חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אמש: עשרות נחיתות רעמו מעל שמי מודיעין

 

"רכבת אוירית" של עשרות מטוסים מרעישים בגובה נמוך, עשתה אתמול אחה"צ ובערב את דרכה מעל שמי מזרח העיר מודיעין. הסיבה, ככל הנראה מזג האוויר האביך מאוד והראות הלקויה מעל נתב"ג. אבל המשמעות הבולטת היא שנתיב הנחיתה החדש מעל שמי מודיעין שריר, קיים, חי, בועט ומרעיש מאוד.. אז מה אם הפגנתם נגדו?!

 

עשרות נחיתות רועשות מאוד, של מטוסי נוסעים, בוצעו במהלך יום א’ (אתמול) מעל שמי מזרח מודיעין (מכבים-רעות) תוך ניצול נתיב הנחיתה החדש שנקבע, ככל הנראה באופו סופי, ע"י מנהל התעופה האזרחית.

יום האובך הקשה של אתמול לימד היטב את תושבי מודיעין מהן המשמעויות הישירות על תושבי העיר כאשר מופעל נתיב הנחיתה ממזרח, בשדה התעופה הבינלאומי של ישראל (נתב"ג).

החל מהשעה 15:00 החלו מטוסי נוסעים שנחתו בנתב"ג להיכנס אל נתיב הנחיתה שלהם בשיטה האוטומטית, זו העושה שימוש בנחיתת מכשירים ומנצלת את המשואה המופעלת משדה התעופה- מזרחה.

עשרות מטוסי נוסעים ביצעו פנייה צפונה מנתיב הגישה שמתחיל מעל עמק איילון, משיך בפנייה מעל בוכמן-דרום- רעות ומכבים וגבעת התיתורה. בהמשך מתיישר הנתיב מערבה על המשואה המוקרנת מנתב"ג והמטוסים "גולשים" עליה לשם ביצוע נחיתת מכשירים, בשל הראות הלקויה ששררה אמש.

מה שנלמד היטב מהנסיון אתמול (א’) היו מספר נקודות מעניינות: 1. גובה הנתיב, אם שונה, (כפי שנטען בעבר ע"י היה לאבחנה בכל הקשור לעצמות הרעש. 2. לא מדובר בנתיב צר, אלא במרחב פניה לצרכי נחיתה. המשמעות היא שמטוסים רבים ביצעו את הפנייה (ובכלל זה גם 2 מטוסי אל-על) מעל בית ליקיא ובית סירא (וכלום לא קרה להם...).

מאידך היו טייסים שניכר בעליל שעבורם זהו נתיב חדש והמטוסים נראו "מזגזגים" באויר במהלך הנסיון להגיע ו"להתלבש" על משואת הנחיתה. למעשה כל המרחב שתחילתו מעל בית ליקיא-בית סירא- 443 במזרח, וסיומו מעל שמי בוכמן-תיתורה-חשמונאים במערב, הוא נתיב נחיתה אחד גדול. מרכזו, אגב, בוכמן-דרום-רעות-מכבים ותיתורה.

מחר, יום ג’, מזומנים עיתונאי העיר מודיעין למפגש עדכון עם ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה בעירייה, חנן ברנשטיין, לסקירת דו"ח מצב של תכנית הנחיתות מעל העיר. נזכיר שבעבר הלא רחוק, הוביל ראש העיר חיים ביבס, בעצמו הפגנה נגד נתיב הנחיתה המתוכנן (וככל הנראה כבר הקיים..) מול משרדי רש"ת בנתב"ג.

אלא שלנוכח ה"רכבת האוירית" של המטוסים הנוחתים בנתב"ג אתמול, בעיקר מעל ראשם של תושבי רעות- מכבים ומזרח עמק החולה- ועמק איילון, ניכר שהפור כבר נפל. "שמיים נקיים" מעל שמי מודיעין, בשנים הקרובות (וככל הנראה גם בעתיד הרחוק יותר), כבר לא יהיו.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות