חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כ-5 מיליון ₪ הושקעו בתשתיות מכבים רעות ב-3 שנים ע”י ”מי מודיעין”

 

החלפת קווי מים פגומים בכ-12 רחובות ברעות ומכבים, מעבר למוני מים אלחוטיים, שיפוץ משאבת ביוב ותכנון כולל של מערכת הביוב במודיעין מכבים רעות, בעלות של כ-5.5 מיליון שקלים. סיכום עד כאן של פעילות התשתיות ע"י תאגיד "מי מודיעין"

 

5.5 מיליון שקלים הושקעו ע"י "מי מודיעין", במהלך שלוש השנים האחרונות, בשיקום קווי מים וביוב ובתכנון מערכת המים והביוב במכבים וברעות. בין השאר, הוחלפו קווי מים בעקבות פיצוצי צנרת חוזרים ונשנים ברחובות- ארבל, קשת גלבוע ושדרות הפרחים שברעות, וברחובות- כנרית, צאלה, הרדוף, פעמונית, דולב, מירומית, סנונית ונקר במכבים. סכום כולל גם את עלות החלפת מוני המים המתוכננת ברעות ומכבים.

הנתונים נמסרו במהלך דיווח של מנכ"ל "מי מודיעין" ירון רן, להנהלת התאגיד. עוד נמסר כי עד כה החליפה עיריית מודיעין 16,000 מדי מים חדשים ברחבי העיר, לקראת העברת העיר כולה לקריאה ממוחשבת של צריכת המים. בדרך זו יתאפשר ניטור קרוב ומיידי לכל נזילת מים בשטח הפרטי וחסכון גדול מאוד במים.

כספים נוספים (בסד"ג שלא דווח עליו) הושקעו ע"י התאגיד גם בביצוע עבודות תכנון נוספות לסיום היערכות העיר לשעת חירום, ושטיפת קווי ביוב.

בתחום הביוב, דיווח המנכ"ל רן, כי במסגרת מדיניות החברה, הוסרו בשנתיים האחרונות שתי תחנות שאיבה לביוב ברעות, ובכוונת התאגיד לבטל עד סוף שנת 2010 גם את תחנת שאיבת הביוב הצפונית ברעות, זו הסמוכה לאולפנה. יודגש כי השימוש בתחנות ביוב, כמו אלו שהותקנו ברעות, כיום הוא מיושן, ולא מתאים לתכנון עירוני חדש, בו משולבת המערכת העירונית של מודיעין עם זו של מכבים ורעות.

רווח נוסף מהפרויקט הוא פינוי שטחים בהם הוקמו בעבר תחנות הביוב, לבנייה עירונית - הקמת מוסדות חינוך, ציבור ופארקים. עם זאת, תחנת ביוב אחת תמשיך לפעול כיום בעיר, תחנת מכבים ג’, שתושאר במקומה מסיבות מקצועיות והיא תשודרג ותאובזר.

לקראת 2011- תסתיים הקמת מערכת בקרה אינטרנטית לכל תחנות השאיבה בעיר.

בישיבת הדירקטוריון הציג מנכ"ל התאגיד תכנית רחבת היקף, להגברת קצב שדרוג מערכות תשתית המים והביוב בעיר. בתחום המים, הציגה החברה תכנית שיקום הכוללת 16 רחובות נוספים במכבים א’, 13 רחובות במכבים ב’ ועוד שני רחובות ברעות, בהם יתבצעו עבודות שיקום קווי מים באופן מדורג. עלות העבודות הללו מוערכת בסכום שדווח: 5.5 מליון שקלים.

עוד, תושלם החלפת כל מדי המים במכבים ורעות למונים בקריאה ממוחשבת, כמו אלה שהותקנו ע"י העירייה ברחבי מודיעין. בשנה האחרונה הוחלפו במכבים וברעות 250 מונים מתוך 2400 הקיימים.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות