חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

וינרב לממונה על המחוז: ”מונעים ממני מסמכים המגיעים לי עפ”י חוק”

 

אלכס וינרב דורש מראש העיר ומנכ"ל העירייה שיספקו לו מסמכים שונים- רבים, המתייחסים להתנהלויות כספיות ואחרות של העירייה ומשרדיה. בדרישתו נסמך וינרב על סעיף 140א’ לחוק המחייב את הרשות לעשות כן. מנכ"ל העירייה אינו שולל זאת, אבל טוען שוינרב צריך לכתת רגליו לבד לשם כך. וינרב- יורה ישר בתותחים הכבדים ופונה לממונה על המחוז

 

"...מונעים ממני כחבר מועצה קבלת מסמכים על פי סעיף 140א’ לפקודת העיריות". כך כותב אלכס וינרב, חבר מועצת העיר לממונה על המחוז במשרד הפנים שוקי אמרני.

ומוסיף וינרב במכתבו:" אבקש את התערבותך בנדון, וכן אבקש הנחיות כתובות כיצד בעתיד אני ושאר חברי מועצת העיר נוכל לקבל את המסמכים המבוקשים תוך פרק הזמן שקבע החוק וללא צורך ב"ויה דולורוזה" זו."

נזכיר כי אלכס וינרב הודיע אולטימטיבית לפני כשבועים על כוונתו לפרוש מהקואליציה העירונית בשל "אי כיבוד הסכמים קואליציוניים" עימו מצד ראש העיר חיים ביבס.

מכתבו של וינרב מתייחס לבקשות שלו ממנכ"ל העירייה לאפשר לו לעיין במסמכים שונים הקשורים לפעילויות העירייה. ולהלן דרישותיו של וינרב מראש העיר והמנכ"ל:

"פעם נוספת אני מבקש לקבל לעיוני ולאפשר לי לצלם את המסמכים הבאים. אני אגיע למשרדי מזכירת המנכ"ל אהובה האוזר בשעה 15:00 ביום חמישי 17.6.10 (נתתי יומיים נ וספים מעל לתקן) ואבקש שכל המסמכים והחומרים יחכו לי כולל חבילת נייר צילום:

1-עותק מסרט הצילום מישיבת המועצה שהתקיימה 2.6.2010 (סרט הצילום לא רק האודיו כפי שמופיע באתר העירייה)

2-חוזה התקשרות בין העירייה לחברת בטר פלייס.

3-תסריט או תצ"א או מפה מפורטת של תוואי כביש 3 פנימי (שדרות יהודה המכבי) מכביש 443 עד לחיבורו לכביש 431

4-הסכם המלא של רת"א עם העירייה בנושא המטוסים (בישיבת המועצה האחרונה חילקתם רק מספר דפים-אני מבקש את כל הקובץ קרי לראות מה סוכם לגבי גובה הטיסות מעל העיר, תדירות הטיסות מעל העיר, סנקציות למי שמפר את ההסכם וכדומה)

5- דף החשבון הכספי של פעילות איכות הסביבה מתחילת שנת 2010

6-רשימת כל מי שמועסק השנה כיועץ חיצוני-כולל סכום ומשך ההתקשרות

7-פרוטוקול וועדת אישורי העסקת יועצים לכל היועצים שהחלו לייעץ בשנת 2009 ובשנת 2010 מהסעיף הקודם.

8-חוזה/סיכום/הסכם וכדומה בין העירייה /חכ"ל /גוף אחר לבין רכבת ישראל בנושא דרישת העירייה לממן מערכת משאבות וכדומה על מנת להעביר את מי הנגר מניקוז עמקי העיר לתוך האגם בנחל ענבה ולא מתחתיו. כוונתי לבדוק האם הרכבת קיבלה "פטור" ממימון מערכת המשאבות הללו . 9- נתונים על מצבם הכספי של תאגידי העירייה כגון החברה הכלכלית, תאגיד המים והביוב, המתנ"ס והיכל התרבות.

10-רשימת כל ההסכמים שיש לעירייה בשנת 2009, 2010 עם החברה למשק וכלכלה, נושאי ההתקשרות וגובה עמלת החברה.

11-רשימת כל ההסכמים שיש לעירייה בשנת 2009, 2010 עם החברה הכלכלית של מודיעין בע"מ , נושאי ההתקשרות וגובה עמלת החברה.

12- אבקשך לקבל את הנתונים הכספיים הבאים נכון לתאריך 31.12.2009: א-פרוט התחייבויות:
1-בנקים . 2 - יתרות עו"ש. 3- יתרת הלוואות (סעיף התחייבויות ועודפים) ולוח סילוקין. 4- משרדי ממשלה - פרוט הזכאים ודו"ח גיול החוב . 5- מוסדות שכר- פרוט הזכאים ודו"ח גיול החוב. ב-ספקים וזכאים - פרוט הזכאים (לא שמית) ודו"ח גיול החוב . ג- פרוט חשבונות מקבילים : 1-חייבים בגין אגרות והיטלים - פרוט החייבים (לא שמית) , 2-דו"ח גיול החוב וסקירה לגבי איכות החוב (בר גבייה,מסופק,אבוד). 3-עומס מלוות לפירעון לשנים 2010 ועד גמר תשלום - לוח סילוקין . ד- הוצאות: פרוט ההוצאות לספקים ונותני שירותים . ה- התחייבויות וזכאויות - ישויות קשורות ( תאגיד מים, חברה כלכלית וכיוצ"ב) . ו- התחייבויות ישויות קשורות כלפי העירייה וגיול החוב. ז- התחייבויות העירייה לישויות הקשורות וגיול החוב . ח- מאזן רבעון ראשון 2010 . ט- מאזן מבוקרמסוקרדו"ח רו"חמאזן בוחן - ישויות קשורות לשנת 2009 ורבעון ראשון 2010.

13-פרוטוקול ישיבת הנהלה מתוקנת מתאריך אפריל 2010

14-מסמך בן 5 עמודים שכותרתו "לקראת יישום הפרדה במקור ל-2 זרמים" אשר חולק למשתתפים בביקור השר להגנת הסביבה.

15-עותק מתוכנית אב לפסולת של העיר כולל עותק אישור מועצת העירייה להכנת תוכנית אב לפסולת.

16-תוכנית העבודה של היחידה הסביבתית אשר הוגשה למשרד להגנת הסביבה על מנת לקבל השתתפות במימון היחידה. "

נציין כי הפניה לממונה על המחוז במשרד הפנים נעשתה ע"י וינרב לאחר שקיבל את תגובתו של מנכ"ל העירייה יורם כרמון לבקשה שלעיל (מכתב שהועבר לעיתונות ע"י אלכס וינרב):

"כך ענה לי יורם כרמון לבקשתי לקבל מסמכים: לצערי אינך מבין את פקודת העיריות ואת מה שאני משיב לך אז אנסה פעם נוספת להסביר , מקווה שהסברי יהיה נהיר לך עפ"י פקודת העיריות יש לך זכות עיון במסמכים הנמצאים בעירייה אין הכוונה שיוכנו לך מסמכים.

הפקודה אינה מדברת על מסמכי החברות העירוניות שאינם נמצאים בעירייה.

לגבי אינפורמציה לגבי יועצים עליך להעביר שמות ספיציפים או מועדים ספציפים של ישיבות לגבי בדברים שיש ביכולתך לעיין ולצלם ראש העיר האציל מסמכותו על הגזברית היועמ"ש והמהנדס להיפגש עימך ולאפשר לך עיון. נא תאם ישירות עימם: המהנדס-089726050 ,הגזברית ,089726015 ,היועמ"ש- 08972 6126 .

ממתינים לך 50 דפי צלום אצל אריאלה-אבקשך להחזיר את מה שיוותר".

המשך יבוא?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות