חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ואף על פי כן- נחות ינחתו בשמי מודיעין

 

עיריית מודיעין הודיעה היום, ג’, באופן רשמי וסופי כי "תהליך ההידברות מוצה". למעשה, מעבר לפרטים טכניים העולים בהודעה, המשמעות העיקרית של הדברים היא כי בעיריית מודיעין נוטשים את המאבק בקביעת נתיב הנחיתה מעל מודיעין, ועוברים לשלב של פיקוח על תכניות רש"ת ורת"א

 

בעוד שבמטה "שמים נקיים" חושבים שיש עדיין מקום למאבק עירוני בתכנית הנחיתה של רת"א מעל שמי מודיעין, הוציאה עיריית מודיעין היום (ג’) הודעה לעיתונות ממנה משתמע כי אין יותר מה לשנות וכי בכוונת העירייה לעבור בעיקרון משלב המאבק לשינוי נתיב הנחיתה, לשלב הפיקוח על ביצוע התכנית כלשונה וככתבה. כך, בעוד שמטה המאבק קורה מטה ו"מבקש להפעיל לחץ ציבורי על ראש העיר ועל חברי המועצה, על מנת שיקבלו החלטה הצהרתית במועצת העיר (מחר, יום ד’ בישיבת המועצה מ.ב.) המכריזה על המשך המאבק התקיף למען שמיים נקיים, בכל הדרכים, הכלים והאמצעים העומדים לרשותנו".

מעדכן דובר עיריית מודיעין כי: "אתמול אחר הצהריים התקיימה פגישת עבודה נוספת בין סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה חנן ברנשטיין לבין נציגי רשות שדות התעופה בנושא נתיב הנחיתה העובר מעל העיר. בפגישה גם השתתף קברניט, נציג מטה מאבק התושבים "שמיים נקיים" שביקש שלא לחשוף את שמו. ...לפני כשבועיים העבירה רת"א את החלטתה על הפעלת נתיב הנחיתה מעל העיר. במסיבת העיתונאים הודיע ראש העיר חיים ביבס על ההחלטה וציין כי בין הצדדים עדיין נשארו נושאים פתוחים ושאלות הדורשות הבהרות. בשבוע שעבר העביר סגן ראש העיר ברנשטיין את כל השאלות, כולל את הערותיהם של נציגי מטה המאבק "שמיים נקיים" והקברניט מטעמם. ראש העיר הבטיח כי כל רעיון וכל הצעה, הרצינית והמעשית ביותר ועד ההזויה ביותר תיבדק ותבחן על מנת למצות את התהליך עד תום.

על בסיס מסמך העירייה נפגשו אמש הצדדים וישבו במשך שעתיים לפגישת עבודה.

באשר לנושא גובה נתיב הנחיתה הובהר בפגישה כי הנתיב המקורי תוכנן להיות בגובה של כ-2500 רגל מעל העיר. הגובה המעודכן כיום בכניסת נתיב הנחיתה מעל העיר הוא 3500 רגל בחלקו הראשון, 2900 רגל לערך בחלקו השני ו-2300 רגל בנקודת היציאה מן העיר. נתונים אלו נמסרו גם במסיבת העיתונאים לפני כשבועיים ונציגי העירייה יבצעו מעקב על מנת לוודא כי הם אלו שיופיעו בדפית ההנחיות לטייסים שתופץ ע"י רת"א בשבועות הקרובים.

בפגישה קיבל קברניט מטה המאבק הסברים למרב הנקודות שהעלה בפגישה וכן את הבעייתיות שבהצעות להעלאה נוספת של גובה הטיסה. בנוסף לנושא גובה הטיסה יופץ גם בדפית ההנחיות האיסור על פתיחת גלגלים מעל העיר- דבר שיקל על הרעש באופן משמעותי. המשמעות היא כי נתיב הנחיתה מעל העיר הוא בעדיפות השלישית בלבד מבין אפשרויות הנחיתה, ובמקום ממוצע של 30-40 טיסות ביום תרד הכמות ל5-10 טיסות בלבד. מודל זה יופעל רק בימים שמזג האוויר אינו מאפשר נחיתה אחרת והעומס יחייב נחיתה מכיוון מזרח.

נציגי רת"א ורש"ת חזרו על התחייבותם לעמידה בלוחות הזמנים וסיום העבודות בנתב"ג ומעבר מסלול הנחיתה מעל העיר עד חודש דצמבר 2011- כשנה וחצי.

בנוסף בימים אלו מסוכם על מנגנון פיקוח משותף המורכב מסגן ראש העיר חנן ברנשטיין ונציגי רת"א ורש"ת. העירייה דורשת כי במסגרת מנגנון זה יועבר לעירייה דו"ח אחת לחודש הכולל את מספר הטיסות שעברו מעל העיר בכל יום. כמו כן מנגנון זה ישמש להבהרת חריגות ותלונות של תושבים מהסיכומים שהושגו.

בנוסף מטופלת בימים אלו דרישתה של העירייה כי עם הפעלת נתיב הנחיתה מעל העיר תוצב תחנה קבועה למדידת רעש בחלק המערבי של העיר על מנת לבחון פעם נוספת את הרעש שיוצר הנתיב והאם הוא עומד בתקני הרעש של המשרד להגנת הסביבה.

בפגישה סוכם כי בימים הקרובים יועבר לרשות העירייה מסמך המדיניות להפעלת נתיב הנחיתה למגדל הפיקוח הכולל את כל השלבים, ההתניות והאיסורים בהפעלת הנתיב. מסמך זה ייבחן ע"י נציג מטה מאבק התושבים בשיתוף עם נציגי העירייה, ובמידת הצורך יועבר להבהרות נוספות. לאחר מכן תתקיים פגישה נוספת בראשות ראש רת"א גיורא רום בה יאושררו מסמך המדיניות, עמדת הניטור וגיבוש המנגנון המשותף".

עוד נאמר בהודעת העירייה כי :"בעיריית מודיעין, מכבים-רעות מציינים כי העירייה איננה מרוצה לגמרי מתוצאות מאבק בשנה וחצי האחרונות וקיים פער בין הרצוי למצוי מבחינת תושבי העיר. עם זאת מציינים בעירייה כי המאבק כולו ותהליך ההדברות בין הצדדים מוצה והעיר הצליחה להגיע להישגים המקסימאליים שהיה ניתן במצב הקיים.

עיריית מודיעין, מכבים-רעות פעלה בשקיפות מלאה לאורך כל התהליך ושתפה הן את מטה מאבק התושבים והן את הציבור הרחב בכל המידע והנותנים העומדים לרשותה.

ההודעות המופצות בשבועיים האחרונים הם מטעם גורמים אינטרסנטיים, דוברים מטעם עצמם, המנסים ליצור מציאות מדומה לצרכיהם הפוליטיים האישיים ולא לטובת הנושא עצמו. במשך שנה וחצי פעלה העירייה בשיתוף פעולה מלא עם מטה התושבים שמיים נקיים שהוכיח את עצמו לאורך כל הדרך. הניסיון לגרור את מטה התושבים לתקוף את העירייה במקום לעסוק בנושא עצמו מיותר ופוגע בתהליך.

בפגישה האחרונה הבהיר ראש העיר חיים ביבס לנציגי המטה כי במידה ויחליטו לפעול להמשך המאבק, הן מבחינה ציבורית והן מבחינה משפטית, העירייה תסייע במה שניתן. אך עם זאת, העירייה לא תשתף פעולה להשגת מטרות שאינן משרתות את טובת תושבי העיר בנושא נתיב הנחיתה.

הפיקוח על הסיכומים עם רת"א יעמוד למבחן רציף ועיקש לאורך כל זמן הפעלת הנתיב על מנת למנוע חריגות, וכן תמשך הפעילות המשפטית של העירייה בנושא פתיחת התמ"א ודרישת פיצויים לעיר בעקבות שינוי נתיב הנחיתה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות