חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מנהל רת”א מסרב לפגוש את נציגי ”שמים נקיים”. ייפגש רק עם נציגי העירייה

 

מטה שמיים נקיים טוען כי אין שחר לטענת העירייה כי גובה נתיב הטיסה מעל מודיעין שופר ב-1,300 רגל. לטענתם "העירייה ממשיכה לדבוק במידע המוטעה שמסרה לציבור". ומעדכן כי רת"א דוחה הצעה נוספת להסיט את נתיב הנחיתה מעל השטחים הלא מאוכלסים של העיר, ומנהל רת"א גיורא רום, דחה את הבקשה להיפגש עימו. דובר העירייה:"העדפנו להעביר מידע לציבור, הגם שידענו שהוא חלקי. עניין גובה הטיסה נמסר לנו בשיחה בע"פ והנושא מבורר"

 

מתוך דפית הטיסה (המסמך שמנחה ומחייב את הטייסים החולפים לנחיתה בשמי מודיעין) שהועברה לידי העירייה ודרכה לאנשי מטה "שמים נקיים", מסתבר כי נתיב הנחיתה של רת"א כמעט זהה לחלוטין לנתיב המקורי של רש"ת שנחשף לפני שנה וחצי. כך מעדכן השבוע יקי בז’ה, דובר מטה "שמים נקיים". 

הנתיב כולל: פניה של 180 מעלות המתחילה בסמוך למרכז ישפרו בגובה 3,500 רגל, ביצוע הנמכה מעל שעלבים-נוף איילון, חצייה של שדרות מנחם בגין בגובה 2,900 רגל וכניסה לשכונות המאוכלסות של העיר תוך המשך הנמכה מעל שכונות מוריה, השבטים, רעות, משואה, הנחלים, הפרחים וסיום הפניה והמשך טיסה מעל שכונות הכרמים/הנביאים בגובה 2,300 רגל.

משמעות הנתונים היא, כי הגבהים המצוינים הם מעל פני הים. מכיוון שגובה פני העיר הוא 800-900 רגל מעל פני הים, המשמעות היא כי המטוסים יטוסו מעל העיר בגובה של 1,400-1,500 רגל, שהם 426 מטר בלבד. זאת לפני שמביאים בחשבון את גובה בתי המגורים, בדגש על מגדלי המגורים הגבוהים.

במסמך לעיתונות שהוציא דובר מטה המאבק, יקי בז’ה, הוא שואל:" מדוע עיריית מודיעין מוסרת מידע מוטעה לציבור?! מדוע מבקש כיום ראש העיר חיים ביבס להשלים עם טיסה של מטוסים בגובה 400 מטר מעל שמי העיר - אותה הוא הגדיר במערכת הבחירות שלו כבעלת "השלכות דרמטיות" על חיי תושבי העיר, ועוד מציג זאת כהישג??!!

עוד מעדכן יקי בז’ה כי "מנהל רת"א גיורא רום, סירב להיענות לבקשת "שמיים נקיים" להיפגש עימו. וכי הוא ’דן בנושא עם עיריית מודיעין בלבד’ ". ומוסיף בעניין זה: "נזכיר כי גיורא רום נפגש עם נציגות "שמיים נקיים" בחודש יולי אשתקד. העובדה שמנהל רת"א כעת מסרב לפגישה עמנו היא אות מבשר רעות לגבי נכונותה של רת"א להתייחס להסתייגויות הרבות שעולות לגבי מסמך ההחלטה שלה".

לסיכום המצב אומר בז’ה: "מהמידע ההולך ונחשף לנגד עינינו עולה כי התהליך רחוק ממיצוי, וקיימים פערים משמעותיים ומעוררי דאגה בין הנתונים שהציגה העירייה לבין נתיב הנחיתה המתוכנן בפועל על ידי רת"א.

במידה ולא נקבל מרת"א תשובות המניחות את הדעת, על עיריית מודיעין לחזור במלוא התנופה למאבק הציבורי-משפטי נגד יישום נתיב הנחיתה המתוכנן".

מעיריית מודיעין נמסר בתגובה כי "מהדברים ניתן להבין שאנחנו מנסים להסתיר משהו מהציבור, וזה ממש לא נכון. ההיפך הוא הנכון: במועד קיום מסיבת העיתונאים עמדו בפנינו שתי אפשרויות. האחת להמתין עם המידע שהיה חלקי, וידענו על כך, או לצאת לציבור עם המידע החלקי הזה ולהמשיך במקביל בהליך הבירורים מול רת"א.

העדפנו את אופציה א’ ולו בכדי שלא יגידו שהמתנו עם הפצת מידע חשוב לציבור. כך או כך, המידע המתייחס לגובה הטיסה כמו גם זה המתייחס למועד פתיחת הגלגלים (רעש), נמסר לנו בע"פ במסגרת שיחת הבהרה עם רת"א. בדיוק במסגרת אותן ההבהרות שאנו נמצאים במהלכן ושגם אנחנו שמנו לב שהמידע אינו נמצא בחומר הכתוב שהועבר אלינו.

מה שחשוב שהציבור ידע, זה שאנחנו לא משקרים! ואנחנו לא מסתירים דבר! העדפנו להעביר מידע חלקי, ואנחנו לא מצטערים על כך. עניינית, אנחנו עדיין בהליך בירור מסודר מול רת"א. כשנגיע לתשובות הסופיות ובכתב! נחליט כיצד עלינו לפעול, אפ בבג"צ, או בכל דרך אחרת. עפ"י הנתונים המלאים שיהיו בידינו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות