חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סיעות יחד ומור נפרדות- הסכסוך השכונתי הופך לבעיה עירונית

 

המלצת השופטת רובינשטיין השבוע שהביאה למשיכת עתירתו של עמיקם אורן בעניין הדחתו מראשות ועד הרובע, בצד ההודעה הרשמית בבית המשפט, על פירוק סופי של קואליציית יחד-מור, לא רק שאינה מביאה לשקט פוליטי במודיעין-עיר העתיד, אלא פתחה את המאבק השכונתי, לכאורה, לבעיה פוטנציאלית שתעסיק מעתה את כל תושבי העיר מודיעין ובמיוחד את העומד בראשה

 

במהלך הדיון המשפטי בעניין עתירתו של עמיקם אורן, בעניין המשך כהונתו כיו"ר ועד רובע מכבים-רעות, ובהמלצתה של השופטת מיכל רובינשטיין, הודיע עמיקם אורן על משיכת העתירה בעניין הדחתו מתפקיד יו"ר ועד הרובע. המשמעות- אורן מפסיק את כהונתו כיו"ר ועד רובע מכבים-רעות.

קודם להודעה זו, הודיע עמיקם אורן לשופטת כי ההסכם בין סיעת יחד לסיעת מו"ר מבוטל ואינו תקף. השופטת רובינשטיין כיבדה את החלטתו של עמיקם אורן ולא פסקה הוצאות שכר טרחה לצדדים. לאור האמור, עמיקם אורן לא ימשיך לעמוד בראשות ועד הרובע העירוני מכבים רעות.

בהודעה לעיתונות אמר דני רוזנפלד (יחד): "סיעת יחד עשתה כל שביכולתה על מנת לשמור על מסגרת ההסכם לשם יצירת אחדות הנהגתית בישוב מכבים רעות ושימור מעמדו של ועד הרובע גם לשנים הבאות . סיעת יחד תמשיך לפעול למען תושבי מכבים רעות באמצעות שני נציגיה במועצת העיר וארבעת נציגיה בוועד הרובע העירוני מכבים רעות" .

בשיחה בע"פ אמר עוד רוזנפלד:" מכיוון שההסכם הסיעתי בין יחד ומור אינו תקף יותר, כל ההתחייבויות שסיעת יחד נטלה על עצמה מכוח הסכם זה, אנו איננו מחויבים להן יותר".

האומנם הגיעה בכך הפרשה לסיומה?! תשכחו מזה! פסיקת בית המשפט ועזיבתו של עמיקם אורן את ראשות וועד הרובע, פותחת עתה מערכה חדשה ומהותית יותר. לפתע הפך סכסוך אינפנטילי על כבוד אישי ועל התנהלות ועד שכונתי, לגורם משפיע על עיר שלמה ועל רוב תושביה שעד כה ישבו בצד וגיחכו על הליצנים שמשחקים לפניהם. כי אם עד כה יכול היה ראש העיר חיים ביבס לשבת מהצד (לכאורה) ולא לנקוט עמדה, הרי שהפעם הוא מוכנס שלא מרצונו לתוך הקלחת. הביטחון הקואליציוני התערער!

הערכת מצב:
אז מה היה לנו כאן?: ראשית, צפויה הקפאת מצב ביחסי הכוחות ובנוכחות הנציגים השונים במועצת העיר מודיעין, מכבים-רעות. בפועל כיום יושבים סביב שולחן המועצה 2 נציגים של יחד (חן יצחקי ודני רוזנפלד) ונציג בודד של מור, (חנן ברנשטיין), שהפך לפתע למעין סיעת יחיד במועצה. אם כי הוא יושב בנקודת השפעה מהותית בהיותו סגן ראש עיר בשכר וממונה על תיק התחבורה בעיר. הנציג הרביעי, לכאורה, של מכבים רעות הוא שלמה פסי, אולם הוא יושב במועצה במסגרת סיעתו של ראש העיר חיים ביבס ולא כחלק ממור או יחד.

עתה, עם פירוק ההסכם בין הסיעות. המשמעות הנגררת מכך זו האופציה המאוד סבירה שפירוק הסכם זה יביא לבעיות וסדקים משמעותיים גם בהסכם הקואליציוני אותו חתם ראש העיר, ביבס, עם שתי הסיעות במסגרת היותן סיעה אחודה. חייו הפוליטיים של חיים ביבס שעד לפני זמן קצר נראו וורודים וחסרי אופוזיציה של ממש, עשויים להשתנות עתה מהותית. סיעת יחד תוכל לדרוש עתה את פתיחת ההסכם הקואליציוני ולהביא דרישות חדשות שלא בטוח יהיו לטעמו של ביבס. הבעיה העיקרית בדרישות הללו תהיה ככל הנראה הדרישה האולטימטיבית לבצע את החלפתו של הסגן בשכר- ברנשטיין, שמסומן כבר זמן רב כיעד ל"חיסול" ע"י סיעת יחד. ונזכיר רק את דבריו של ביבס לוינרב בישיבה האחרונה כי "הסכמים קואליציוניים אינם חייבים להתממש. מימושם מותנה ברצונם הטוב של שני הצדדים בלבד. זה איננו חוזה קשיח" אמר ביבס לוינרב.....

נכון הוא שברנשטיין אמור היה להתחלף ממילא באמצע הקדנציה, עם יוסי פסגות, בן סיעתו (מור). אבל השמועות היו שפסגות "יוותר" לברנשטיין. עכשיו, זה כבר לא כל כך בטוח. פירוק יחד ממור הופך לפתע לבעייתי מאוד לביבס כאשר יחד, היא הסיעה הגדולה בין השתיים (יחד- מור) במועצה. לביבס יהיה קשה יותר לשכנע גם אחרים במועצה בנושאים שונים אותם הוא רוצה לקדם. למשל, את חרל"פ או את אילן בן סעדון. כוחם של אלו, כמו גם כוחו של יגאל צדוק (שלא חתם על הסכם קואליציוני) הופך להיות משמעותי הרבה יותר. שלא לדבר על אלכס וינרב, שאיומו האחרון לפרוש מהקואליציה, הופך עתה למשמעותי מאוד לחיים ביבס. נראה אותו מניח עתה לוינרב ללכת ולעבור אל ספסלי האופוזיציה! חיים ביבס הופך יותר ויותר לסחיט!

אז מה יהיה? אם ראש העיר לא יצליח להמשיך וללהטט כרצונו בהחלטות נציגי המועצה (אמרנו כבר- עכשיו זה יהיה קשה שבעתיים), יאלץ ככל הנראה ברנשטיין לפנות את מקומו במועד שנקצב, בעוד כשנה. מי יחליף אותו? דווקא יוסי פסגות, המחליף המיועד עפ"י ההסכם הקואליציוני, זה שהתבטל, עשוי להיות מועמד קביל על כולם. אם לא, אולי יהיה זה דווקא מויש לוי שיגזור כאן את הקופון? כי סיעת מור כבר לא ממש משפיעה ואין צורך של ממש להמשיך ולשמור לה אמונים... אם לא יוחלף ברנשטיין, צפויים חייו הפוליטיים של ביבס כראש עיריית מודיעין, להיות קשים. מה שבטוח, זה שביבס יצטרך עתה לרצות הרבה יותר את אנשי יחד, אם ירצה להמשיך ולשמור על שקט קואליציוני.

ומה עם מינהלת הרובע? כאן דווקא "היציבות" תמשיך לשרור: למעשה יחסי הכוחות הפוליטיים המאוזנים (4 מור, 4 יחד) יהיו המפתח להמשך אי העשייה ולקפאון. המרוויח היחיד מהמצב הוא בני כהן, איש סיעת היחיד, מטעמו של יגאל צדוק (!!) שמעתה על פיו יישק דבר. בני כהן הוא איש המפתח עתה לפעילות והחלטות וועד הרובע! באופן פרדוכסלי דווקא עכשיו, כשעמיקם אורן נמצא מחוץ לשולחן הוועד, כוחו והשפעתו גוברים משמעותית. כי מי שיקבע מה יעשה הוועד ומה לא, היה ונותר-ראש העיר חיים ביבס....

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות