לפארק אלמנטים מסחריים כמו עגלת קפה עם הרשאה לפריסת שמשיות סביבה, סירות פדאלים (חול המועד פסח), מתקני משחק מתנפחים וכו. בשלב זה, כאמור, לא יגבה תשלום עבור החניה (בשונה מהפארק ברעננה- למשל). הרצת הפארק בניהול החברה הכלכלית תחל באפריל ותימשך כארבעה חדשים.

ולעניין שהעסיק לאחרונה את הציבור, בשל מכתבו של סגן ראש העיר אלכס וינרב, איכות המים ומקורם: מקור המים לאגם יהיה שילוב של מי נגר (לא מהקו המרכזי של מודיעין, שבשל עבודות מסילת הברזל, לא ניתן יהיה לעשות בהם שימוש) אלט ממי נגר של השכונות הקרובות מצפון. עבודות לביצוע האיסוף, הניקוי והסינון של המים יבוצעו בקרוב לאחר שמשרד השיכון אישר זאת). וכן מים שפירים בתשלום, ממי מקורות. לדברי ראש העיר, למרות הבזבוז לכאורה של המים הללו, זהו מחיר שהוא מוכן לשלם כדי לממש את תכנית הפארק במלואה. לדברי דורון ברק, החלק היחסי של המים השפירים לא יעלה ככל הנראה על 30 אחוזים מתכולת האגם במהלך שנת פעילות.

לאחרונה הוכנסו למי האגם כ-1000 דגים מסוגים שונים שתפקידם לנקות ולשמור על נקיון המים מאצות ומזחלי יתושים. חברה שנשכרה, תבצע בדיקות איכות קבועות למים באגם ותנטר את איכות המים. עפ"י המלצותיהם יטופלו המים כדי לשמור על בריאות הציבור.

הדשאים יושקו ככל הנראה אף הם ממי נגר שיאספו במיוחד שם כך. שתי האופציות החלופיות, מי ביוב מטוהרים או מי קולחין ממט"ש איילון, נפסלו ע"י משרד הבריאות.

ומה הלאה? שלב ב’ של הפארק שיימשך מערבה עד לגשר כביש 3 ובו המשך שביל האופניים, שביל הליכה, תאורה, גן דקלים, בריכות לאיגום מי נגר עילי ועוד, יחל מיד עם חנוכת שלב א’ של הפארק. שלב ג’ העתידי, צפוי להגיע למעשה עד כביש מספר 1. תכניות כבר יש. כסף, עוד לא.

וכמה זה עלה? פה תלוי את מי שואלים: מבחינתה של עיריית מודיעין, בקדנציה הנוכחית שלה, (וגם חלק מהקודמת), מדובר בהשקעה כוללת של כ-6 מיליון שקלים. וכמה הושקע בפארק קודם?! כאן המספרים עלומים. גורם בכיר בעיריית מודיעין שנשאל על כך, העדיף לנקוב במספר " כמה עשרות מיליונים". כאשר כולנו כבר יודעים (זהו סוד גלוי שכבר פורסם בעבר) שמדובר בכספים רבים שירדו לטמיון בשל תכנון לוחות הזמנים והתיאום מול רכבת ישראל במהלך הקמת הפארק וסלילת קו הרכבת.

מה שכן חשוב שתדעו, שמדובר בכספים שמקורם (כמו בכל אתרי הפיתוח במודיעין) ב"קופת מודיעין", אותה קופה מפורסמת שרק במשרד האוצר יודעים בדיוק, כמה כסף נכנס אליה במרוצת 12 שנות הקמת העיר מודיעין, כמה הוצא, ולאילו מטרות.

אבל עתה, עת חגיגות היא! הפארק בתום יותר מ-8 שנים, נפתח לציבור.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות